| Ogólne:
Górnik może kopać rudę, piasek i nawet glinę. Wykopać rudę może jedynie z gór i w kopalniach a potrzebuje do tego kilofu, piasek na plażach, pustyniach i potrzebuje do tego łopaty, glinę natomiast może wykopać na bagnach przy pomocy łopaty.
Umiejętności uczy Kowal, Płatnerz oraz Zbrojmistrz. Jeśli postać posiada więcej niż dwie umiejętności wydobywcze to ma szanse na przesilenie, czyli nieudane wydobycie surowca z każdej umiejętności wydobywczej. Im więcej umiejętności wydobywczych tym większa szansa na niepowodzenie.
| | Ruda:
Wykopuję się ją losowo. Wraz ze wzrostem umiejętności wydobywa się coraz to lepszą rudę. Rodzaj kilofu też ma wpływ na szansę lepszych wykopalisk a także jeśli założymy kilof np z agapitu, będziemy wykopywać więcej agapitu. Ilość wykopanej rudy zależna jest od umiejętności: żelazo 1-10, inne 1-6. Rudę przetapia się na sztaby, by to zrobić należy stać niedaleko pieca i ją użyć. Szansa na to zależy od umiejętności górnictwa i rodzaju rudy. Krasnolud ma niewiele większą szansę na wydobycie lepszej rudy.
| | Piasek:
Przetapia się go dziesięć razy szybciej niż rude. Po stopieniu w piecu zwraca szkło. Jedna kratka posiada aż 600 piasku. Wykopujemy go łopatą od 20 do 85. 200 ziaren piachu waży 1 kamień.
| | Glina:
Wykopujemy ją z bagien. Jedna kratka posiada 28 gliny. 10 gliny waży 1 kamień.
| | Złote monety:
Po stopieniu w piecu zwraca sztaby złota, na jedna potrzebnych jest 100 monet.
| | Niespodzianki:
Kopiąc rudę można natrafić na żywiołaka ziemi lub szlama, kopiąc piasek na wira piaskowego. Niespodzianki w postaci przedmiotów również mogą się zdarzyć. Wraz z rudą wydobyć można mapę skarbów, bursztyn, obsydian i nawet trochę siarki. Wraz z piaskiem znaleźć można parę otoczaków, a wykopując glinę trochę żyznej gleby.
| | Przesycenie:
Postać będąca w gildii rzemieślniczej traci szanse na przesycenie wraz ze wzrostem poziomu w gildii. Działa to w następujący sposób: 5 lvl mamy 0% przesycenia 4 lvl mamy 10% przesycenia 3 lvl mamy 20% przesycenia 2 lvl mamy 30% przesycenia 1 lvl mamy 40% przesycenia
Postać nie będąca w gildii rzemieślniczej i posiadająca łącznie więcej niż 200% umiejętności przemysłowych ma zmniejszoną szansę na wydobycie.
| | Powiązania: | - Kowalstwo - O Gildiach Miastowych
| Bronie:
| | Potwory: |
|
|
Żywiołak Ziemi
Typ
| Żywioły
Postawa
| Zła
Witalność
| Słaba
Zręczność
| Średnia
Mądrość
| Bardzo słaba
Walka
| Dobra
Magia
| Nie obeznana
Atak
| Walka Pieściami
Obrona
| Słaba
Oswajalne
| Nie
Właściwości:-
| | | | | | | | | | | | | |
|
|
Szlam
Typ
| Bagienne
Postawa
| Zła
Witalność
| Bardzo słaba
Zręczność
| Bardzo słaba
Mądrość
| Bardzo słaba
Walka
| Bardzo słaba
Magia
| Nie obeznana
Atak
| Walka Pieściami
Obrona
| Żadna
Oswajalne
| Nie
Właściwości:Pluje niszcząc zbroje.
| | | | | | | | | | | | | | |
| |
|
|
| | Artykuł został napisany przez Mephisto dnia 2006, sie 28 19:01 (18 lat, 6 miesięcy temu) Artykuł był modyfikowany przez yankee dnia 2019, mar 16 19:06 (5 lat, 9 miesięcy temu) | | | | | | | | | |
| |