| Ogólne:
Paladynizm to umiejętność wojownika kierującego się Kodeksem Rycerskim, wewnętrznym nakazem szerzenia dobra, praworządności oraz własnej wiary. Poprzez oddanie oraz zaangażowanie swemu Bogu zwalcza modlitwami szerzące się zło. Jego głównym celem jest walka z ogarniającym chaosem, niesprawiedliwością oraz głoszenie wiary.
Paladynem zostać może jedynie osoba praworządna o statusie przynajmniej szlachetnym. Samej umiejętności nauczyć może Paladyn, gdy usłyszy zdanie ze słowami "sluzyc" "dobru". Znaleźć go można w odpowiednich świątyniach. Dostanie się wówczas zadanie do wykonania. Po ukończeniu zadania należy wrócić do Paladyna i pochwalić się wyrzniętym w pień złem, mówiąc zdanie ze słowem "zadanie". Paladyn widząc determinację osobnika, jest zdolny nauczyć go paladynizmu i gorliwości, a co by mógł kontynuować naukę, zaopatrzy go również w świętą księgę. W przypadku zakończenia zadania niepowodzeniem, następną szansę na jego wykonanie otrzymać można po minucie.
Przyrost umiejętności Paladynizm następuje podczas walki, korzystając z modlitwy Blogoslawienstwo Broni od 0 do 50%, Gniew 50% do 75%, Czempion 75% do 100%.
Gdy Paladyn splami swój honor i zostanie mordercą nie jest możliwe korzystanie z jego modlitw. Ma on maksymalnie 3 miesiące aby odkupić swoje winy i wrócić na drogę praworządności. W przeciwnym razie zostanie wydalony z kręgu Palladynów.
| | Ubiór:
Paladyn może zakładać jedynie zbroje kolcze oraz płytowe. Wszelkich innych nie da się założyć. Istnieje również ograniczenie ze względu na rudy. Wszelki ekwipunek wykonany może być jedynie z rud: - złoto - agapit - valoryt - mytheril - azuryt Rzeczy wykonane z żelaza, brązu, srebra, royalu oraz mistyku dostępne są dla wszystkich. Pozostałe przeznaczone są dla mrocznego rycerza. Świętą tarczę może zakładać jedynie Paladyn od 80% umiejętności paladynizmu. Kosztuje ona 100k a można ją kupić u Paladyna, jest ona wówczas pobłogosławiona, więc się jej nie straci. Paladyn potrafi ukrywać się na widmowym wierzchowcu.
| | Modlitwy:
Do dyspozycji jest 12 modlitw. Otrzymujemy je od Paladyna poprzez wykonywanie zadań w imię dobra. By ubiegać się o takie zadanie należy wypowiedzieć zdanie ze słowem "ucz" + modlitw". Procedura zakończenia zadania jest taka sama jak w przypadku zadania początkowego, czyli po jego ukończeniu należy wypowiedzieć zdanie ze słowem "zadanie". Kolejne zadanie można wykonać po upływie czasu 22-24 godzin. Paladyn daje zwój z modlitwą po zakończeniu zadania. Zwój taki można jedynie wpisać do świętej księgi, jednakże szansa na to zależna jest od umiejętności paladynizmu i gorliwości.
Modlitwę można wypowiedzieć wybierając ją z księgi, lub poprzez komendę .rzuc p [nazwa modlitwy]. Istnieje możliwość wypowiadania modlitw w biegu. Czas rzucania jednak się wówczas wydłuża. Po przebiegnięciu zbyt dużej liczby kroków modlitwa ulega rozproszeniu. Długość rzucania modlitwy skraca się wraz ze wzrostem umiejętności fanatyzmu oraz gorliwości.
| | Powiązania: | - Gorliwość
| Przedmioty i Modlitwy:
|
|
Gniew
|
|
Pozwala Paladynowi wysysać stamine ze stworzeń (także graczy) podczas walki.
Mana: 3
|
| |
|
Czempion
|
|
Zaklęcie tymczasowe, zwiększające obrażenia przeciw nieumarłym (także graczom) i demonom. Powoduje szybsze zwiększanie złości wroga. Delay 20 min tylko w przypadku atakowania gracza.
Mana: 5
Składniki : 1 woda święcona
|
| |
|
Blogoslawienstwo broni
|
|
Wzmacnia siłę ataku Paladyna poprzez dodatkowe obrażenia od piorunów. Działa również na graczach o statusie mordercy.
Mana: 5
|
| |
|
Majestat
|
|
Przez określony czas, Paladyna nie atakują potwory, chyba że zostaną sprowokowane. Czy potwór nie zaatakuje rycerza zależy od jego umiejętności i siły stworzenia.
Mana: 15
Składniki : 1 woda świecona 1 biała perła
|
| |
|
Ukojenie
|
|
Osłabia efekt trucizny. Jeżeli Paladyn nie jest zatruty, daje ochronę przed trucizną (obniży poziom najbliższego zatrucia)
Mana: 10
|
| |
|
Oświecenie
|
|
Efekt tymczasowy. Zwieksza mane paladyna.
Mana: 10
Składniki : 1 jasny diament
|
| |
|
Święta tarcza
|
|
Ostatnia deska ratunku Paladyna. W znacznym stopniu zwiększa pancerz, szansę na odparcie ataku magicznego (do 100%) a także odbija obrażenia dystansowe. Efekt utrzymuje się do 10 sekund. Kosztem wzmocnionej obrony są zmniejszone obrażenia zadawane przez Paladyna. Wymaga założonej Świętej Tarczy.
Mana: 5
Składniki : 1 woda świecona
|
| |
|
Poświęcenie
|
|
Leczy wszystkie osoby wokól o statusie dobrym kosztem życia Paladyna, które zostaje zmniejszone o 5%. Można użyc raz na jeden dzień gry (2 godziny). Wymaga założonej Świętej Tarczy.
Mana: 20
Składniki : 2 woda świecona
|
| |
|
Siła Niebios
|
|
Pozwala Paladynowi na wysysanie many z przeciwników podczas ataku. Wymaga założonej Świętej Tarczy.
Mana: 20
Składniki : 2 woda święcona 1 jasny diament
|
| |
|
Promienie Światła
|
|
Czar działa tylko w dzień, wymaga założonej świetej tarczy. Odbija promienie światła, powodując oślepienie wszystkich morderców wokół. Niezależnie czy osoba jest pod wpływem czaru widzenia w nocy.
Mana: 20
Składniki : 1 biała perła
|
| | | | | | | | | | |
| | | |
|
|
|
| | Artykuł został napisany przez Mephisto dnia 2006, sie 28 19:01 (18 lat, 6 miesięcy temu) Artykuł był modyfikowany przez mRox dnia 2019, gru 28 17:25 (4 lata, 11 miesięcy temu) | | | | | |
| |