| Ogólne:
Muzyka, czyli wszystko co bardowi do szczęścia potrzebne. Ma do wyboru 6 instrumentów i 4 podstawowe kompozycje: - normalna - spokojna - dramatyczna (65%) - waleczna (70%) Zmieniać typ granej muzyki możemy w okienku z umiejętnościami, jeśli znamy się na muzyce pojawi się nam przycisk "Bard".
Umiejętności uczy Bard. W przypadku posiadania wszystkich umiejętności związanych z bardem, zależność siły czaru Protection zamiast Medytacji zastępuje Muzykalność.
| | Bonusy dla przyjaciół:
Postać posiadająca wszystkie 4 umiejętności muzykanta (oczarowanie, muzykalność, prowokacja, uspokajanie) wyćwiczone na 100% potrafi wspomagać swoich przyjaciół (o tym samym statusie) różnymi bonusami zależnie od granej kompozycji: - normalna - zwiększane są umiejętności umysłowe (tj. anatomia/mądrość/rozmowy z duchami/wiedzy o zwierzętach/gorliwości), - spokojna - regeneracja hp, staminy oraz many przyśpiesza, - dramatyczna - zwiększany jest lekko pancerz, otrzymuje się ochronę przeciw truciznom, pancerz nakłada się na pancerz czarodzieja - waleczna - zwiększane są umiejętności bojowe (tj. wszystkie rodzaje walki, obrona i taktyka). Wielkość bonusu zależy od jakości instrumentu jak i umiejętności barda, z kolei na zasięg działanie muzyki minimalnie wpływają umiejętności wyćwiczone ponad 100%. Czas trwania bonusu to 90 sekund od usłyszenia melodii. Dany rodzaj muzyki uzależniony jest od odpowiednich umiejętności, a nie od wszystkich. Np. muzyka spokojna to teraz Uspokajanie i Muzykalność. Czas trwania grania muzyki wydłuża się w biegu.
| | Śpiewnik:
Może go bard używać od 60%. Przydatna rzecz, jeśli się chce układać pieśni/wiersze i tym podobne. Mamy do zapisania 10 stron po 8 linijek. Działa to tak, że możemy recytować wszystko co jest w danej książce, lub jedna stronę.
| | Arkusz:
Arcymistrz bard ma możliwość komponowania muzyki przy pomocy arkusza. Polega to na składaniu pojedynczych dźwięków, bębenek ma ich cztery, reszta 25. Ułożoną muzykę może odgrywać kiedy chce, zapisywana ona jest na arkuszu.
| | Powiązania: | - Uspokajanie - Oczarowanie - Prowokacja
| Instrumenty:
|
bębenek
|
|
Może być wyjątkowej jakości.
Materiały : 20 kłód 10 tkaniny
Wymagane: Muzykalność
|
| |
|
tamburyn
|
|
Może być wyjątkowej jakości.
Materiały : 15 kłód 10 tkaniny
Wymagane: Muzykalność
|
| |
|
tamburyn
|
|
Może być wyjątkowej jakości.
Materiały : 15 kłód 15 tkaniny
Wymagane: Muzykalność
|
| |
|
harfa
|
|
Może być wyjątkowej jakości.
Materiały : 35 kłód 15 tkaniny
Wymagane: Muzykalność
|
| |
|
harfa
|
|
Może być wyjątkowej jakości.
Materiały : 20 kłód 10 tkaniny
Wymagane: Muzykalność
|
| |
|
gitara
|
|
Może być wyjątkowej jakości.
Materiały : 25 kłód 10 tkaniny
Wymagane: Muzykalność
|
| | | | | | |
| |
|
|
| | Artykuł został napisany przez Mephisto dnia 2006, sie 28 19:01 (18 lat, 4 miesiące temu) Artykuł był modyfikowany przez Incognito dnia 2013, mar 7 12:21 (11 lat, 9 miesięcy temu) | | | | | | |
| |