Gildie miejskie
|
Kategoria: Nowinki ze świata
| Temat napisany 2014, mar 7 13:49, przez papke
|
+Czas oszczędności!
Już od dłuższego czasu było wiadome, że gildie miejskie pożerają zbyt dużo środków z kasy miast. Nieumiejętne zarządzanie przydzielonym budżetem, częste zabawy i libacje alkoholowe w siedzibach do białego rana, drogie dywany i gobeliny na ścianach, co tydzień nowe świeczniki i pochodnie, przed kwaterami wierzchowce z najlepszych stajni Sosarii, częste awansowanie członków gildii "po znajomości", wydawanie złota na niejasne cele, w tym młode elfki do towarzystwa. Do tego trzeba dodać, że członkowie gildii nie wnosili żadnych opłat, które mogłyby choć trochę odciążyć kasę miasta. W celu ratowania powoli upadających gildii miejskich, zostały wprowadzone podatki za dom, oraz opłaty za konto bankowe. Niestety i to nie wystarczyło na pokrycie wszystkich rachunków...
Tego było już za wiele! Rady miast, za przyzwoleniem Lorda Britisha, zadecydowały, że są tylko dwa wyjścia: albo liczba gildii zostanie drastycznie zredukowana, albo od każdego członka będzie się pobierać opłatę w wysokości 60.000 złotych monet na miesiąc. Jak sam Lord British ostatnio powiedział:
"Będziemy oszczędzać, oszczędzać i jeszcze raz oszczędzać, choćby nie wiem, ile to miało kosztować!"
Po burzliwej i zakrapianej dyskusji Mistrzów gildii w Karczmie pod Minoc została podjęta jednogłośnie decyzja:
"Żeby niepotrzebnie nie sięgać do kieszeni członków naszych gildii, podjęliśmy decyzję o redukcji gildii do niezbędnego minimum." Podpisano: Mistrzowie Gildii
Takie rozwiązanie ma też swoje plusy! Z zaoszczędzonych pieniędzy gildie, które zostaną, mogą sobie pozwolić na wynajem mniejszych siedzib w różnych miastach naszego świata! Już niedługo należy się spodziewać pojawienia się wielu nowych siedzib!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Liczba różnych gildii zostanie co prawda zredukowana, jednak w wielu miastach pojawią sie małe siedziby gildii, które nie zostaną usunięte. Jest to przygotowanie pod dalsze zmiany z gildiami, które mamy w planach.
Uwaga! Stare gildie nie zostaną od razu usunięte! Te, które są przeznaczone do wygaśnięcia, będą miały tylko po jednej siedzibie, prawdopodobnie w niezbyt atrakcyjnym miejscu. Do nich nie da się również już zapisać. Umiejętności, które były dostępne do udoskonalenia, będą możliwe do wybrania w gildiach, które zostają (w razie problemów proszę o kontakt przez IRC, lub PW na forum). Należy się przepisać samemu i zaleca się zrobić to w ciągu kilku najbliższych miesięcy. Przypominam, że wypisując się z gildii nie tracimy zdobytego doświadczenia. Zdobyta umiejętność spada o 0,5% co 12 godzin realnych, aż zejdzie do 100%. Dlatego najlepiej zaraz po wypisaniu powinniśmy udać się do nowego mistrza i tam wykonać zadanie wstępne. Lista gildii do wygaśnięcia oraz aktualne siedziby są stale aktualizowane na naszej witrynie, w dziale "Gildie Miejskie".
|
|
|
Komentarzy [1] |
| | |
| | |
Turniej Wojowników
|
Kategoria: Questy i Eventy
| Temat napisany 2014, mar 4 18:55, przez TomX
|
Chcielibyśmy zaprosić Wszystkich na Turniej Wojowników, który odbędzie się w czwartek 13 marca o 18:00 na arenie w pobliżu Luny. Turniej odbędzie się w kategoriach: 1vs1 oraz 2vs2. Podczas trwania eventu przed poszczególnymi walkami (w zależności od ilości obecnych GM) każdy będzie mógł postawić na swego faworyta w pojedynku u Hazardzisty (minimalna kwota zakładu to 10 000 złotych monet).
Każdy z uczestników jest zobowiązany do opłaty wpisowego przed Turniejem w cenie: - 20 000 złotych monet od osoby, - 30 000 złotych monet od drużyny.
