| Podziękowanie:
Autorką projektu gotowania, w tym wszystkich ciekawych potraw jakie gracze mogą gotować i składników z jakich można je robić jest: Nina (Wesoła Grabarka).
| | Ogólne:
Gotować możemy wiele rzeczy, od żeber, ryb, różnego rodzaju ciast do potraw o dziwacznych nazwach i składzie. Wszystkie przepisy są w książkach kucharskich, które można zakupić u kucharza. Książek jest siedem, dzielą się one na: Półprodukty, Pieczywo i Ciasta, Dania Mięsne, Dania różne, Dania z Ryb, Soki i sałatki oraz Dania dla odważnych. Te ostatnie wymagają od nas wysokiej znajomości sztuki kulinarnej oraz niestandardowych składników. W zależności od składu, potrawy bogate są w rożne składniki odżywcze. Oczywista rzeczą jest ze potrawy z mięsa będą zawierać więcej białka niż potrawy z owoców i warzyw, te zaś zawierają najwięcej witamin. Z kolei "moc" węglowodanów maja różne słodkości.
Czasami potrzebna jest patelnia, wałek lub drewniana miska. Wszystko zależy od sposobu przygotowania potrawy. Metody oraz składniki jakich użyjemy widnieją na liście w książce kucharskiej. Metoda oznaczona jest kolorem w nazwie potrawy i wymaga od nas specyficznych dla siebie przedmiotów. Wartości odżywcze regulują po trochu trudność wykonania produktu w rzemiosłach, wzrost umiejętności, obrażenia od czarów czy wręcz. Białka są odpowiedzialne za siłę, węglowodany za zręczność a witaminy za inteligencję. Każda umiejętność ma jedna wartość odżywczą, zależnie na której statystyce bazuje najmocniej.
Umiejętności uczy Piekarz oraz Rzeźnik.
| | Metody gotowania:
Pieczenie - na ruszcie Ruszt, źródło ognia np. kominek, ognisko Pieczenie - Piec, blacha do pieczenia, łopata do pieca Smażenie - Patelnia, słonina, źródło ognia Gotowanie - Kocioł, dzban wody Mieszanie - Drewniana miska, drewniana łyżka Ucieranie - Makutra, drewniana łyżka
| | Potrawy:
Potrawy maja różny stopień najedzenia, np. bananem zaspokoimy potrzebę jedzenia słabiej niż gotowaną potrawą. Do tego istnieje czas od którego zależy kiedy głód zacznie się odzywać (30-60 min). Czas ten nie zależy od tego co się zjadło jako ostatnie, lecz od wszystkiego co się je. Na oba te czynniki w dużym stopniu oddziałują zdolności kucharza, które możemy ocenić po smaku potraw i zapachu jaki roznosi się wokół gotującego. Oczywiste jest ze potrawy rożnej jakości nie łączą się ze sobą. Potrawy kupowane o sprzedawców w mieście mają jakość domyślnie "normalną". Kucharz natomiast, może stworzyć jakość jedzenia aż o 5 poziomów wyższą. 0 - normalna 1 - dobra 2 - wysoka 3 - wysmienita 4 - niebywala 5 - niezwykla Jakość jest uzależniona od umiejętności gotowania aż do 120%. Każdy poziom oczywiście daje większą wartość odżywczą danego produktu.
| | Plan posilku:
Jest to lekki jak piórko przedmiot w formie listu możliwy do kupienia u piekarza lub rzeźnika. Przedmiot jest domyślnie pobłogosławiony. Umożliwia rozpalnowanie posiłku w celu zbalansowania diety. - Każdy plan można nazwać i może to zrobić każda osoba w jego posiadaniu. Służy to do poźniejszej identyfikacji oraz nazwa przedmiotu zostanie również zmieniona. - Plan uwzględnia jakość wskazanych produktów. Odnośnie poziomów - spójrz wyżej na "Potrawy". Jak taki produkt o określonej jakości zostanie dodany do planu, to osoba musi takie jedzenie o określonej jakości posiadać w plecaku, w celu zjedzenia planu. - Planować może każdy do czasu zapieczętowania danego planu. - Zapieczętowany plan może przepisać tylko ta osoba, która go stworzyła na nowy czysty plan. Nie ma możliwości odpieczętowania planu. - Zapieczętowany plan może używać każdy poprzez przycisk "Zjedz" lub .uzyj posilek "Nazwa". - Ponadto plan udostępnia drobne statystyki, ile razy zostały produkty zjedzone oraz kiedy ostatni raz to nastąpiło w czasie gry. - Można dodać maksymalnie 6 potraw. Można dodać takie same kilka razy. Jednak zawsze "jedzenie" pozycji traktowane będzie jako jedna porcja.
| | Przesycenie:
Postać będąca w gildii rzemieślniczej traci szanse na przesycenie wraz ze wzrostem poziomu w gildii. Działa to w następujący sposób: 5 lvl mamy 0% przesycenia 4 lvl mamy 10% przesycenia 3 lvl mamy 20% przesycenia 2 lvl mamy 30% przesycenia 1 lvl mamy 40% przesycenia
Postać nie będąca w gildii rzemieślniczej i posiadająca łącznie więcej niż 200% umiejętności rzemieślniczych ma zmniejszoną szansę na wykonanie przedmiotu wyjątkowej jakości.
| | Powiązania: | - Rybactwo - Rolnictwo - O Gildiach Miastowych
| Przedmioty:
|
|
Elficki Chleb
|
|
Metoda: Pieczenie
|
| |
|
Tort
|
|
Może być Nadziewany Metoda: Pieczenie
|
| |
|
Bułeczka
|
|
Może być Nadziewana Metoda: Pieczenie
|
| |
|
|
|
Ciasto
|
|
Może być Nadziewane Metoda: Pieczenie
|
| |
|
Ciasteczka (na blasze)
|
|
Mogą być Nadziewane Metoda: Pieczenie
|
| |
|
|
Chleb Czosnkowy
|
|
Metoda: Pieczenie
|
| |
|
Słodka Bułeczka
|
|
Może być Nadziewana Metoda: Pieczenie
|
| | | | | | | | | | |
| | | |
|
|
|
| | Artykuł został napisany przez Mephisto dnia 2006, sie 28 19:01 (18 lat, 10 miesięcy temu) Artykuł był modyfikowany przez Mephisto dnia 2025, mar 26 16:23 (24 dni, 12 godzin temu) | | | | | | | | |
| |