| Ogólne:
Skryba trudni się przepisywaniem czarów z księgi. Potrzebuje do tego pióra, many i składników jakie wymaga dany czar. Trudność zależna jest od kręgu czaru i rodzaju narzędzia.
Umiejętności uczy Skryba.
Do wytwarzania wyjątkowej jakości przedmiotów wymagany jest: - Impregnat do papieru a do ich podpisania Tchnienie Khardana.
Inskrypcja jest rzemiosłem tylko dla magów.
| | Runebook:
Runebooka może napisać jedynie doświadczony skryba. Mieści on w sobie 16 run, dzięki czemu można się teleportować i stawiać portal w lokacje zaznaczone na runach. Do teleportacji są ładunki. Można naładować księgę zwojami czaru Recall maksymalnie 5 (wyjątkowy - 10). Po 1.5k użyciach jest szansa, że runebook się rozpadnie, przez co połowa runów znika a reszta ląduje w pojemniku, w którym była księga. Wyjątek może mieć 3k użyć. Do stawiania portalu potrzebne są składniki jak przy normalnym rzucaniu czaru. Szansa na wyjątkowej jakości runebooka jest mała, a wpływ na nią ma zręczność, inteligencja, głód, rodzaj pióra i nie wielce umiejętność stolarstwa. Czarodziej ze względu na jego rasę, ma lekko większą szansę na wykonanie wyjątkowego runebooka. Runebook domowy jak również runa domowa są jedynie do nabycia u vendora.
| | Oprawianie runebooków:
Domyślnie runebooki są oprawione w zwykłą skórę jednak istnieje możliwość zmiany oprawy na dowolną inną. Skutkuje to oczywiście zmianą koloru księgi co umożliwia lepsze uporządkowanie plecaka każdego maga. Aby przeprowadzić ten zabieg potrzebne jest 110% inskrypcji, 3 płaty pociętej skóry (dowolnej). Należy użyć wspomnianego noża, następnie wskazać skórę i księgę, której oprawę chcemy zmienić.
| | Zwój identyfikacji:
Skryba potrafi tworzyć zwoje identyfikacji, służące do identyfikowania magicznych przedmiotów. Im wyższy poziom zaawansowania skryby, tym zwój ma większą moc. Maksymalna siła zwoju jest osiągana przy 105% umiejętności inskrypcji. Zwojami można także sprawdzać siłę magików i artefaktów.
| | Nekromancja:
Jedynie skryba ma możliwość wpisania czaru do Codexu. Trudność zależy od kręgu. Przy nieudanej próbie, zwój się niszczy. Czarodziej ma większą szansę na wpisanie czaru do czarnej księgi.
| | Sekretarzyk i tajniki skryby:
Tajniki skryby można kupić u dowolnego miejskiego skryby za kwotę 100 tysięcy złotych monet, może je przeczytać jedynie arcymistrz inskrypcji. Dzięki znajomości tych tajników skryba jest w stanie posługiwać się sekretarzykiem, który pozwala pisać pięć zwojów na raz. Używając sekretarzyka piszemy 2x dłużej, niż pisząc pojedynczy zwój. Wzrost umiejętności i statystyk jest 2x mniejszy niż na jednym zwoju danego typu. Sekretarzyk potrafi wykonać tylko gracz stolarz.
| | Powiązania: | - Magia - Nekromancja - Krawiectwo
| Przedmioty i zwoje:
|
Bless
|
|
Błogosławieństwo zwiększa siłę, zręczność i inteligencję wybranego celu.
Składniki : 1 czosnek 1 mandragora
3 Krąg Słowa: Rel Sanct
|
| |
|
Fireball
|
|
Wysyła ognistą kulę w wybrany cel.
Składniki : 1 czrne perły
3 Krąg Słowa: Vas Flam Typ: Ogień
|
| |
|
Magic Lock
|
|
Magiczny zamek, można zamknąć nim jedynie przedmioty ruchome i nie znajdujące się na terenie domu/miasta.
Składniki : 1 krwawy mech 1 czosnek 1 siarka
3 Krąg Słowa: An Por
|
| |
|
Poison
|
|
Zatruwa wybrany cel, poziom zależny jest również od umiejętności zatruwania.
Składniki : 1 wilcze jagody
3 Krąg Słowa: In Nox
Wpływ: Zatruwanie
|
| |
|
Telekinesis
|
|
Telekineza, czyli poruszanie przedmiotami za pomocą woli. Można również poruszać stworzeniami o 1-2 miejsca w losowym kierunku. Przedmioty z ziemi można przyciągnąć nawet z większej odległości, natomiast z pojemników ruchomych (razem ze zwłokami) można wyciągnąć jeden przedmiot na raz bez potrzeby zbliżania się. Nie działa na przedmioty i stworzenia nie materialne (duch) oraz graczy.
Składniki : 1 krwawy mech 1 mandragora
3 Krąg Słowa: Ort Por Ylem
|
| |
|
Teleport
|
|
Możliwość teleportacji w zasięgu widzenia.
Składniki : 1 krwawy mech 1 mandragora
3 Krąg Słowa: Rel Por
|
| |
|
Unlock
|
|
Otworzyć tym czarem można przedmioty, które zostały zamkniete Magic Lockiem i te, do których włamanie nie jest trudne, czyli jedynie te mniejsze pojemniki. Jeśli chodzi o przedmioty zamknięte czarem, to udana próba otwarcia jest możliwa wtedy, kiedy osoba próbująca ma wiekszą umiejętność magii od osoby zamykającej.
Składniki : 1 krwawy mech 1 siarka
3 Krąg Słowa: Ex Por Ylem
|
| |
|
Wall of Stone
|
|
Stawia mur w wybranej lokacji.
Składniki : 1 krwawy mech 1 czosnek
3 Krąg Słowa: In Sanct Ylem
|
| | | | | | | | |
| |
|
|
| | Artykuł został napisany przez Mephisto dnia 2006, sie 28 19:01 (18 lat, 6 miesięcy temu) Artykuł był modyfikowany przez xthailen dnia 2017, lip 2 20:03 (7 lat, 6 miesięcy temu) | | | | | | | | |
| |