Ogólne zasady Eventu: - zakaz walki zarówno na widowni, jak i w pobliżu areny, - zakaz okradania podczas eventu, - należy zachowywać się zgodnie z zasadami przewidzianymi w regulaminie MW, - wszelkie nieodpowiednie zachowanie zostanie nagrodzone więzieniem (lub nie tylko), według oceny organizatora.
Zasady Turnieju 1vs1: - każdemu z wojowników podczas zapisów zostanie przydzielony numer, - kolejność walk zostanie wylosowana przez organizatora, - ekwipunek będzie rozdany na czas walki, - zawodnik wygrany przechodzi dalej, przegrany odpada.
Zasady Turnieju 2vs2: - każdej z drużyn podczas zapisów zostanie przydzielony numer, - kolejność walk zostanie wylosowana przez organizatora, - ekwipunek będzie rozdany na czas walki, - wygrana drużyna przechodzi dalej, przegrana odpada.
Nagrodą w Turnieju Wojowników będzie złoto (zależnie od zajętego miejsca) oraz statuetki.
Wyniki Turnieju 1vs1: I Miejsce - Normin Apacci II Miejsce - Kamnum Lax III Miejsce - Vailerie Livrenth'Ynrae
Wyniki Turnieju 2vs2: I Miejsce - Gothar Drakekorin i Normin Apacci II Miejsce - Calerian Numeness i Vailerie Livrenth'Ynrae
|
|
|
Komentarzy [0] |
| | |
| | |
Nowe runko na wstrzymanie przemiany dla wilkołaka!
|
Kategoria: Nowinki techniczne
| Temat napisany 2014, lut 19 23:30, przez xaw
|
+Runo na wstrzymanie przemiany! Dodane zostało nowe runo ogólne dla wilkołaków, które powoduje wstrzymanie najbliższej przemiany. Runo jest dostępne od 100% bazowej umiejętności. Runa można używać tylko w ludzkiej postaci do godziny 20. Nałożonego efektu wstrzymania przemiany nie da się już cofnąć!. Więc jeśli ktoś zdecyduje się na użycie runka, to najbliższej nocy nie zostanie on przemieniony w wilkołaka, czy tego chcemy czy nie. Potrzebne składniki: - 10 czarna perła - 5 wulkaniczny pył - 2 gwiezdny szafir - 2 kryształy - 5 wilcza jagoda
|
|
|
Komentarzy [10] |
| | |
| | |
Nowa smocza zbroja oraz mikstura rozproszenia!
|
Kategoria: Nowinki techniczne
| Temat napisany 2014, lut 8 00:18, przez Mephisto
|
+Smocza płytowa zbroja! Dodana została nowa płytowa smocza zbroja dla naszych śmiałych wojowników! Smocza zbroja nie jest jednak łatwa w zdobyciu. Wykonywać ją może płatnerz gracz, jednakże receptura nie jest normalnie dostępna. Zdobyć recepturę można jedynie poprzez uprzednie znalezienie tajników rzemieślniczych płatnerstwa. Tajniki te raz na jakiś czas posiadają wszystkie mocne potwory. Potwory takie, które posiadają specjalne ataki, jak Exodus, Dostojny, Balron czy Wladca Otchłani. Po zdobyciu tajników należy udać się do płatnerza w mieście i trzeba poprosić go o identyfikacje wypowiadając zdanie z jego imieniem oraz słowami: "identyfikuj", "tajniki". Płatnerz zidentyfikuje tajniki za skromną opłatą 250k gp. Po identyfikacji otrzymamy losową recepturę na jeden element smoczej zbroi. Po nauczeniu się receptury można wykonywać normalnie dany element smoczej zbroi. Do wykonania smoczej zbroi potrzeba tyle sztab co na zwykłą płytę oraz dodatkowo łącznie 25 smoczych łusek na cały komplet. Smocze łuski można znaleźć w każdym smoku, który nadal posiada skórę (wykluczamy kościanego). Zaczynając od małego smoka kończąc na dostojnym. Na koniec trochę o danych technicznych. Smocza zbroja posiada dokładnie tyle samo obrony co zwykła płyta. Każdy element wymaga 70 siły. Łącznie smocza zbroja zabiera 4 zręczności mniej od zwykłej płyty - czyli 16 zamiast 20. Poniżej na zrzutach można zobaczyć jak wygląda owa zbroja. Miłego polowania!
