| Ogólne:
- Dom może miec jednego właściciela, 5 co-właścicieli i 20 przyjaciół. - W jednym domu może pracować maksymalnie 5-ciu kupców. - Dany dom da się zbudować jedynie na odpowiednim terenie. Wszystko poza sniegiem i piaskiem zaliczane jest do zieleni. - Nie ma możliwości zbudowania domu w pobliżu budynków publicznych i zarezerwowanych do wynajmu. - Nowo postawiony dom przez 6 godzin czasu realnego pozostaje domem publicznym, dopiero po upływie tego czasu istnieje możliwość zamknięcia drzwi na klucz i normalnego zamieszkania. - Gdy właściciel domu nie istnieje, najpierw odbywają się próby przekazania go innym postaciom z konta, a następnie innym postaciom dopisanym do co-właścicieli, jeśli nie będzie nikogo, komu może zostać dopisany, wtedy dom zostaje usunięty. - Jeśli w domu znajdują się przedmioty przypisane do postaci (np. przedmioty z Dotacji), przekazanie domu innej postaci jest zablokowane do czasu usunięcia ww. przedmiotów z domu.
| | Opłaty:
- Posiadając dom, obowiązują nas co czterotygodniowe (tydzień realny - 84 dni w grze, cztery tygodnie 336 dni) opłaty za posiadanie domu równe od 0.8% do 1.6% wartości domu. Jej wysokość zależy od odległości od miasta - w zasięgu większym od 300 kratek, płaci się najmniej, a im bliżej tym drożej. Przykładowo podatek za mały domek wynosi równo od 1k do 2k na tydzień. - Opłatę uiszcza się raz na tydzień przy pomocy znaku domu (zawsze z zaokrągleniem do poniedziałku) i można to zrobić na 4 tygodnie do przodu (w grze około roku). Dokonać tego może każdy, kto ma dostęp do znaku domu (właściciel, co-właściciele i przyjaciele). - Jeśli nie uiści się opłaty dwa razy, to dom zostanie zablokowany - zostaje zablokowany dostęp do skrzyń bezpiecznych oraz wszystkie drzwi zostają zamknięte (dom można otworzyć tylko od wewnątrz). - W przypadku nieopłaceniu 8 tygodni, dom znika. - Istnieje również stała opłata za posiadanie kamienia gildyjnego w wysokości 3000gp (niezależnie od liczby członków). - Gdy zbliża się ostateczny okres braku zapłaty za czynsz, gracz otrzyma stosowną informację.
| | Skrzynia powiernicza:
Wszystkie przedmioty z niszczonego domu są umieszczane w skrzyni powierniczej. Dostęp do niej można uzyskać przez komendę "odzyskaj przedmioty" wypowiedzianą do bankiera. Za drobną, jednorazową opłatą - 5 tysięcy monet - dostaniemy dostęp do specjalnej skrzyni. W skrzynce powierniczej przedmioty rozkladane są w specjalnych plecakach. Do skrzynki, ani plecaków nie można nic wkładać.
| | Problemy:
- "Dom stoi w nieprawidłowym miejscu" - gdy występuje ten komunikat należy zajrzeć tutaj (FAQ > "Dlaczego to się wydarzyło?" > punkt 9).
| | Skrzynia domowa:
Deed na taką skrzynie można kupić u stolarza za 200k gp. Stawia się ją przez dwuklik na deed i wskazując miejsce w którym będzie stała. Odzyskać deed można w taki sam sposób w jaki niszczy się zwykłą skrzynię domową. Skrzynie z deeda są dokładnie takie same jak te domowe. Deed na skrzynie można odzyskać dopiero wtedy, gdy postawiło się wszystkie skrzynie, które oferuje dany domek. Można postawić 3x tyle skrzyń ile oferuje dany domek. Stawiać może je tylko właściciel i współwłaściciel domku. Każda skrzynia zwiększa opłatę za domek.
| | Plan domu
U architekta w oknie z listą domków pojawiły się nowe przyciski do kupienia planów domu. Cena takiego planu to 1/100 ceny domu. Dom postawiony z planu rozpada się po 2 minutach z powrotem do deeda. W takim domu nie można stawiać skrzyń i śmietników, nie można blokować i unieruchamiać przedmiotów. Nie ma też szybkiego logoutu. Służy on tylko i wyłącznie do sprawdzenia czy taki dom zmieści się w wybranym miejscu. Ołtarz do umagiczniania postawiony wewnątrz takiego domu zwinie się do deeda, gdy dom się rozpadnie.
| | | Powiązania: | - Komendy
| Artykuł został napisany przez Mephisto dnia 2009, lis 11 11:38 (15 lat, 3 miesiące temu) Artykuł był modyfikowany przez mRox dnia 2019, gru 4 17:03 (5 lat, 15 dni temu) | | | | | | | |
| |