- Dodane: Inskrypcja - Możliwość przepisania całego kręgu czarów w jednej dużej iteracji podobnie jak "Wytwarzanie bez makr". - Dodane: Wiek w opisie przedmiotów magicznych. Wiek rozciąga się na przestrzeń 3 lat realnych. Aktualnie nie ma to większego znaczenia. Stabilność straciły przedmioty bardzo stare (3 lata +) jednorazowo na chwilę obecną. Jednakże nie jest wykluczone, że za jakiś czas (min 3 miesiące realne od teraz) będą tracić stabilność kolejne antyczne magiczne przedmioty. Dlatego też zalecane jest używanie najpierw tych bardzo starych przedmiotów.
2025-04-10
Aktualizowane: 2025-04-14 11:24:38, Mephisto
- Nowość: Stolarze Sosarii na ciągłe prośby skrybów, rozpoczęli przetwarzanie różnych rodzajów desek na czyste zwoje. Mocniejsze i zarazem czytelniejsze, atrament nie zanika tak szybko na ohii lub mistycznym zwoju. - Nowość: Skrybowie natomiast uradowani, mogą nareszcie pisać na wszystkich rodzajach zwojów. Możliwe jest też stworzenie wyjątkowej jakości zwoju, na którym atrament jest najbardziej czytelny i ciężki do starcia. - Zmienione: Czas rzucania oraz wymagana mana do rzucenia każdego czaru zależy teraz w pewnym stopniu od jakości zwoju w księge dla danego czaru. Czas rzucania został bardziej wydłużony na zwykłych zwojach, gdzie na najlepszych jest zbliżony do tego sprzed zmiany. Zmiana dotyczy tylko normalnych czarów standardowych dla maga dostępnych w księdze magicznej. Nekromanta/wampir/druid bez zmian na chwilę obecną. - Dodane: .licz na księgę czarów wyświetli jakie czary i jakiej jakości są w księdze. Jeśli ksiega jest w plecaku osoby, to można każdy zwój wyjąć przyciskiem na liście. Możliwe jest użycie .licz na dowolną księgę czarów, jednak gdy nie jest w plecaku używającego to można tylko podejrzeć zawartość. - Zmienione: Używając .sortuj można przenieść zwoje czarów do księgi czarów po wycelowaniu w nią. Nie można jednak wyjąć, to tylko z .licz. - Dodane: Zamówienia u skryby uwzględniają rózne rodzaje zwojów i są teraz bardziej różnorodne i wymagające. - Dodane: Możliwość stworzenia zwoju identyfikacji z różnych rodzajów zwojów. Każdy zwój identyfikacji inny niż zwykły spowoduje dodanie jednorazowo dodatkowych ładunków podczas identyfikacji. Będzie to widoczne w opisie jako Doładowanie. Nie ma dużego znaczenia z jakiego materiału, aby nie zwykły. - Dodane: Możliwość stworzenia kalendarza z różnych rodzajów zwojów. - Zmienione: Wymagana lokalizacja księgi czarów została ujednolicona. Dla inskrypcji czy czarowania, brana jest tylko pod uwagę księga w głównym plecaku postaci i tam musi się jedna znajdować. Jak będzie więcej niż jedna, to pierwsza znaleziona będzie brana pod uwagę. - Zmienione: Czas rozładowywania magików jest lekko szybszy, gdy mają mniejszą stabilność.
2025-04-06
Aktualizowane: 2025-04-10 10:17:06, Mephisto
- Nowość: Magowie w Sosarii nie są w stanie utrzymać magicznej stabilności na tym samym poziomie ani dnia dłużej. Przedmioty magiczne będą wyczerpywać się nieco szybciej. Jednakże Magowie postanowili, iż dadzą każdemu możliwość naładowania magika indywidualnie. - Dodane: Komenda "nalad" + "magi" oraz możliwe połączenie z "wycen" + "wszystk". Działa podobnie jak naprawa przedmiotu, można wycenić przedmiot lub pojemnik z magicznymi przedmiotami lub od razu naładować bez opcji wyceny. Podobnie, można naładować przedmioty na sobie wskazując siebie przy opcji wszystkie. Cena za naładowanie jest zróżnicowana. Zależy od poziomu przedmiotu, poziomu rozładowania oraz jego modyfikatorów magicznych. Magiki do umiejętności będą oczywiście droższe w naładowaniu. Każde naładowanie będzie obniżać stabilność przedmiotu. Ponadto, jak stabilność spadnie poniżej 50% to poziom przedmiotu spadnie o 1 jednorazowo. - Dodane: Umagicznianie również otrzymało możliwość naładowania przedmiotu. Wymagana jest do tego kula stabilności do zakupu u maga. Ponadto po drugiej stronie wymagana jest odpowiednia ilość kryształów zależna od tych samych czynników co cena naładowania przedmiotu u maga. Cena naładowania przy użyciu umagiczniania jest ostatecznie jednak nieco niższa oraz obniża stabilność mniej niż ładowanie u maga. - Zmienione: Przedmioty magiczne oraz arfetakty istniejące ponad 3 lata straciły swoją stabilność i przestały działać. - Dodane: informacja w opisie przedmiotu o tym ze magik/artefakt jest przestarzaly. - Dodane: .sortuj przestarzale - do sortowania przestarzalych magikow - - Dodane: opcja do .ustawienia dla starych leniwców, którym nie chce sie skonfigurować ClassicUO. "Ogranicz opisy przedmiotow do szesciu linii.". Aktywacja tej opcji powinna pomoc na niespodziewane crashe starego klienta z powodu niektorych przedmiotow w okolicy. - Poprawione: Problem z nieznikającymi czasami obiektami w dalekim zasięgu, które na ClassicUO mogły być widoczne z racji możliwości powiększenia ekranu. Nie były jednak aktywne z powodu zbyt dużego dystansu. Powinny teraz znikać normalnie.
