Bitwy morskie
|
Kategoria: Nowinki techniczne
| Temat napisany 2016, cze 22 21:40, przez Fris
|
+ Armaty
Nasze łodzie przestały być bezbronne. Od dziś można ustawić na nich armaty, dzięki którym łatwiej obronimy się przed wrogami, czy to z morza (węże morskie, żywiołaki wody, wrogie łodzie), czy też z lądu (wrodzy magowie i ich oswojone stworzenia). Nie trzeba kupować nowej łodzi by mieć armaty, wystarczy po prostu wydać polecenie sternikowi by ten ustawił armaty, komendą âustaw armatyâ. Armaty można postawić tylko na burtach więc trzeba patrzeć w kierunku jednej z nich by sternik wiedział jak ma je ustawić. Jeśli mimo to armaty się nie pojawiają konieczne będzie zwinięcie statku i ponowne jego rozłożenie. Siła rażenia naszej łodzi rośnie wraz z ilością armat, im większa łódź tym więcej armat posiada.
+ Ściana przeciw armatnia
Jeśli nie chcemy walczyć, a jeno łowić ryby dobrym pomysłem jest postawienie ściany przeciw armatniej, która wytrzyma dwie salwy wrogich armat dając nam czas na ucieczkę.
+ Abordaż
Jak bitwy to i abordaże. Gdy już całkowicie zniszczymy wrogą łódź można się z nią połączyć zrównując się deskami. Potrzebna do tego jest lina abordażowa.
+ Flaga i uszkodzenia
Uszkodzoną łódź trzeba naprawić. Do tego potrzebna jest jedna kłoda ze zwykłego drzewa, która musi znajdować się w ładowni statku. Poziom uszkodzeń statku sygnalizują kolory flagi i tak ciemno niebieski to łódź całkowicie naprawiona, a ciemno czerwony to całkowicie zniszczona. Łódź można naprawić w przy dowolnym poziomie uszkodzeń, nie trzeba czekać aż będzie całkowicie zniszczona. Niezależnie od poziomu uszkodzeń naprawa kosztuje 1 kłode. Wszystkie przedmioty potrzebne do bitwy można kupić u szkutnika: - kule armatnie 100 sztuk po 60gp. - lina abordażowa 1 sztuka po 2000gp. - ściana przeciw armatnia 2 sztuki po 3000gp. - ceny łodzi bez zmian. Dokładny opis oraz wszystkie komendy dostępne w dziale Pozostałe > Bitwy morskie.
|
|
|
Komentarzy [6] |
| | |
| | |
Grudniowe zmiany
|
Kategoria: Nowinki techniczne
| Temat napisany 2015, gru 6 16:48, przez Fris
|
+ Dodane:
Nowość!
- Wprowadzono możliwość zaznaczania run obok domu, do którego jest się przypisanym jako właściciel, współwłaściciel lub przyjaciel. Służy do tego specjalna runa w kolorze fioletowym, którą można kupić u miejskiego maga oraz runebook w tym samym kolorze do kupienia u skryby w mieście. Aby móc zaznaczyć runę obok domu należy posiadać, oprócz zwykłych składników dla czaru mark, rzadkie składniki takie jak: - 100 kryształów, - 50 czarnych pereł, - 5 ognistych rubinów, - 5 białych pereł, - 5 ciemnych szafirów. Zaznaczyć takie runo może tylko mag i w ilości nie większej niż jeden. Runo po zaznaczeniu jest przywiązane do postaci przez co nie da się go nikomu przekazać. To samo tyczy się runebooka dla tego runa. Runo domowe można zaznaczyć raz na 4 dni realne, więc należy dobrze przemyśleć miejsce zaznaczenia. Po upływie tego czasu można ponownie zaznaczyć runo domowe na tej samej runce lub na innej. W przypadku zaznaczania następnej runy poprzednia stanie się nie zaznaczona, a jeśli była w runebooku domowym runebook stanie się pusty. Jeśli dom w zaznaczonym miejscu przestanie istnieć lub zostanie przeniesiony runa domowa przestanie działać. - Dodano możliwość przekazania straganu innej osobie, więc nie trzeba już go zamykać by móc to zrobić. - Można też zrezygnować ze straganu natychmiast nie czekając aż zostanie on zamknięty z powodu nie uregulowanych opłat.
