| Ogólne:
Skryba trudni się przepisywaniem czarów z księgi. Potrzebuje do tego pióra, many i składników jakie wymaga dany czar. Trudność zależna jest od kręgu czaru i rodzaju narzędzia.
Umiejętności uczy Skryba.
Do wytwarzania wyjątkowej jakości przedmiotów wymagany jest: - Impregnat do papieru a do ich podpisania Tchnienie Khardana.
Inskrypcja jest rzemiosłem tylko dla magów.
| | Runebook:
Runebooka może napisać jedynie doświadczony skryba. Mieści on w sobie 16 run, dzięki czemu można się teleportować i stawiać portal w lokacje zaznaczone na runach. Do teleportacji są ładunki. Można naładować księgę zwojami czaru Recall maksymalnie 5 (wyjątkowy - 10). Po 1.5k użyciach jest szansa, że runebook się rozpadnie, przez co połowa runów znika a reszta ląduje w pojemniku, w którym była księga. Wyjątek może mieć 3k użyć. Do stawiania portalu potrzebne są składniki jak przy normalnym rzucaniu czaru. Szansa na wyjątkowej jakości runebooka jest mała, a wpływ na nią ma zręczność, inteligencja, głód, rodzaj pióra i nie wielce umiejętność stolarstwa. Czarodziej ze względu na jego rasę, ma lekko większą szansę na wykonanie wyjątkowego runebooka. Runebook domowy jak również runa domowa są jedynie do nabycia u vendora.
| | Oprawianie runebooków:
Domyślnie runebooki są oprawione w zwykłą skórę jednak istnieje możliwość zmiany oprawy na dowolną inną. Skutkuje to oczywiście zmianą koloru księgi co umożliwia lepsze uporządkowanie plecaka każdego maga. Aby przeprowadzić ten zabieg potrzebne jest 110% inskrypcji, 3 płaty pociętej skóry (dowolnej). Należy użyć wspomnianego noża, następnie wskazać skórę i księgę, której oprawę chcemy zmienić.
| | Zwój identyfikacji:
Skryba potrafi tworzyć zwoje identyfikacji, służące do identyfikowania magicznych przedmiotów. Im wyższy poziom zaawansowania skryby, tym zwój ma większą moc. Maksymalna siła zwoju jest osiągana przy 105% umiejętności inskrypcji. Zwojami można także sprawdzać siłę magików i artefaktów.
| | Nekromancja:
Jedynie skryba ma możliwość wpisania czaru do Codexu. Trudność zależy od kręgu. Przy nieudanej próbie, zwój się niszczy. Czarodziej ma większą szansę na wpisanie czaru do czarnej księgi.
| | Sekretarzyk i tajniki skryby:
Tajniki skryby można kupić u dowolnego miejskiego skryby za kwotę 100 tysięcy złotych monet, może je przeczytać jedynie arcymistrz inskrypcji. Dzięki znajomości tych tajników skryba jest w stanie posługiwać się sekretarzykiem, który pozwala pisać pięć zwojów na raz. Używając sekretarzyka piszemy 2x dłużej, niż pisząc pojedynczy zwój. Wzrost umiejętności i statystyk jest 2x mniejszy niż na jednym zwoju danego typu. Sekretarzyk potrafi wykonać tylko gracz stolarz.
| | Powiązania: | - Magia - Nekromancja - Krawiectwo
| Przedmioty i zwoje:
|
Ciemność
|
|
Oślepia wybrany cel.
Składniki : 1 zyzna gleba
3 Krąg Słowa: An Lor
|
| |
|
Obcowanie
|
|
Wskazany cel potrafi zrozumieć mowę duchów.
Składniki : 1 kość 1 grzybek
3 Krąg Słowa: Dice
|
| |
|
Przywołanie Umarłych
|
|
Przywołuje maksymalnie 5 (zależnie od umiejętności rozmowy z duchami) nieumarłych losowo z grupy: szkielet, szkielet łucznik, zombi. Doświadczony nekromanta przywołuje o wiele częściej jednego kościanego rycerza lub płonącego szkieleta. Istnieje również szansa na przywołanie licza. Wszystkie przywołania wymagają zwłok, z których ma powstać nieumarły.
Składniki : 1 kość 1 otoczak 1 żyzna gleba
4 Krąg Słowa: Manes Turbidi Sollictique Vocam
Wpływ: Mądrość
|
| |
|
Oczarowanie
|
|
Nekromanta może oczarować słabego potwora lub słabe zwierzę, przez co może je kontrolować przez określony czas. Jednakże nie potrafi oczarować już kontrolowanego stworzenia. Oczarowane stworzenie nie potrafi wejść w portal maga oraz druida.
Składniki : 1 kość 1 otoczak
5 Krąg Słowa: Nutu Magistri Se Compellere
|
| |
|
Poświęcenie
|
|
Poświęcając stamowane stworzenie, czar zadaje obrażenia wszystkim wokół niego.
Składniki : 1 martwe drzewo 1 otoczak
6 Krąg Słowa: Animus Ex Corporis Resolveretur Typ: Ogień
|
| |
|
Dotyk Upiora
|
|
Zadaje obrażenia wszystkim wokół wybranego celu.
Składniki : 1 grzybek 1 otoczak 1 wulkaniczny pył
6 Krąg Słowa: Enervare Typ: Ogień
|
| |
|
Tchnienie Upiora
|
|
Wysysa manę wszystkim wokół i zwraca ją nekromancie.
Składniki : 1 łuski węża 1 wulkaniczny pył
5 Krąg Słowa: Manes Sollicti Mi Compellere
|
| |
|
Cios Wyverna
|
|
Zadaje obrażenia wszystkim wokół jednocześnie trując.
Składniki : 1 krew smoka 1 łuski węża 1 skrzydła nietoperza
7 Krąg Słowa: Umbrae Tenebrae Venarent Typ: Magia
Wpływ: Zatruwanie
|
| | | | | | | | |
| |
|
|
| | Artykuł został napisany przez Mephisto dnia 2006, sie 28 19:01 (18 lat, 6 miesięcy temu) Artykuł był modyfikowany przez xthailen dnia 2017, lip 2 20:03 (7 lat, 6 miesięcy temu) | | | | | | | | |
| |