| Ogólne:
Znając tę umiejętność, możemy rozcierać mikstury za pomocą moździerza. Potrzebne do tego są składniki, zazwyczaj te używane w zwykłej magii, lecz nie tylko. Mając 70% umiejętności alchemii możemy nauczyć się wydmuchiwania w szkle przeczytawszy tajniki szklarstwa, które sprzedaje Szklarz. Im większa wartość umiejętności Alchemia, tym więcej pustych butelek, fiolek, flaszek potrafi jednocześnie wykonać (maksymalnie 7). Rozcierane mikstury układane są w pojemniku w którym znajduje się moździerz. Jeśli chcemy rozcierać bezpośrednio do kega, należy wyjąc wszystkie puste butelki z naszego plecaka. Dolny bonus od sumy statystyk w butlach: 80 - 99 - zakres butli 18-26 100 - 119 - zakres butli 19-26 120 - 139 - zakres butli 20-26 140 - 159 - zakres butli 21-26 160 - 179 - zakres butli 22-26 180 - 200 - zakres butli 23-26
Umiejętności uczy Alchemik, Majster oraz Zielarz.
Do wytwarzania wyjątkowej jakości przedmiotów wymagany jest: - Czysty alkohol a do ich podpisania Tchnienie Khardana. Posiadając powyżej 70% Alchemii, wydmuchujemy na raz od 3 do 7 przedmiotów (np. butli) bądź od 1 do 5 na raz (np. flaszki).
Zakres butli może się delikatnie różnić jeśli alchemik nie ma 100% umiejętności.
| | Keg:
Podstawową funkcją kega jest grupowanie mikstur. Można wlać maksymalnie 100 mikstur do jednego kega. Keg można zalakować poprzez użycie 5 sztuk wosku. Taki keg jest wtedy zamknięty, nie da się ani wlać ani wylać mikstury. Po upływie 2 dni realnych zawartość kega może dojrzeć lub zgnić. Szansa zależna jest od umiejętności alchemika, który zalakował keg (największy wkład ma wartość powyżej 90%). Jeśli zawartość zgnije, mikstury będą trwać 50% krócej, jeśli zawartość dojrzeje, mikstury będą trwać 50% dłużej. W innych miksturach, w których nie ma zależności od czasu, są modyfikowane inne właściwości. Keg zmieni swój kolor po upływie określonego czasu. Do czasu opróżnienia kega, pozostaje on typu dojrzałego bądź zgniłego i nie da się do niego wlać innego typu mikstury.
| | Wyjątki:
Szansa na wyjątkowej jakości miksturę zaczyna się od 80%. Zależy ona od naszej inteligencji, zręczności, głodu, rodzaju moździerza i samej trudności wykonania danego przedmiotu. Podpisane wyjątki są od 95%. Szansa na wykonanie wyjątku jest lekko większa w dowolnym miejskim budynku alchemika.
| | Przesycenie:
Postać będąca w gildii rzemieślniczej traci szanse na przesycenie wraz ze wzrostem poziomu w gildii. Działa to w następujący sposób: 5 lvl mamy 0% przesycenia 4 lvl mamy 10% przesycenia 3 lvl mamy 20% przesycenia 2 lvl mamy 30% przesycenia 1 lvl mamy 40% przesycenia
Postać nie będąca w gildii rzemieślniczej i posiadająca łącznie więcej niż 200% umiejętności rzemieślniczych ma zmniejszoną szansę na wykonanie przedmiotu wyjątkowej jakości.
| | Alkohole:
Alchemia również służy do wyrobu alkoholi. Potrzebna jest do tego baryłka, do niej wkłada się cztery jabłka/grona chmielu/grona winogronu/miodu, następnie po zalaniu woda (klik na baryłkę i na wodę) i odczekaniu 15-25 (w zależności od umiejętności) minut, można zlać gotowy alkohol do 5 szklanek lub dzbanka.
| | Kocioł:
Alchemik posiadający 80% umiejętności potrafi posługiwać się kotłem (2x klik, jak moździerz). Może wtedy robić maksymalnie 5 mikstur na raz i wykona je o 20% szybciej niż miałby je tworzyć pojedynczo. Jednakże nie ma możliwości wykonania wyjątku, nie ma możliwości robienia bezpośrednio do kega oraz wzrost umiejętności jest 2x mniejszy niż na jednej butli danego typu. Posiadając powyżej 100% alchemii można wyrobić od 5 do 10 mikstur w kotle.
| | Święcenie mikstur:
Istnieje możliwość przerobienia mikstur fioletowych na mikstury szafirowe. Aby tego dokonać, należy udać się do Paladyna i wypowiedzieć zdanie z "poswiec" oraz "mikstur". Na każdą fioletową miksturę potrzebna jest woda święcona. Wyjątkowych mikstur nie można poświęcić.
| | Antidotum na magiczne ściany
Alchemik posiadający 75% umiejętności potrafi stworzyć antidotum. Mikstura ta rzucona w magiczną ścianę energii lub ścianę z kamienia potrafi ją odwołać. Jednakże nie od razu, a dopiero po drugim razie. Zasięg mikstury to 1 pole, więc można odwołać maksymalnie 3 pola ściany. Ponadto mikstura wybuchowa może od teraz zniszczyć ścianę z kamienia. Jak szybko ściana zostanie zburzona zależy od siły mikstury wybuchowej. Dwie mocne mikstury poradzą sobie bez problemu z jedną ścianą. Można celować bezpośrednio w ściany, nie trzeba celować obok. System sobie poradzi i sam rzuci miksturę pod ścianę.
| | | | | | | | | | |
| |