| Ogólne:
Kowalstwo jest dość powszechnym rzemiosłem. Wykuć możemy wiele broni z 12 rud. Kowal może naprawiać przedmioty, jak i przetopić je na sztaby. Naprawianie jest dostępne z menu głównego, by przetopić, należy użyć piec i wybrać przedmiot lub pojemnik, z którego przetopi wszystkie przedmioty wykonane ze sztab. Szansa na powyższe czynności zależy od przedmiotu i naszej umiejętności kucia. Kowal może postawić kowadło w swoim domu z deeda.
Aby kuć przedmioty z mistycznej rudy wymagane jest: - minimum 100% Kowalstwa bazowego, - minimum 105% Kowalstwa jako wartości efektywnej, osiągniętej w dowolny sposób.
Umiejętności uczy Kowal, Płatnerz oraz Zbrojmistrz.
Do wytwarzania wyjątkowej jakości przedmiotów wymagany jest: - Słaby preparat antykorozyjny (poziom 1) - Przeciętny preparat antykorozyjny (poziom 2) - Skoncentrowany preparat antykorozyjny (poziom 3) - Silny preparat antykorozyjny (poziom 4) a do ich podpisania Tchnienie Khardana. Wyższy preparat może zastąpić niższy.
Poziom przedmiotu możemy rozpoznać dzięki kropce, która widnieje obok miniatury przedmiotu w oknie danego rzemiosła. Jej kolor oznacza konkretny poziom: - poziom 1 - Żółty - poziom 2 - Niebieski - poziom 3 - Zielony - poziom 4 - Złoty
| | Wyjątki:
Szansa na wyjątek zaczyna się od 80%, nazwany - 95%. Zależy ona od naszej siły, głodu, rodzaju sztaby, rodzaju młotka i trudności wykonania danego przedmiotu. Szansa na wykonanie wyjątku jest lekko większa w dowolnym miejskim budynku płatnerza lub kowala. Od 105% umiejętności kowalstwa, jest możliwość wykucia przedmiotu niezwykłej jakości.
| | Przetapianie przedmiotów:
Większość przedmiotów ze sztab wyrabianych przez kowala można przetopić poprzez użycie małego pieca. Trudność przetopienia jest trochę mniejsza od trudności wykonania danego przedmiotu. Do przetapiania potrzebna jest jedynie umiejętność kowalstwa. Ilość przetopionych sztab zależna jest od ilości potrzebnej do wykonania danego przedmiotu i umiejętności kowalstwa. Możliwe jest przetopienie po wskazaniu całego pojemnika. Jeśli zostanie napotkany przedmiot wyjątkowej jakości, kowal zostanie poproszony o potwierdzenie przetopienia.
| | Naprawianie przedmiotów:
Kowal może naprawiać przedmioty swojego wyrobu. Do naprawiania potrzebuje jedynie umiejętności kowalstwa na poziomie 50%, kowadła i sztab z jakich został przedmiot wykonany. W razie nie udanej próby, przedmiot może zostać bardziej uszkodzony, a nawet zniszczony w razie zbyt dużego zużycia. Trudność naprawy nie zależy od typu przedmiotu, a od aktualnego zużycia, im bardziej zużyty, tym trudniej. Przy użyciu umiejętności na przedmiocie, można określić jego stan. Info: Do naprawy tarczy paladyna, tarczy mrocznego rycerza bądź artefaktu potrzebne są mistyczne sztaby.
| | Przesycenie:
Postać będąca w gildii rzemieślniczej traci szanse na przesycenie wraz ze wzrostem poziomu w gildii. Działa to w następujący sposób: 5 lvl mamy 0% przesycenia 4 lvl mamy 10% przesycenia 3 lvl mamy 20% przesycenia 2 lvl mamy 30% przesycenia 1 lvl mamy 40% przesycenia
Postać nie będąca w gildii rzemieślniczej i posiadająca łącznie więcej niż 200% umiejętności rzemieślniczych ma zmniejszoną szansę na wykonanie przedmiotu wyjątkowej jakości.
| | Crafting bez makr:
By móc z tego skorzystać należy wybrać "Wytwarzanie wyjątków bez makr" w oknie używając komendy .ustawienia. Po zaznaczeniu opcji w oknie wyboru produktu Kowalstwa, pojawią się dwa dodatkowe przyciski, z których jeden będzie zawsze wciśnięty lub podświetlony.