+Antidotum na magiczne ściany Dodana została nowa mikstura rozproszenia, może ją wykonywać alchemik. Potrzebne są do tego 3 pajęcze sieci, 3 czosnki i 6 trufli. Trudność wykonania nie jest wysoka, bo już całkiem dobrze wychodzą przy 75%. Mikstura działa na takiej samej zasadzie co wybuchająca - z opóźnieniem trzy sekundowym. Mikstura ta rzucona w magiczną ścianę energii lub ścianę z kamienia potrafi ją odwołać. Jednakże nie od razu, a dopiero po drugim razie. Zasięg mikstury to 1 pole, więc można odwołać maksymalnie 3 pola ściany. Ponadto mikstura wybuchowa może od teraz zniszczyć ścianę z kamienia. Jak szybko ściana zostanie zburzona zależy od siły mikstury wybuchowej. Dwie mocne mikstury poradzą sobie bez problemu z jedną ścianą. Można celować bezpośrednio w ściany, nie trzeba celować obok. System sobie poradzi i sam rzuci miksturę pod ścianę.
+Pozostałe zmiany - Zamówienia specjalne będą już rozdzielane dla płatnerza i kowala. - Ogniska rozpalone poprzez umiejętność obozowania będą teraz wolniej leczyć stosunkowo do ilości rozpalonych ognisk w pobliżu.
Podziękowania dla Lucasa za przetestowanie zmian oraz wykonanie zrzutów ekranowych.
| | Galeria: |
|
|
|
Komentarzy [7] |
| | |
| | |
Unikatowa aukcja
|
Kategoria: Questy i Eventy
| Temat napisany 2014, lut 6 22:39, przez lary
|
Witajcie, Chcielibyśmy zaprosić Wszystkich na kolejną odsłonę licytacji z niepowtarzalnymi, dekoracyjnymi obiektami bądź też wierzchowcami. Przedmioty te będą podzielone na grupy, więc każdy znajdzie coś dla siebie. Liczymy na zażartą walkę pieniężną między potencjalnymi nabywcami licytowanych unikatów oraz oczywiście dużą frekwencję. Dodatkowo podczas aukcji odbędzie się mini-loteria, na którym można wygrać atrakcyjne, drobne nagrody. Tak więc radzimy zajrzeć do Waszych porastających kurzem i pajęczyną skrzyń i uzupełnić sakiewki brzdękiem złotych monet. UWAGA! Na zachętę dodam, że główną atrakcją tego wydarzenia będzie licytacja jedynej w swoim rodzaju zbroi płytowej oraz skórzanej o niespotykanym na naszym świecie kolorze. Możliwość zabezpieczenia ekwipunku u bankiera na 5 śmierci. Naprawdę warto! -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Aukcja odbędzie się dnia 9 lutego (niedziela), o godzinie 17 czasu rzeczywistego.
Informacje dodatkowe: - Uczestniczyć może każdy, bez ograniczeń. - Miejsce eventu - Budynek aukcyjny w Cove. - Absolutny zakaz walk oraz okradania podczas eventu na terenie miasta. - Za naganne zachowanie - wydalenie z budynku aukcyjnego, za wszelkie łamanie zasad - długi pobyt w zimnej celi. - Przed wejściem na sale aukcyjną, będą sprzedawane bilety wstępu (w cenie 10 000 gp), które upoważniają do wejścia na salę oraz uczestniczenia w aukcji. - Widzowie również muszą zakupić bilet wstępu. - Bilet wstępu jest również losem, biorącym udział w loterii, na której można wygrać unikatowe przedmioty (1 los na konto). Mamy nadzieję, że event obędzie się bez większych problemów oraz każdy z uczestników będzie się dobrze bawił. Zapraszamy ! -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Dzisiaj ok. godziny 21:00 zostały rozdane motylki (5 porcji) dla zalogowanych graczy, którzy zagłosowali w topliście przez ostatnie 3 dni na nasz serwer. Upominek jest na zachętę do dalszego głosowania. Dziękujemy za wsparcie.
