| Ogólne:
Wiele zwierząt jak i niebezpiecznych stworzeń może nam służyć, od szczura po opancerzonego smoka. Przy oswajaniu liczy się wiedza o zwierzętach. Najłatwiejsze do oswojenia zwierzęta może dosiadać każdy. Te cięższe może kontrolować jedynie osoba posiadająca odpowiedni stopień wiedzy o zwierzętach, jednakże bez umiejętności oswajania, zwierze nie rozumie komend "zabijcie" i "chroncie". Niektóre stworzenia może dosiadać jedynie tamer, te które jest bardzo ciężko oswoić (np. opancerzony smok). Oswojone zwierze jest o 50% słabsze w przypadku zadawania obrażeń graczom. Nieudana próba oswojenia płoszy stworzenie na określony czas.
Umiejętności uczy Druid oraz Treser.
Trening umiejętności trwa od początku próby oswojenia do jej zakończenia. To znaczy, że nawet jeśli próba oswojenia danego stworzenia się ostatecznie nie powiedzie, to czegoś się nauczymy i nasza umiejętność wzrośnie. Jeśli dwukrotnie pod rząd nie uda nam się próba oswojenia danego stworzenia, to przy kolejnej próbie oswojenia tego samego celu dostaniemy komunikat "Stworzenie już Cie dobrze zna" i więcej przyrostu umiejętności na tym celu nie uzyskamy.
| | Juka:
Zakładać ją może tamer mający 60% umiejętności oswajania, jedynie na lamę i beżowego konia.
| | Zdolności:
Nauczyć zwierzęta specjalnych zdolności może jedynie doświadczony tamer (80%). Na początku, tamer musi poinstruować zwierzę, by próbowało robić określoną czynność, z czasem nauczy się same i będzie w tym szkolić, aż osiągnie stopień arcymistrza. Na przykład przy zdolności uzdrawianie,tamer mówi zwierzęciu "imię ulecz się", wtedy jeśli zwierzę uwierzy w swoje zdolności, spróbuje się uleczyć. Każde zwierze potrafi szkolić swoje umiejętności, które mogą osiągnąć maksymalnie bazowa wartość + 10% + 0-20% bonusu od weterynarii (zależnie od umiejętności). Limitem jest 110%, więcej zwierzę nie może się nauczyć. Uczy się ich 4 razy szybciej niż człowiek. Mogą się uczyć takich umiejętności jak walka, magia, odporność na magię. Status tych zdolności i umiejętności można zobaczyć poprzez komendę .status. Umiejętność oswajania jest również odpowiedzialna za czas w którym zwierze głodnieje. Będąc arcymistrzem, jest to 2 razy dłużej niż normalnie.
|
Uzdrawianie | "imię ulecz się" "uleczcie się" | Leczy się jedynie gdy walczy i ma poniżej połowy życia.Znajdowanie ścieżki | "imię znajdź ścieżkę" "znajdźcie ścieżkę" | Próbuje znaleźć ścieżkę jedynie gdy nie widzi wroga.Wytrzymałość | Uczy się podczas walki | Zwiększa witalność, manę i prędkość biegania. Zmniejsza szansę na pocięcie zwłok (przy 100% bardzo mała) Zmniejsza szansę na sprowokowanie zwierzęcia przez inne stworzenia, które to potrafią | | |
| | Powiązania: | - Wiedza o Zwierzętach - Druidyzm - Weterynaria - Komendy
| Przedmioty:
|
juka
|
|
Materiały : 20 tkanin
|
| |
| |
|
|
| | Artykuł został napisany przez Mephisto dnia 2006, sie 28 19:01 (18 lat, 6 miesięcy temu) Artykuł był modyfikowany przez [MaŁeK] dnia 2015, lut 7 15:01 (9 lat, 11 miesięcy temu) | | | | | |
| |