2025-04-02
Aktualizowane: 2025-04-02 19:33:34, Mephisto
- Nowość: Dodany zestaw kolców! Możliwy do zrobienia przez druciarza, a umożliwia nabicie kolców na bronie obuchowe. Wymagane do wytworzenia zestawu kolców są 4 sztaby i 1 sztaba grafitu. Siła kolców zależy od rudy, z jakiej zostały wykonane. Bronie obuchowe nabite kolcami zadają podobne obrażenia jak zatrute bronie, jednakże obrażenia pochodzą z rozprutych ran. Nabijaniem kolców na broń zajmuje się kowal. Usunięto możliwość zatruwania niektórych buław. Rany z rozpruć można leczyć podobnie jak zatrucie poprzez mikstury pomarańczowe lub An Nox.
2025-03-31
Aktualizowane: 2025-03-31 11:37:08, Mephisto
- Dodane: Słuchy od tropicieli w Sosarii dochodzą, iż Ksiega do Mrocznej Matki jest gdzieś już dostępna w jednym z lochów. - Dodane: Dwa nowe artefakty zostały dodane i są możliwe do uzyskania tylko z łupu Mrocznej Matki. Jest to jednoręczny Topór Zagłady oraz dwuręczny miecz Sakidachi. - Zmienione: .grab przerwie zbieranie teraz, jesli waga przedmiotu przekracza maksymalny udźwig postaci. - Poprawione: Sprzedaż u kupców w niektorych przypadkach nie powinna powodować już zamknięcia klienta gry. - Dodane: Nakarmienie zwierzaka odnowi mu staminę. - Dodane: .sortuj jedzenie oraz .sortuj zwoje - Zmienione: Zwiększony gain za medytację czynną w czasie walki oraz im dłuższa medytacja, tym więcej gaina. - Zmienione: Tamer wojownik od 80% umiejętności oswajania może użyć Wiedzy o Zwierzętach jako umiejętności Taktyki (o ile Taktyka będzie miała mniejszą wartość). Dotyczy tylko klasy wojownika. - Dodane: ".lecz oswojone" Leczy oswojonego najbardziej poszkodowanego zwierzaka w poblizu. - Dodane: Informacje o poziomie życia, many oraz zręczności w .status dla otamowanego zwierzaka.
2025-03-27
Aktualizowane: 2025-04-14 11:25:17, Mephisto
- Zmienione: główne okno "Cechy" otrzymało nowy wygląd, nowe informacje oraz auto odświeżanie czasowe zależnie od potrzeby. W głównym oknie wygląd został zminimalizowany oraz zawiera wszystkie podstawowe informacje, a w tym: Statystyki, dodane ręcznie umiejętności (okno umiejętności jest po staremu), Odżywienie uśrednione oraz datę i czas (jeśli postać posiada kalendarz i zegarek w plecaku). - Informacje te są automatycznie odświeżane co pewien czas, ale gdy nastąpi zmiana przyrostu umiejętności lub statystyk zmiany będą widoczne od razu oraz odpowiednie pozycje zostaną podświetlone. - Zmienione: Runo powrotu pokazuje teraz "datę wygaśnięcia" oraz powinno zawierać niedalekie miasto w nazwie, o ile takie jest w pobliżu.
2025-03-23
Aktualizowane: 2025-03-23 13:18:10, Mephisto
- Nowość: Rzemieślnicy w Sosarii po wielu próbach odkryli, jak mieszać sztaby oraz docinać skóry różnego typu. Postanowili podzielić się tą wiedzą poprzez udostępnienie tajników domieszek/docinek. Dostępne są takowe u kowala, płatnerza, garbarza czy krawca. Dzięki temu można uzyskać produkt o takich samych właściwościach co podstawowy materiał, ale przy użyciu kilku sztab/skór domieszki/docinki można uzyskać zmieniony kolor. Produkty takie nie mają żadnych dodatkowych właściwości, zmieniany jest jedynie kolor. - Można użyć domieszki/docinki jedynie materiału niższego poziomu, czyli nie można stworzyć kolczugi z żelaza z domieszką royala.
