| Ogólne:
Stolarz tworzy swoje wyroby za pomocą narzędzia stolarskiego lub piły ze sztab, desek, tkanin, grafitu i nawet piasku. W celu otrzymania desek, musi najpierw porąbać kłody. Aby nauczyć się kamieniarstwa musimy przeczytać tajniki zakupione u kamieniarza. Jest to możliwe od 85% umiejętności stolarstwa. Daje mu to możliwość tworzenia z grafitu.Do wytwarzania przedmiotów z grafitu potrzebujemy dłuta. Nie wszystkie przedmioty da się robić ze wszystkich rodzai materiałów, niektóre można tylko ze zwykłych. Naprawianie dostępne jest ze zwykłego menu, szansa na powodzenie i szybkość naprawy zależy od umiejętności stolarstwa i trudności wykonania danego przedmiotu. Jest możliwe porąbanie (toporem) większych przedmiotów takich jak stoły czy szafki, odzyskując przy tym parę desek. Ilość desek zależy po części od umiejętności drwalnictwa.
Umiejętności uczy Stolarz.
Do wytwarzania wyjątkowej jakości przedmiotów wymagany jest: - Słaby impregnat (poziom 1) - Przeciętny impregnat (poziom 2) - Skoncentrowany impregnat (poziom 3) - Silny impregnat (poziom 4) a do ich podpisania Tchnienie Khardana. Wyższy impregnat może zastąpić niższy.
Poziom przedmiotu możemy rozpoznać dzięki kropce, która widnieje obok miniatury przedmiotu w oknie danego rzemiosła. Jej kolor oznacza konkretny poziom: - poziom 1 - Żółty - poziom 2 - Niebieski - poziom 3 - Zielony - poziom 4 - Złoty
| | Wyjątki:
Od 80% zaczyna się szansa, podpisany od 95%. Wpływ na nią ma siła, głód, rodzaj materiału, rodzaj narzędzia i trudność wykonania danego przedmiotu. Szansa na wykonanie wyjątku jest lekko większa w dowolnym miejskim budynku stolarza.
| | Pojemniki:
Jeśli znamy się na majsterkowaniu to przy tworzeniu pojemnika (oprócz kega i beczki oczywiście) wykonamy do niego klucz.
| | Naprawianie przedmiotów:
Stolarz może naprawiać przedmioty swojego wyrobu. Do naprawiania potrzebuje jedynie umiejętności stolarstwa na poziomie 50% i rodzaju kłód lub desek z jakich został przedmiot wykonany. W razie nie udanej próby, przedmiot może zostać bardziej uszkodzony, a nawet zniszczony w razie zbyt dużego zużycia. Trudność naprawy nie zależy od typu przedmiotu, a od aktualnego zużycia, im bardziej zużyty, tym trudniej. Przy użyciu stolarstwa (np. ".um stolarstwo i 2x lpm na przedmiot) można określić stan przedmiotu. Info: Do naprawy artefaktu potrzebne są mistyczne kłody lub deski.
| | Przesycenie:
Postać będąca w gildii rzemieślniczej traci szanse na przesycenie wraz ze wzrostem poziomu w gildii. Działa to w następujący sposób: 5 lvl mamy 0% przesycenia 4 lvl mamy 10% przesycenia 3 lvl mamy 20% przesycenia 2 lvl mamy 30% przesycenia 1 lvl mamy 40% przesycenia
Postać nie będąca w gildii rzemieślniczej i posiadająca łącznie więcej niż 200% umiejętności rzemieślniczych ma zmniejszoną szansę na wykonanie przedmiotu wyjątkowej jakości.
| | Crafting bez makr:
By móc z tego skorzystać należy wybrać "Wytwarzanie wyjątków bez makr" w oknie używając komendy .ustawienia. Po zaznaczeniu opcji w oknie wyboru produktu Stolarstwa, pojawią się dwa dodatkowe przyciski, z których jeden będzie zawsze wciśnięty lub podświetlony.
Przycisk "Przetop/Potnij" służy do recyklingu wykonanych produktów na materiał z którego powstały. Stolarz piłą tnie niewyjątkowe przedmioty.
Drugi przycisk to "Ok", który odpala całą procedurę wytwarzania przedmiotów. Nie trzeba wskazywać materiału z jakiego ma zostać wykonany produkt, bo postać sama go znajdzie i użyje, jednak musi on być w plecaku postaci lub w juczniaku/golemie, którego jesteśmy właścicielem i stoi blisko postaci (nie dalej niż 2 kroki).
Jeśli w juczniaku będzie więcej niż jeden rodzaj tego samego materiału czyli drewno, sztaby, piasek to postać wybierze sobie losowo jedną z nich. Wytworzone przedmioty lądują do tego samego pojemnika w którym znajduje się materiał, z którego wytwarzamy przedmioty.
Przed wciśnięciem przycisku "Ok" z okna produktów możemy wybrać różne modele przedmiotów. Co spowoduje wytworzenie po jednym wyjątku z każdego wybranego modelu (jeśli w polu pod nazwą Ilość wyjątków była cyfra 1). Po wytworzeniu wszystkich wyjątków lub gdy zabraknie materiału lub miejsca na produkty postać sama przetopi/potnie nie wyjątkowe produkty, a następnie będzie kontynuować wytwarzanie produktów, aż do wytworzenia wybranej ilości wyjątków lub do skończenia materiału (sztab/desek).
| | Powiązania: | - Drwalnictwo - Druciarstwo - O Gildiach Miastowych
| Przedmioty:
|
|
makutra
|
|
Materiały : 12 kłody
|
| |
|
drewniana łyżka
|
|
Materiały : 2 kłody
|
| |
|
łopata do pieca
|
|
Materiały : 10 kłody
|
| |
|
drewniana miska
|
|
Można wlać do niej zupę z dużej wazy.
Materiały : 8 kłody
|
| |
|
waza na zupę
|
|
Materiały : 10 kłody
|
| | | | | | |
| |
|
|
| | Artykuł został napisany przez Mephisto dnia 2006, sie 28 19:01 (18 lat, 6 miesięcy temu) Artykuł był modyfikowany przez mRox dnia 2019, gru 21 22:03 (4 lata, 11 miesięcy temu) | | | | | | | | |
| |