+ Zmiany:
- Poprawione zostało płacenie czekiem w przypadku gdy ma się dokładną kwotę w czeku i nie posiada się złotych monet przy sobie. - Przypomnienie o opłaceniu straganu będzie przychodziło co miesiąc, a nie jak do tej pory tyko raz. - Wytworzenie części do zegara wymagać teraz będzie 1 sztaby żelaza zamiast dwóch desek.
|
|
|
Komentarzy [5] |
| | |
| | |
Listopadowe zmiany
|
Kategoria: Nowinki techniczne
| Temat napisany 2015, lis 22 15:17, przez Fris
|
+ Poprawki:
- Rzucanie czarów podklas Maga możliwe jest teraz wpisując w emote słowa wypowiadane przez maga podczas rzucania czaru, dzięki temu wszyscy wrogowie maga wiedzą czego się spodziewać. - Czary podklas Maga tj. Wilkołak, Druid, Nekromanta, Wampir, będą dawały gainy inteligencji. Przyrost inteligencji jest taki sam jak w przypadku zwykłej magii. - Wyjęcie runy z runebooka nie spowoduje połączenia się jej z kupką czystych run w plecaku postaci. Wyjęte runy można zaznaczać ponownie. - Ćwiczenie umiejętności zaglądanie możliwe jest teraz na manekinie do okradania. Można ćwiczyć tą umiejętność w ten sposób jedynie do 40% zaglądania. - Przywoływane przez NPC stworzenia będą teraz aktywnie bronić swojego mistrza atakując postać którą bije mistrz. Taktyka typu: uciekam od przywołańca, wyłączam tryb walki i wracam, a przywołaniec mnie nie atakuje już nie zadziała. - Komunikaty pojawiające się podczas łowienia są teraz uzależnione od tego czy łowimy wędką czy siecią. - Naprawianie kościanych zbroi z Demona i Balrona ponownie jest możliwe u NPC Krawca jak i przez gracza z umiejętnością Krawiectwo na odpowiednim poziomie. - Rzucając na przeciwnika czy to gracza czy NPC kilku oswojonych stworzeń w przypadku gdy możemy kontrolować na raz tylko jedno np. chimera, spowoduje to zazdrość u kontrolowanych zwierzaków, co prowadzi do ich odswojenia i ataku na niedawnego mistrza. W rezultacie zamiast jednego mobka do ubicia mamy conajmniej dwa.
+ Zmiany:
- Zmieniła się nazwa runa Maga Wampira Burza Gniewu na Burza Krwi. - Nie można wykupić już receptur u krawca na kościane zbroje z Balrona i Demona. Zbroje te można zdobyć tylko ze zwłok tych bestii. - Pojawiły się nowe lokacje dla Ognistego Portalu, Większość na mapie Ilshenar i kilka na mapie Felucca. - Ograniczenie wiekowe na wejście w ognisty portal zostało usunięte. Młodzi, wchodzicie tam na własną odpowiedzialność. - Składanie statku podczas gdy kluczyk od niego mamy na kółku do kluczy spowoduje, że sternik sam znajdzie i weźmie właściwy klucz bez żadnej ingerencji z naszej strony. - Grabienie zwłok, komendą .grab lub ręczne otwieranie zwłok i przeciąganie przedmiotów, nie jest już możliwe w przypadku gdy osoba grabiąca nie jest na tej samej łodzi co zwłoki. - Wilkołak może już zmieniać szpony podczas walki.
|
|
|
Komentarzy [2] |
| | |
| | |
Patch 5-12
|
Kategoria: Nowinki techniczne
| Temat napisany 2015, paź 25 23:52, przez papke
|
+ Ruiny dawnego fortu
Wychodząc z Minoc od strony kopalni od teraz trzeba zachować większa czujność. Na jednym z półwyspów w leśnej gęstwinie zostały odkryte ruiny dawnego fortu. Miejsce to szybko opanowały nieprzyjazne stworzenia. Dotychczas nie słyszano by zapuszczały się one aż do miasta, jednak pojedyncze napady na karawany już się zdarzyły. Nieliczni pozostali przy życiu świadkowie wspominali o istotach wyłaniających się z lasu, które po rabunku szybko znikały w ciemnym lesie.
+ Droga pomiędzy Minoc i Vesper
Miasta Minoc oraz Vesper nawiązały ze sobą współprace. Chcąc ułatwić przewóz i wymianę towarów pomiędzy nimi, zdecydowano się wyciąć kilka drzew i poprowadzić nowy szlak. Droga została dodatkowo oświetlona, żeby podróżnicy i kupcy nie zboczyli z trasy, wybierając się w nocną podróż. Kierunki wyznaczają rozstawione znaki drogowe - od teraz już nigdy nie będziecie się zastanawiać, którędy szlo się do Minoc.
Przy okazji wycinki lasów zapędzono się z pracą, dzięki czemu powstało parę nowych łąk i polan niedaleko Minoc i Vesper. Jeśli ktoś chce uciec od miejskiego zgiełku i hałasu, to w środku lasu znajdzie idealne miejsce na swój wymarzony dom z ogrodem.
