| Ogólne:
Szansa na trafienie zależy od naszej i wroga - umiejętności walki, zręczności. Obrażenia jakie zadamy, są uzależnione od broni jaką walczymy i jej zużycia, naszej wiedzy o anatomii, umiejętności taktyki, siły, głodu i oczywiście pancerza wroga. Za szanse na krytyczne uderzenie odpowiada taktyka, nasza jak i wroga.
Umiejętności uczy Barbarzyńca, Karczmarz, Rzeźnik oraz Zbrojmistrz.
| | Nauka umiejętności:
Na wysokość wzrostu umiejętności mają wpływ: a) częstość zadawanych ciosów oraz wielkość obrażeń. Im częściej i mocniej tym szybszy wzrost. Najlepsze w takim razie są szybkie i mocne bronie do ćwiczeń. b) poziom najedzenia, im bardziej optymalnie tym lepiej. c) blokada anty-sparingowa. Należy pamiętać, że coś takiego istnieje. Jest to bardzo ważne, ponieważ może wydawać się, że umiejętność nie rośnie lub wolno rośnie, a tak naprawdę już nauczyliśmy się wszystkiego od konkretnego potworka. Każdy potwór ma spersonalizowany licznik dla każdej postaci. System został tak zaprojektowany, żeby każdy mógł dostać jak najwięcej wzrostu umiejętności jak gra normalnie. Wzięte pod uwagę zostały również potwory leczące się (wtedy licznik regeneruje się o jakaś ilość przy uzdrawianiu, ale nie w nieskończoność). Główny cel tego systemu to zablokowanie możliwości łatwej nauki umiejętności na jednym potworku w miejscu (czyli sparing), gdzie gracz mógłby specjalnie przeciągać walkę by łatwo dostawać wzrost. To nie przejdzie - trzeba o tym pamiętać!
| | Powiązania: | - Anatomia - Taktyka
| Bronie:
|
|
laska
|
|
Wymagana siła: 35 Może być wyjątkowej jakości. Dwuręczna, jednopolowa Nadaje się dla maga
Materiały : 7 kłód
|
| |
|
rozdzka
|
|
Do kupienia u dowolnego maga.
|
| |
|
kij pastuszy
|
|
Wymagana siła: 10 Może być wyjątkowej jakości. Dwuręczny, jednopolowy Nadaje się dla maga
Materiały : 7 kłód
|
| |
|
kilof
|
|
Wymagana siła: 25
Materiały : 4 sztaby Może być wyjątkowej jakości.
|
| |
|
drąg
|
|
Wymagana siła: 30 Może być wyjątkowej jakości. Dwuręczny, jednopolowy Nadaje się dla maga
Materiały : 6 kłód
|
| |
|
buława
|
|
Wymagana siła: 20 Może być wyjątkowej jakości.
Materiały : 6 sztab
|
| |
|
maczuga
|
|
Wymagana siła: 10 Może być wyjątkowej jakości.
Materiały : 4 kłód
|
| |
|
sękata laska
|
|
Wymagana siła: 20 Może być wyjątkowej jakości. Dwuręczna, jednopolowa Nadaje się dla maga
Materiały : 7 kłód
|
| |
|
wojenna buława
|
|
Wymagana siła: 40 Może być wyjątkowej jakości.
Materiały : 14 sztab
|
| |
|
wojenny młot
|
|
Wymagana siła: 65 Może być wyjątkowej jakości. Dwuręczny, dwupolowy
Materiały : 20 sztab
|
| | | | | | | | | | |
| | | |
|
|
|
| | Artykuł został napisany przez Mephisto dnia 2006, sie 28 19:01 (18 lat, 6 miesięcy temu) Artykuł był modyfikowany przez TheGrzybex dnia 2020, cze 24 16:50 (4 lata, 5 miesięcy temu) | | | | |
| |