EDIT: Łącznie gracze wydali 12 225 500 sztuk złota podczas aukcji.
|
|
|
Komentarzy [0] |
| | |
| | |
Styczeń z naszej perspektywy
|
Kategoria: Ogólne
| Temat napisany 2014, lut 1 14:46, przez Incognito
|
+Nowy rok! Jak widać Mysterious World dalej się rozwija, nieustannie dopracowując każdy szczegół. Nawet na początku roku! Wydawać by się mogło, że zasady ustanowione kilka lat temu a nawet można rzec, że już prawie kilkanaście lat temu, trzymały się uporczywie naszego shardu. Pisze tutaj o podstawach takich jak regenerowanie się staminy. Problem niby nijaki a jednak, teraz możemy się poszczycić doskonale działającym systemem nawet ku samej podstawie oskryptu. Obecnie nie doceniacie takich drobnostek, ale tego typu zmiany pozwalają o wiele więcej wnieść przy przyszłościowych realizacjach.
+Rozpoczęty rok uważamy, za bardzo udany. Po waszych postach na forum a także wypowiedziach, zauważyliśmy, że jak nigdy większość was jest zadowolona z najnowszego biegu wydarzeń. Chciałbym tutaj poruszyć kwestie, z której oczywiście jesteście najmniej zadowoleni, czyli ciągłe uprzykrzanie życia 'redom'. Jak wiadomo, Ultima to nie jest WOW, system który my tworzymy nie jest od stworzenia dwóch głównych nacji złożonych z samych redów i z samych blue. Naszym celem jest osiągnięcie balansu prawidłowego stanu życia, bardziej zbliżonego ku światu realnemu, czyli pod konstrukcje UO. Mordercy, są nikim innym jak wyrzutkami, renegatami, którzy za to kim są, będą ponosić kary a każdy z niby orderu, który stara się im pomóc, dostanie stosowne minusy. Stąd, te zmiany w drużynach i kryminalistach. Słowa wyjaśnień dla redów. Przyzwyczailiście się do starych nawyków, które powoli wykańczały online. Musicie zrozumieć, że PvP da się uprawiać bez statusu mordercy i to jest właściwa droga. Status mordercy jest dla osób, które chcą być klimatyczne albo łamać ogólno przyjęte zasady współżycia z innymi graczami. Nie blokujemy wam gry, a jedynie utrudniamy. W tym miejscu, chciałby wam przypomnieć, że na MW są gildie, które dają przyzwolenie na mordowanie w prawie każdym zakątku krainy (oprócz miast). Jeśli więc tworzycie grupkę osób nastawionych na PvP, załóżcie gildie i wypowiedzcie wojnę drugiej ekipie, jeśli oni też są nastawieni na PvP, to na pewno ją przyjmą.
+Podsumowując. Nastawiamy się obecnie na drobniejsze poprawki udoskonalające i poprawiające to co już dokonaliśmy. System jest na tyle dobrze obecnie wykonany, że nie wymaga aż tak ogromnych zmian by zwiększyć online.
|
|
|
Komentarzy [8] |
| | |
| | |
Życzenia świąteczno-noworoczne
|
Kategoria: Ogólne
| Temat napisany 2013, gru 24 15:56, przez lary
|
Zdrowych i wesołych Świąt Bożego Narodzenia oraz samych szczęśliwych zdarzeń i sukcesów w nadchodzącym Nowym Roku
życzy Ekipa MW.
|
|
|
Komentarzy [5] |
| | |
| | |
Patch 5.0
|
Kategoria: Nowinki techniczne
| Temat napisany 2013, gru 6 18:30, przez Jam Lasica
|
+Mniejsze poprawki - Możliwość przechodzenia przez postaci (zwierzęta, potwory itp.) na wszystkich krainach - Usunięta osada cyganów koło Montor - Usunięta osada koło pustyni pod Montor - Zostali usunięci Treserzy w Lakeshire i koło Luny - Zostali dodani Stajenni w Lakeshire i koło Luny. - Poprawka w porcie Mistas
|
|
|
Komentarzy [4] |
| | |
| | |
Patch 4.4
|
Kategoria: Nowinki techniczne
| Temat napisany 2013, gru 4 19:23, przez papke
|
+Karczma pod Minoc Na potrzeby wieczorów gier, organizowanych przez naszych Event Masterów, została zbudowana nowa karczma. Znajdujdziemy ją idąc od Minoc drogą na południe. Karczma posiada małą stajnie, miłą obsługe, a w jej piwnicach nie tylko są wytwarzane najlepsze trunki, ale również jest tam arena do walk na pięści! Poza tym od portalu Minoc została poprowadzona ścieżka w kierunku karczmy dla jej łatwiejszego znalezienia.
