|
Safar | 2013, lis 28 22:20 | 2017, mar 17 17:51
|
|
|
|
| Brak postaci | |
|
2024, lip 27 |
Kodeks questowicza:
Zamieszczam niniejszy wpis celem poinformowania graczy o prawach i zasadach jakimi rządzą się questy. Udział w tego typu przygodzie może wydawać się prosty, jednak tak naprawdę jej przebieg w olbrzymiej mierze zależny jest od pomysłowości i zaangażowania graczy biorących w niej udział. Co ciekawe, wiele osób nie ma nawet zielonego pojęcia, jak powinno się zachowywać na quescie. Poniższy poradnik jest zatem OBOWIĄZKOWĄ lekturą, dla tych którzy zdecydują się na zgłoszenie w organizowanych przez QMow questach.
1) Używaj emotów! ( : + spacja ) Chciałbym żeby każdy miał świadomość tego, że podczas trwania questa może robić praktycznie wszystko. Przykładowo: stojąc przed murem , zamiast gapić się albo na siłę używać czaru teleportacji napisz: ,,stara się wspiąć po murze''; będąc naprzeciwko dźwigni nie klikaj na nią, jak opętany tylko napisz ,,ciągnie za dźwignię''. Używajcie wyobraźni, bowiem mimo wielu ograniczeń technicznych dzięki tego typu opisom jesteśmy w stanie stworzyć zakres możliwości postępowania i swobodę równa tej, która występuję w sesjach rpg.
2) Zawsze trzymajcie się razem! GM jest tylko człowiekiem, więc żeby wszystko kontrolować, drużyna powinna wszędzie chodzić razem i póki jest to możliwe trzymajcie się w kupie.
3) Myślcie i dyskutujcie w grze. Wszystkie sugestie dotyczące rozważań na temat questowych problemów wypisujcie w grze, tak żeby prowadzący questa mógł to widzieć. Wielu graczy konsultuje się za pomocą mapki i nie zdają sobie sprawy z tego, że psują w ten sposób klimat, oraz odcinają QMa od informacji o stanie wiedzy drużyny.
4) Wczujcie się w wasze postacie. Wiecznie pijany krasnolud, cherlawy i marudny czarodziej, tandetnie bohaterski wojowni , czy też ironiczny elf łucznik. Niech wasze postacie mają charakter! To bardzo ważny pkt. bo właśnie odgrywając swoje role stworzycie niepowtarzalną atmosferę. W związku z tym wymaga się również by opis postaci był uzupełniony.
5) Inicjuj pomysły. Gracze sami mogą zgłaszać się z pomysłami na swoje postacie i questy. Jeżeli jesteś nekromantą, który od zawsze marzył żeby posiadać własną armię nieumarłych - zgłoś się, jeżeli jesteś członkiem gildii marzącej o własnej twierdzy - zgłoś się itd.
6) Bądź cierpliwy. Zważywszy na to, że QM często musi wykazać się elastycznością w trakcie trwania questa i wymyślać pewne rozwiązania na bieżąco. Samo wpisywanie niektórych komend również absorbuje czas.
7) Przystopuj z pazernością. Wielu graczy brało udział w questach tylko i wyłącznie dlatego, że liczyli na unikatowe przedmioty. Jeżeli jesteś jedną z tych osób - nie przychodź i nie zgłaszaj się na questa. Owszem uważam, że gratyfikacje są bardzo ważne ale zależy mi żeby wynikały z dobrej zabaw , a nie pazerności. Mogę przy tym dodać, że nagrodami mogą być nawet własne miasta, budowle, potwory i wiele wiele innych. Jednak, żeby to osiągnąć QMi muszą widzieć ponadprzeciętne zainteresowanie i starania danej drużyny.
Ponieważ w powyższym kodeksie wymieniono tylko ,,7 grzechów głównych'' w przyszłości może on ulec rozszerzeniu o dodatkowe pkt.
|
| ,,Lepiej umrzeć na stojąco niż życ na kolanach... '' | |
| |