2025-03-20
Aktualizowane: 2025-03-20 11:46:46, Mephisto
- Nowość: Bankierzy w Sosarii dali się przekonać do zabezpieczania dodatkowego rodzaju przedmiotu. Jako, iż runiczne narzędzia to unikatowe i rzadkie przedmioty dawane rzemieśnikom za ich ciężką pracę przy zamówieniach to związek bankierów w Sosarii postanowił umozliwić zabezpieczanie tych przedmiotów. Nie jest to jednak za darmo, a za 50k złota oraz 50 kryształów. - Dodane: ".grab zawsze", jeśli ktoś chce ominąć sprawdzenie zabezpieczające przeciw statusowi kryminalisty za grabienie zwłok osoby prawej. - Zmienione: Możliwość grabienia zwłok w strefie non-pvp przez przyjaciół, osoby z gildii oraz osoby z party. Podobnie jak .grab z brakiem krima za grabienie zwłok osoby znajomej. - Dodane: "Zaznaczone na wierzch" do .sortuj, w celu przeniesienia przedmiotów na wierzch w ich własnym pojemniku. - Zmienione: Informacja o aktywnej księdze championa nie jest już aktualnie podawana globalnie. Moc kryształów na chwilę obecną jest za słaba.
2025-03-19
Aktualizowane: 2025-03-20 11:46:21, Mephisto
- Minimalizacja otrzymywania statusu kryminalisty przez niefortunny przypadek. Jeśli nadal takie przypadki będą, to zostaną poprawione. - Zablokowany został .grab na zwłokach orderowych, o ile postać tez ma status order. .grab nie tknie zwłok takowych. Aby zostać kryminalistą, należy ręcznie zwłoki otworzyć i złapać za jakiś przedmiot. Nie jest to zalecane oczywiście. - Straż nie atakuje od razu, jak ktoś wejdzie na koniu do budynku. Jest ostrzeżenie najpierw, a po 15s atak w razie braku odpowiedniej reakcji. - Straż nie atakuje już zwierząt o statusie neutralnym. Lamy oraz konie mogą odetchnąć spokojnie w mieście. - Strażnicy miastowi w Sosarii przeszli gruntowne szkolenie i nie będzie tak łatwo ich ogłupić. - Jeśli ktoś zaatakuje inną osobę na terenie miasta - strażnicy będą ten fakt pamiętać we wszystkich miastach do 4 dni realnych. - Jeśli ktoś ręcznie zgrabi zwłoki osoby o statusie order - podobnie do dwóch dni realnych będzie scigany w miastach. Nie możliwe jest grabienie podczas ukrycia w mieście. Ukryć można się tylko w lochu nie będąc zauważonym w czasie grabienia zwłok. - Jeśli ktoś uwolni potwory o naturze złej (czerwone) w mieście, zostanie zabity oraz wyklęty podobnie na 1 dzień z konkretnego miasta. Dotyczy to też samoistego uwolnienia zwierząt z braku zadbania o nie. Właściciel zwierząt czy też potworów jest za nie odpowiedzialny, jak wchodzi z nimi do miasta. - Ponadto standardowy status kryminalisty pamiętany jest 6h, jeśli strażnik osobnika na nim złapie. - Podsumowując, straż w mieście ma spełniać swoje zadanie i chronić osoby zachowujące się należycie. Ktokolwiek będzie naruszał zasady porządku, zostanie ukarany jak najsurowiej to możliwe. Próby obejścia tego stanu rzeczy spowodują odpowiednią reakcję ze strony gwardii miejskiej, która jest zmobilizowana chronić miasta. - Ponadto otrzymywanie statusu kryminalisty z założenia ma być kierowane złą intencją oraz własnym wyborem. Jeśli status takowy ktoś nadal otrzyma przez przypadek lub będzie to niezbyt jasno wyjaśnione dlaczego, to będzie minimalizowane ostatecznie do zera tak jak kroki w tym kierunku zostały wykonane i opisane wyżej. - Koszt naprawy tarczy orderu i chaosu został zmniejszony. - Koszt naprawy runicznych narzędzi wzrósł diametralnie. Narzędzia te są unikalne oraz psują się również wolniej. Naprawa takiego nie jest łatwa.
2025-03-18
Aktualizowane: 2025-03-18 19:21:31, Caniball
- Dodane:Na jednej z pustyń pojawiło się przejście do nowej lokacji "Pustynna Dzicz" - Dodane: Nowe stworzenia:pustynni łowcy, pustynny pająk, opancerzony pustynny żuk oraz opancerzony skalny żuk - Opis wszystkich nowych stworzeń wkrótce sie pojawią (kilka dni)