| Ogólne:
Skryba trudni się przepisywaniem czarów z księgi. Potrzebuje do tego pióra, many i składników jakie wymaga dany czar. Trudność zależna jest od kręgu czaru i rodzaju narzędzia.
Umiejętności uczy Skryba.
Do wytwarzania wyjątkowej jakości przedmiotów wymagany jest: - Impregnat do papieru a do ich podpisania Tchnienie Khardana.
Inskrypcja jest rzemiosłem tylko dla magów.
| | Runebook:
Runebooka może napisać jedynie doświadczony skryba. Mieści on w sobie 16 run, dzięki czemu można się teleportować i stawiać portal w lokacje zaznaczone na runach. Do teleportacji są ładunki. Można naładować księgę zwojami czaru Recall maksymalnie 5 (wyjątkowy - 10). Po 1.5k użyciach jest szansa, że runebook się rozpadnie, przez co połowa runów znika a reszta ląduje w pojemniku, w którym była księga. Wyjątek może mieć 3k użyć. Do stawiania portalu potrzebne są składniki jak przy normalnym rzucaniu czaru. Szansa na wyjątkowej jakości runebooka jest mała, a wpływ na nią ma zręczność, inteligencja, głód, rodzaj pióra i nie wielce umiejętność stolarstwa. Czarodziej ze względu na jego rasę, ma lekko większą szansę na wykonanie wyjątkowego runebooka. Runebook domowy jak również runa domowa są jedynie do nabycia u vendora.
| | Oprawianie runebooków:
Domyślnie runebooki są oprawione w zwykłą skórę jednak istnieje możliwość zmiany oprawy na dowolną inną. Skutkuje to oczywiście zmianą koloru księgi co umożliwia lepsze uporządkowanie plecaka każdego maga. Aby przeprowadzić ten zabieg potrzebne jest 110% inskrypcji, 3 płaty pociętej skóry (dowolnej). Należy użyć wspomnianego noża, następnie wskazać skórę i księgę, której oprawę chcemy zmienić.
| | Zwój identyfikacji:
Skryba potrafi tworzyć zwoje identyfikacji, służące do identyfikowania magicznych przedmiotów. Im wyższy poziom zaawansowania skryby, tym zwój ma większą moc. Maksymalna siła zwoju jest osiągana przy 105% umiejętności inskrypcji. Zwojami można także sprawdzać siłę magików i artefaktów.
| | Nekromancja:
Jedynie skryba ma możliwość wpisania czaru do Codexu. Trudność zależy od kręgu. Przy nieudanej próbie, zwój się niszczy. Czarodziej ma większą szansę na wpisanie czaru do czarnej księgi.
| | Sekretarzyk i tajniki skryby:
Tajniki skryby można kupić u dowolnego miejskiego skryby za kwotę 100 tysięcy złotych monet, może je przeczytać jedynie arcymistrz inskrypcji. Dzięki znajomości tych tajników skryba jest w stanie posługiwać się sekretarzykiem, który pozwala pisać pięć zwojów na raz. Używając sekretarzyka piszemy 2x dłużej, niż pisząc pojedynczy zwój. Wzrost umiejętności i statystyk jest 2x mniejszy niż na jednym zwoju danego typu. Sekretarzyk potrafi wykonać tylko gracz stolarz.
| | Powiązania: | - Magia - Nekromancja - Krawiectwo
| Przedmioty i zwoje:
|
czysty zwój
|
|
Materiały : 1 kłoda
|
| |
|
pióro
|
|
Materiały : 1 kłoda Może być wyjątkowej jakości.
|
| |
|
runo
|
|
Do zaznaczania lokacji przy pomocy magii. (czar Mark)
Materiały : 1 kłoda
|
| |
|
Kalendarz
|
|
Pokazuje aktualna date. Dodaje dodatkowe informacje przy komendzie .czas
Może być wyjątkowej jakości
Materiały : 4 czyste zwoje 20 Krwawego Mchu
|
| |
|
Runebook
|
|
Może być wyjątkowej jakości.
Materiały : 1 runo 1 zwoj czaru Recall 1 zwoj czaru Gate 3 szt. pociętej skóry 2 szpule dratwy 8 czystych zwojów
|
| |
|
Impregnat do papieru
|
|
Wymagany do wytwarzania wyjątkowej jakości przedmiotów dla umiejętności inskrypcja.
Sprzedawany przez: skryba.
|
| |
|
Tchnienie Khardana
|
|
Wymagany do podpisywania wyjątkowej jakości przedmiotów.
Sprzedawany przez: alchemik, kowal, majster, stolarz, łucznik, krawiec, garbarz.
|
| |
|
zwój identyfikacji
|
|
Magiczny zwój wytwarzany przez Skrybę. Każdy przy jego użyciu może zidentyfikować przedmiot lub sprawdzić moc przedmiotu.
Materiały : 1 czysty zwój 1 czerwony mech 1 żenszeń 1 czosnek
|
| | | | | | | | |
| |
|
|
| | Artykuł został napisany przez Mephisto dnia 2006, sie 28 19:01 (18 lat, 5 miesięcy temu) Artykuł był modyfikowany przez xthailen dnia 2017, lip 2 20:03 (7 lat, 5 miesięcy temu) | | | | | | | | |
| |