Przycisk "Przetop" służy do recyklingu wykonanych produktów na materiał z którego powstały. W trakcie przetapiania trzeba stać obok pieca.
Drugi przycisk to "Ok", który odpala całą procedurę wytwarzania przedmiotów. Nie trzeba wskazywać materiału z jakiego ma zostać wykonany produkt, bo postać sama go znajdzie i użyje, jednak musi on być w plecaku postaci lub w juczniaku/golemie, którego jesteśmy właścicielem i stoi blisko postaci (nie dalej niż 2 kroki).
Jeśli w juczniaku będzie więcej niż jeden rodzaj tego samego materiału czyli żelazo i royal to postać wybierze sobie losowo jedną z nich. Wytworzone przedmioty lądują do tego samego pojemnika w którym znajduje się materiał tj. sztaby.
Przed wciśnięciem przycisku "Ok" z okna produktów możemy wybrać różne modele mieczy. Co spowoduje wykucie po jednym wyjątku z każdego wybranego modelu (jeśli w polu pod nazwą Ilość wyjątków była cyfra 1). Po wytworzeniu wszystkich wyjątków lub gdy zabraknie materiału lub miejsca na produkty postać sama przetopi nie wyjątkowe produkty, a następnie będzie kontynuować wytwarzanie produktów, aż do wytworzenia wybranej ilości wyjątków lub do skończenia materiału (sztab).
| | | Powiązania: | - Górnictwo - Płatnerstwo - O Gildiach Miastowych
| Przedmioty:
|
niszczycielski topór
|
|
Wymagana siła: 40 Może być wyjątkowej jakości. Dwuręczny, jednopolowy
Materiały : 14 sztab
|
| |
|
bojowy topór
|
|
Wymagana siła: 45 Może być wyjątkowej jakości. Dwuręczny, jednopolowy.
Materiały : 14 sztab
|
| |
|
siekiera
|
|
Wymagana siła: 35 Może być wyjątkowej jakości. Dwuręczna, jednopolowa
Materiały : 8 sztab
|
| |
|
podwójna siekiera
|
|
Wymagana siła: 40 Może być wyjątkowej jakości. Dwuręczna, jednopolowa
Materiały : 12 sztab
|
| |
|
berdysz
|
|
Wymagana siła: 50 Może być wyjątkowej jakości. Dwuręczny, dwupolowy
Materiały : 16 sztab
|
| |
|
wojenny topór
|
|
Wymagana siła: 40 Może być wyjątkowej jakości.
Materiały : 16 sztab
|
| |
|
duży bojowy topór
|
|
Wymagana siła: 60 Może być wyjątkowej jakości. Dwuręczny, dwupolowy
Materiały : 16 sztab
|
| |
|
halabarda
|
|
Wymagana siła: 65 Może być wyjątkowej jakości. Dwuręczna, dwupolowa
Materiały : 20 sztab
|
| |
|
dwuręczna siekiera
|
|
Wymagana siła: 37 Może być wyjątkowej jakości. Dwuręczna, jednopolowa
Materiały : 16 sztab
|
| |
|
topór zdobiony
|
|
Wymagana siła: 45 Może być wyjątkowej jakości. Jednoręczny, jednopolowy
Materiały : 8 sztab
|
| | | | | | | | | | |
| |
|
|
| | Artykuł został napisany przez Mephisto dnia 2006, sie 28 19:01 (18 lat, 6 miesięcy temu) Artykuł był modyfikowany przez mRox dnia 2019, gru 21 21:10 (5 lat, 2 dni temu) | | | | | | | | |
| |