+ Nowości i poprawki
- W Ultima Online Auto Map powinniśmy widzieć aktualną mapę Britt. - Nowa lokalizacja "Ruiny dawnego fortu" w lasach Minoc - Vesper. - Nowa, oświetlona droga pomiędzy Minoc i Vesper. - Koło wejścia do Minoc znajduje się strażnica. - Udekorowane budynki na wyspie Maginacja. - Przeniesiony łucznik w Wind. - Dodany rybak w Ocllo . - Zamek Shenar został lekko uprzątnięty z blokujących przedmiotów.
| | Galeria: |
|
| Nowa droga pomiedzy Vesper i Min | | | | | |
|
|
|
|
|
Komentarzy [3] |
| | |
| | |
Ceny domów
|
Kategoria: Nowinki techniczne
| Temat napisany 2015, paź 15 01:38, przez Mephisto
|
Ceny domów zostały zmienione i nie są już tak mocno uzależnione od rodzaju materiału wykonania. Większość domów z kamienia czy marmuru jest teraz znacznie tańsza. Wraz z cenami została również dostosowana adekwatnie do wartości ilość bezpiecznych pojemników oraz ilość możliwych do zablokowania przedmiotów. Niektóre domy mogą mieć teraz mniej skrzyń o jedną czy dwie. Skrzynie nie zostaną oczywiście skasowane, ale zaleca się opróżnić skrzynie nadmiarowe i je usunąć. Z czasem może powstać blokada znaku, do czasu usunięcia skrzyń. Na chwilę obecną rzeczoznawca skupuje domy za ponad 90% ceny sprzedaży (normalnie skupuje za 50% ceny). Jest okazja do sprzedaży domu, który okazał się, że ma mniej skrzyń. Rzeczoznawca będzie skupować domy za wyższą cenę przez następny tydzień. Przypominam, że lista domów na stronie jest nieaktualna na chwilę bieżącą. Proszę sugerować się cenami i ilościami wyświetlanymi na liście u architekta.
|
|
|
Komentarzy [3] |
| | |
| | |
Patch 5.11
|
Kategoria: Nowinki techniczne
| Temat napisany 2015, wrz 13 22:51, przez Ciri
|
+ Nowe Vesper
Przebudowane zostało miasto Vesper. Z uwagi na wprowadzenie głównie ciężkiego przemysłu do Minoc, miasto Vesper stało się teraz bardziej przyjazne dla magów, krawców oraz innych średnich przemysłowców. Jednak najbardziej zadowoleni powinni być rybacy, którzy teraz otrzymali dużą ilość pomostów z których można w dogodnych warunkach poławiać ryby oraz wypłynąć na otwarte wody. Od strony północnej na wyspy dostaniemy się dwoma mostami a od strony wschodniej jak dotychczas prowadzi jeden mostek położony tuż przy pracowni krawieckiej. Ponadto od strony otwartego morza drogę statkom będzie wskazywać latarnia, a wieża strażnicza pilnuje by do miasta Vesper nie podpływali piraci.
Kilka poprawek
- dodany ołtarz krwi w Wind - dodane nowe przejście w mieście wilków - poprawione Rancho (koryta) - poprawki mapy
| | Galeria: |
|
|
|
Komentarzy [6] |
| | |
| | |
Patch 5-10
|
Kategoria: Nowinki techniczne
| Temat napisany 2015, kwi 12 19:51, przez papke
|
+Nowa lokacja - Mroczny Las
Wraz z nowym patchem zostaje oddana do dyspozycji graczy duża lokacja. W gęstym lesie, urkyci w starych rozpadających się zabudowaniach, czekają bandyci na zbłąkanego wędrowca. Im dalej w las, tym częściej możemy natknąć się na wilkołaki, dlatego trzeba zachować najwyższą ostrożność. Z mroku lasu spoglądają na podróżnych świecące oczy bestii, które tylko czekają na odpowiedni moment, żeby zaatakować.
+Miasto wilkołaków
Idąc głębiej w las dotrzemy do rzeki z porywistym nurtem. Po jej drugiej stronie, w gęstej roślinności znajduje się miasto wilkołaków. Jest ono chronione przez strażników, którzy toleruja każdego wilka oraz prawe postacie. Jednak żadne walki w granicach miasta nie będa akceptowane! Zmęczeni wędrówką przez niebezpieczny las mogą odpocząć w karczmie, uzupełnić swoje zapasy u miejscowych sklepikarzy, czy zdeponować swoje rzeczy w banku. W niedalekiej przyszlości zostanie też dodana siedziba gildii wilkołaków.
