| Ogólne:
Płatnerstwo podobnie do kowalstwa jest dość powszechnym rzemiosłem. Wykuć możemy wiele broni i pancerzy z 12 rud. Płatnerz może naprawiać przedmioty, jak i przetopić je na sztaby. Naprawianie jest dostępne z menu głównego, by przetopić, należy użyć piec i wybrać przedmiot lub pojemnik, z którego przetopi wszystkie przedmioty wykonane ze sztab. Szansa na powyższe czynności zależy od przedmiotu i naszej umiejętności kucia. Zbroje psują się wolniej podczas starcia ze stworzeniami, natomiast przy starciu z graczem psują się szybciej.
Aby kuć przedmioty z mistycznej rudy wymagane jest: - minimum 100% Płatnerstwa bazowego, - minimum 105% Płatnerstwa jako wartości efektywnej, osiągniętej w dowolny sposób.
Umiejętności uczy Kowal, Płatnerz oraz Zbrojmistrz.
Do wytwarzania wyjątkowej jakości przedmiotów wymagany jest: - Słaby preparat antykorozyjny (poziom 1) - Przeciętny preparat antykorozyjny (poziom 2) - Skoncentrowany preparat antykorozyjny (poziom 3) - Silny preparat antykorozyjny (poziom 4) a do ich podpisania Tchnienie Khardana. Wyższy preparat może zastąpić niższy.
Poziom przedmiotu możemy rozpoznać dzięki kropce, która widnieje obok miniatury przedmiotu w oknie danego rzemiosła. Jej kolor oznacza konkretny poziom: - poziom 1 - Żółty - poziom 2 - Niebieski - poziom 3 - Zielony - poziom 4 - Złoty
| | Wyjątki:
Szansa na wyjątek zaczyna się od 80%, nazwany - 95%. Zależy ona od naszej siły, głodu, rodzaju sztaby, rodzaju młotka i trudności wykonania danego przedmiotu. Szansa na wykonanie wyjątku jest lekko większa w dowolnym miejskim budynku płatnerza lub kowala. Od 105% umiejętności płatnerstwa, jest możliwość wykucia przedmiotu niezwykłej jakości.
| | Przetapianie przedmiotów:
Większość przedmiotów ze sztab wyrabianych przez kowala można przetopić poprzez użycie małego pieca. Trudność przetopienia jest trochę mniejsza od trudności wykonania danego przedmiotu. Do przetapiania potrzebna jest jedynie umiejętność płatnerstwa. Ilość przetopionych sztab zależna jest od ilości potrzebnej do wykonania danego przedmiotu i umiejętności płatnerstwa. Możliwe jest przetopienie po wskazaniu całego pojemnika. Jeśli zostanie napotkany przedmiot wyjątkowej jakości, kowal zostanie poproszony o potwierdzenie przetopienia.
| | Naprawianie przedmiotów:
Kowal może naprawiać przedmioty swojego wyrobu. Do naprawiania potrzebuje jedynie umiejętności płatnerstwa na poziomie 50%, kowadła i sztab z jakich został przedmiot wykonany. W razie nie udanej próby, przedmiot może zostać bardziej uszkodzony, a nawet zniszczony w razie zbyt dużego zużycia. Trudność naprawy nie zależy od typu przedmiotu, a od aktualnego zużycia, im bardziej zużyty, tym trudniej. Przy użyciu wiedzy o broni można określić stan przedmiotu. Info: Do naprawy tarczy paladyna, tarczy mrocznego rycerza bądź artefaktu potrzebne są mistyczne sztaby.
| | Okuwanie koszmara:
Okuć koszmara może jedynie arcymistrz płatnerstwa. Po wykuciu dwóch części zbroi dla koszmara należy ułożyć je odpowiednio na ziemi. Następnie używając jedną z części, można wybrać koszmara, którego się chce okuć. Po kilkunastu uderzeniach młotem, koszmar zostaje okuty. Dwie części muszą być dokładnie takie same (materiał i jakość). Płatnerz może okuć dowolnego oswojonego koszmara. Okuty koszmar ma zwiększoną obronę.
| | Smocza Zbroja:
Wyjątkowa zbroja, która jest prawdziwym kunsztem platnerzy. Receptury na nie można zdobyć jedynie poprzez uprzednie znalezienie tajników rzemieślniczych płatnerstwa. Tajniki te raz na jakiś czas posiadają wszystkie mocne potwory. Potwory takie, które posiadają specjalne ataki jak: Exodus, Dostojny, Balron czy Władca Otchłani. Po zdobyciu tajników należy udać sie do płatnerza w mieście i trzeba poprosić go o identyfikacje, wypowiadając zdanie z jego imieniem oraz słowami: "identyfikuj" "tajniki". Gdy uda nam się zidentyfikować, otrzymamy recepturę na losowym element smoczej zbroi.
