| Ogólne:
Szansa na trafienie zależy od naszej i wroga - umiejętności walki, zręczności. Obrażenia jakie zadamy, są uzależnione od łuku/kuszy którym strzelamy i jego zużycia, naszej wiedzy o anatomii, umiejętności taktyki, siły, głodu i oczywiście pancerza wroga. Za szanse na krytyczne uderzenie odpowiada taktyka, nasza jak i wroga. Jest prawdopodobieństwo, że wystrzelona strzała która trafi wroga, zostanie w jego ciele. Umiejętność łucznictwa możemy posiąść rodząc się z nią lub ucząc się jej w przeciągu 24 godzin online naszej postaci. Łucznictwo może być zapomniane tylko do wartości 1%.
| | Niszczenie pancerza:
Strzały niszczą wszystkie pancerze.
| | Ograniczenia:
Znając się na ów umiejętności nie można założyć pancerza płytowego i tarczy a także używać przedmiotów takich jak kilof oraz młotek kowalski.
| | Bola:
Łucznik z racji swojej znakomitej celności, może rzucać bolą we wroga. Jeśli rzut wyjdzie, wróg zostanie spowolniony na czas maksymalnie 7 sekund (120% umiejętności Łucznictwo, 5 sekund dla 100%). Szansa na powodzenie zależna jest od umiejętności i zręczności. Odstęp czasu między zrzuceniem tej samej osoby wynosi 30 sekund.
| | Nauka umiejętności:
Umiejętność rośnie podczas ataku we wroga tylko gdy mamy założony łuk lub kuszę. Na wysokość wzrostu umiejętności mają wpływ: a) częstość zadawanych ciosów przez wroga. b) poziom najedzenia, im bardziej optymalnie tym lepiej. c) blokada anty-sparingowa. Należy pamiętać, że coś takiego istnieje. Jest to bardzo ważne, ponieważ może wydawać się, że umiejętność nie rośnie lub wolno rośnie, a tak naprawdę już nauczyliśmy się wszystkiego od konkretnego potworka. Każdy potwór ma spersonalizowany licznik dla każdej postaci. System został tak zaprojektowany, żeby każdy mógł dostać jak najwięcej wzrostu umiejętności jak gra normalnie. Wzięte pod uwagę zostały również potwory leczące się (wtedy licznik regeneruje się o jakaś ilość przy uzdrawianiu, ale nie w nieskończoność). Główny cel tego systemu to zablokowanie możliwości łatwej nauki umiejętności na jednym potworku w miejscu (czyli sparing), gdzie gracz mógłby specjalnie przeciągać walkę by łatwo dostawać wzrost. To nie przejdzie - trzeba o tym pamiętać!
Łucznik strzela szybciej będąc pieszo.
| | Powiązania: | - Anatomia - Taktyka
| Łuki i kusze:
|
|
|
kusza
|
|
Wymagana siła: 10 Może być wyjątkowej jakości.
Materiały : 7 kłód
|
| |
|
łuk
|
|
Wymagana siła: 10 Może być wyjątkowej jakości.
Materiały : 7 kłód
|
| |
|
ciężka kusza
|
|
Wymagana siła: 50 Może być wyjątkowej jakości.
Materiały : 15 kłód
|
| |
|
|
bola
|
|
Wymagana siła: 60
Materiały : 2 sztaby
|
| |
|
długi łuk
|
|
Wymagana siła: 30 Może być wyjątkowej jakości.
Materiały : 14 kłód
|
| |
|
szybkostrzelna kusza
|
|
Wymagana siła: 40 Może być wyjątkowej jakości.
Materiały : 12 kłód
|
| |
|
Yumi
|
|
Wymagana siła: 50 Może być wyjątkowej jakości.
Materiały : 15 kłód
|
| |
|
elfi długi łuk
|
|
Wymagana siła: 60 Może być wyjątkowej jakości.
Materiały : 20 kłód
|
| | | | | | | | | | |
| | | |
|
|
|
| | Artykuł został napisany przez Mephisto dnia 2006, sie 28 19:01 (18 lat, 4 miesiące temu) Artykuł był modyfikowany przez Incognito dnia 2014, lut 13 19:35 (10 lat, 9 miesięcy temu) | | | | | | | |
| |