+Arena Mrocznych Ogni Zapewne każdy pamięta ten jeden z najciekawszych eventów na Mysterious World! Teraz doczekał się on nowej areny, na której drużyny śmiałków będą mogli zmagać się o tytuł najlepszych. Więcej informacji już wkrótce!
+Lakeshire Miasto Lakeshire zostało w wielu miejscach poprawione, między innymi: - domek piekarza, - domek i ogród druida, - drogi. Zostały poprawnie poprowadzone i dodane tam, gdzie ich nie było (domki na północ i zachód, alchemik).
+Mistas Miasto zostało porządnie oczyszczone z niepotrzenbnych przedmiotów oraz w niektórych miejscach poprawione: - kopalnia jest znacznie większa; z ziemi poznikały śmieci, - ulice zostały wysprzątane tak, że już nie powinniśmy się o coś blokować, zwlaszcza nasze juczniaki biegnące za nami, - płatnerz ma od teraz dodatkowe wyjscie, żeby do kowadla było bliżej, - z targu zostało usuniętych wiele niepotrzebnych przedmiotów, - Majster zyskał swoje własne miejsce w warsztacie, - magazynier z wielką łaską w koncu posprzątał porozrzucane skrzynie, beczki oraz klatki, - grupa rozwścieczonych goblinów wpadła do wielu budynków Mistas i pozabierała różne rzeczy z ziemi, dzięki czemu wnętrza są wyraźnie czystsze.
+Mniejsze poprawki - Miasto Papua zostało usunięte. - Udekorowano i poprawiono budynek Majstra w Magnicji. Dodano tam również piec. - W Mistas kolo Teatru pojawiło się dodatkowe ukryte wyjście z miasta na zachód. - Poprawiono 1 level Hythloth (już nie powinny sie potworki pojawiać w niedostępnych dla gracza miejscach). - Zamek Shenar został lekko przerobiony. - W lochu koło Lakeshire mrówki nie powinny się już pojawiać na wodzie. - Poprawiono tekstury wody. - Obozy na pustyni Monotr zostały zniszczone przez czas i pustynie. - Poprawiony sad owocowy w Britt oraz ścieżki prowadzące do niego. - Poprawiona ziemia przed Wrong. - W kopalni Minoc dolny poziom został zasypany. - Usunięto większość pozostałości po strefach wojny - obozy oraz NPCe. - Pozostałe drobne poprawki mapy.
|
|
|
Komentarzy [3] |
| | |
| | |
Bractwo Szeptu
|
Kategoria: Nowinki ze świata
| Temat napisany 2013, gru 3 20:19, przez Safar
|
Noc była jasna, inna niż zwykle. Na świetlistym niebie gwiazdy prześcigały się swoim blaskiem, będąc i tak marnymi punktami na tle kolistego księżyca, który przykuwał uwagę wszystkich przechodniów. Mertilion szedł nerwowo bocznymi uliczkami Mistas, ściskając stare, opasłe tomisko o nieznanym tytule. Wiedział, ze jego odkrycie może zmienić wszystko, może uczynić go władcą ludzkich myśli i czynów. Sprawić, że nic się przed nim nie ukryje, a on sam stanie się kimś więcej niż magiem niższych kregów. Był jednak świadomy, że nie jest w stanie dokonać tego sam i bez pomocy odpowiedniej drużyny nie zrealizuje swojego śmiałego planu... To myśląc mag skręcił w kolejną krętą uliczkę łączącą się z rynkiem, na której już z daleka dało się słyszeć zebrany tłum. Jego serce zaczęło bić szybciej, a czoło rozświetliły stróżki potu. Już po chwili przeciskał się przez zgromadzony tłum by z trudem wejść na mównice. To ta chwila, właśnie zaczyna się nowa era - pomyślał, po czym głośnym, stanowczym i nie współmiernie mocnym, jak na jego posturę głosem powiedział: - Witajcie na zebraniu Bractwa szeptu!
|
|
|
Komentarzy [0] |
| | |
| |
| | | |