Odkrycie lokacji wilkołaków oraz miasta odbędzie się na zasadzie mini questu, który za parę dni poprowadzi nasz QM. Dokladniejsze informacje na IRC oraz w informatorze.
+Zapomniane Komnaty
Niedaleko Trinsic zostało odkryte niepozorne przejście, prowadzące w nieznane dotąd miejsce. Śmiałkowie, którzy zdołali wrócić stamtąd żywi, opowiadają o zasypanych komnatach, pełnych piasku i złych stworzeń. Niebezpieczeństwa czychają za każdym rogiem, a im dalej w loch, tym bardziej czuć obecność pilnującego skarbów demona.
+Nowa ekipantka
Miło jest mi oznajmić, że po udanym okresie testowym, do naszej ekipy na stanowisko WM dołączyła Ciri. Ponad połowa mniejszych zmian, jak i cały piaskowy loch jest jej autorstwa, a mroczny las oraz miasto wilkołaków zostały zbudowane wspólnymi siłami.
+Zmienione Komnaty Mistrzów
Wraz z uruchomieniem starego systemem Mistrzów zostały dodane komnaty przebudowane przez byłego gm Aryman. Teraz powinny one lepiej oddawać klimat każdego Mistrza oraz nieco urozmaicić walki z nimi.
+Garść pozostałych zmian - Pomnik upamiętniający wyzwolenie miasta Britain. - Loch w kopalni Minoc jest ponownie dostępny. - Dodana stajnia i magazynier w Nujelm. - Za kopalnią w Minoc został odkryty obóz przemytników. - Poprawione brzegi wody w wielu miejscach. - Mniejsze poprawki mapy.
| | Galeria: |
|
| Wejście do mrocznego lasu |
| | | | |
|
|
|
|
|
Komentarzy [3] |
| | |
| | |
Przenosiny zakończone
|
Kategoria: Nowinki techniczne
| Temat napisany 2015, mar 16 22:48, przez Mephisto
|
Przenosiny na nowy serwer zostały właśnie zakończone. Możemy się cieszyć tańszym i szybszym serwerem.
Oczywiście standardowo należy pobrać nowego MW-Gate w wersji 3.21, aby móc grać na MW. Miłego grania!
|
|
|
Komentarzy [12] |
| | |
| | |
Nowy server MW
|
Kategoria: Nowinki techniczne
| Temat napisany 2015, mar 14 16:37, przez Mephisto
|
Witam wszystkich,
z przyjemnością chciałbym poinformować, że udało nam się po miesięcznych próbach wynająć nowy serwer dla MW. Nowy serwer nie dość, że będzie szybszy (zamiast 4x i3 będzie teraz 8 rdzeni i7), to jeszcze tańszy prawie dwukrotnie. Opłata za serwer może się zmieniać co miesiąc o pare PLN z racji, że prawdopodobnie będzie trzeba płacić w EUR. Mimo wszystko na pewno będzie taniej, bo około 100 PLN. Instalacja kosztowała trochę więcej, bo doliczyli sobie 10 EUR bez VATu, wyszło około 160 PLN. Dokładnie wynajęliśmy serwer KS-4 z kimsufi.pl. Chcieliśmy KS-3, ale bardzo ciężko go dostać. KS-4 niewiele droższy a był przynajmniej dostępny przez chwilę.
W chwili obecnej jesteśmy w trakcie przygotowywania nowego serwera. Planujemy migrację na nowy w poniedziałek o godzinie 22:00. Przerwa może potrwać kilka godzin. Standardowo zostanie wydany nowy MWG oraz strona może nie działać przez krótką chwilę (póki nie odświeżą się DNSy).
|
|
|
Komentarzy [1] |
| | |
| | |
Patch 5.9
|
Kategoria: Nowinki techniczne
| Temat napisany 2015, lut 13 21:13, przez papke
|
+Targ Minoc otwarty!
Od teraz każdy może sprzedawać swoje wyroby po wygórowanych cenach także na Targu w Minoc! Jednak trzeba się spieszyć. Liczba stoisk jest mocno ograniczona!
+Garść zmian na mapie! - Domki kamieniarza i majstra w Minoc zostały zamienione miejscami i przebudowane. Majster znajduje się teraz na zewnątrz. - Działające karczmy w Minoc i Buccaneers Den. W Minoc dodana stajnia do szybkiego przelogowania na zwierzaku. - Dodano budynek dla stajennego w Jhelom. - Poprawiony loch Doom. - Dodany teleport ucieczki na wyspie Buccaneers Den. - Mniejsze zmiany na mapie.
|
|
|
Komentarzy [1] |
| | |
| |
| | | |