| | Tarcza Orderu i Chaosu
Mistrz płatnerstwa za opłatą może wykupić receptury wytwarzania Tarczy Chaosu oraz Tarczy Orderu. Receptury te wykupuje się tak samo jak inne receptury na tarcze lub zbroje płatnerza. Tarczę chaosu może założyć jedynie morderca, natomiast Tarczę orderu postacie orderowe oraz kryminaliści. Dają one takie same bonusy jak pawęż, ale mają większą wytrzymałość. Obie tarcze mogą zostać wykute z dowolnej rudy, a także mogą być wyjątkowej jakości.
| | Przesycenie:
Postać będąca w gildii rzemieślniczej traci szanse na przesycenie wraz ze wzrostem poziomu w gildii. Działa to w następujący sposób: 5 lvl mamy 0% przesycenia 4 lvl mamy 10% przesycenia 3 lvl mamy 20% przesycenia 2 lvl mamy 30% przesycenia 1 lvl mamy 40% przesycenia
Postać nie będąca w gildii rzemieślniczej i posiadająca łącznie więcej niż 200% umiejętności rzemieślniczych ma zmniejszoną szansę na wykonanie przedmiotu wyjątkowej jakości.
| | Crafting bez makr:
By móc z tego skorzystać należy wybrać "Wytwarzanie wyjątków bez makr" w oknie używając komendy .ustawienia. Po zaznaczeniu opcji w oknie wyboru produktu Płatnerstwa, pojawią się dwa dodatkowe przyciski, z których jeden będzie zawsze wciśnięty lub podświetlony.
Przycisk "Przetop" służy do recyklingu wykonanych produktów na materiał z którego powstały. W trakcie przetapiania trzeba stać obok pieca.
Drugi przycisk to "Ok", który odpala całą procedurę wytwarzania przedmiotów. Nie trzeba wskazywać materiału z jakiego ma zostać wykonany produkt, bo postać sama go znajdzie i użyje, jednak musi on być w plecaku postaci lub w juczniaku/golemie, którego jesteśmy właścicielem i stoi blisko postaci (nie dalej niż 2 kroki).
Jeśli w juczniaku będzie więcej niż jeden rodzaj tego samego materiału czyli żelazo i royal to postać wybierze sobie losowo jedną z nich. Wytworzone przedmioty lądują do tego samego pojemnika w którym znajduje się materiał tj. sztaby.
Przed wciśnięciem przycisku "Ok" z okna produktów możemy wybrać wszystkie części danej zbroi. Co spowoduje wykucie po jednym wyjątku z każdego wybranego elementu (jeśli w polu pod nazwą Ilość wyjątków była cyfra 1). Po wytworzeniu wszystkich wyjątków lub gdy zabraknie materiału lub miejsca na produkty postać sama przetopi nie wyjątkowe produkty, a następnie będzie kontynuować wytwarzanie produktów, aż do wytworzenia wybranej ilości wyjątków lub do skończenia materiału (sztab).
| | Powiązania: | - Górnictwo - Płatnerstwo - O Gildiach Miastowych
| Przedmioty:
|
|
nogawice
|
|
Wymagana siła: 35 Może być wyjątkowej jakości.
Materiały : 18 sztab
|
| |
|
kolczuga
|
|
Wymagana siła: 35 Może być wyjątkowej jakości.
Materiały : 20 sztab
|
| |
|
pierścieniowa tunika
|
|
Wymagana siła: 25 Może być wyjątkowej jakości.
Materiały : 18 sztab
|
| |
|
pierścieniowe naramienniki
|
|
Wymagana siła: 25 Może być wyjątkowej jakości.
Materiały : 14 sztab
|
| |
|
pierścieniowe nogawice
|
|
Wymagana siła: 25 Może być wyjątkowej jakości.
Materiały : 16 sztab
|
| |
|
pierścieniowe rękawice
|
|
Wymagana siła: 25 Może być wyjątkowej jakości.
Materiały : 10 sztab
|
| |
|
płytowe naramienniki
|
|
Wymagana siła: 60 Może być wyjątkowej jakości.
Materiały : 18 sztab
|
| |
|
płytowe nogawice
|
|
Wymagana siła: 60 Może być wyjątkowej jakości.
Materiały : 20 sztab
|
| |
|
płytowy karczek
|
|
Wymagana siła: 50 Może być wyjątkowej jakości.
Materiały : 10 sztab
|
| |
|
płytowe rekawice
|
|
Wymagana siła: 50 Może być wyjątkowej jakości.
Materiały : 12 sztab
|
| | | | | | | | | | |
| | | |
|
|
|
| | Artykuł został napisany przez Mephisto dnia 2006, sie 28 19:01 (18 lat, 6 miesięcy temu) Artykuł był modyfikowany przez TheGrzybex dnia 2020, cze 13 15:35 (4 lata, 6 miesięcy temu) | | | | | | | | | | | |
| |