|
Hargrat | 2013, lip 26 16:54
|
|
|
|
|
| Brak postaci | |
|
2014, kwi 26
Wrocław | |
Przeprowadziłem mały eksperyment sprawdzajacy czy mamy szanse pozyskac mlodych graczy na mw, oraz jakie trudnosci oni napotykaja. Do mojego komputera został dopuszczony młody gracz. Wiek: 18 Płeć: Męska Ulubione gry: Neverwinter Nights, World Of Warcraft, Terra Online, Call of Duty. Doswiadczenie w grach online: Duże
Aby eksperyment miał sens otrzymał on instalke ultimy wraz z adresem serwera mw. Jego zadaniem jest zainstalowanie gry, stworzenie konta i przetestowanie ultimy pod wzgledem grywalnosci. Aby nie utrudniac zbytnio zadania jakie przed nim stawiam, zaznajamiam go z podstawowymi informacjami o grze.
Rejestracja przebiegla bez wiekszego trudu. Jedynym problemem jaki sie ujawnil to brak informacji o tym ze konto ktore zakladamy na stronie nie jest od razu kontem w grze. Przydala by sie taka informacja w mailu ktory wysyłany jest automatycznie przy aktywacji konta. Instalacja gry okazala sie prosta jak barszcz, gra od razu gotowa jest do odpalenia na mw. Gratulacje ekipo!
Informacje ktore pojawiaja sie na poczatku sa malo przejrzyste, do tego przeklamuja sytuacje. Podczas gdy gracz czyta pierwsze wiadomosci, zanim jeszcze dowie sie jak sie poruszac otrzymuje wiadomosc "Warmode" o tresci "Oho! Stalo sie groznie, twoj wskaznik zmienil kolor na czerwony a postac przybrala postawe bojowa". Przypominam, gracz jeszcze sie nie poruszył.
Pierwsze minuty gry, gracz oswaja sie ze sterowaniem przeszukujac szafki w miejscu poczatkowego startu. Liczy na to ze znajdzie wiecej informacji o tym kogo ma wybrac, czym roznia sie rasy itd. Po podejsciu do ksiegi łuczników gracza oswieca. Opis rasy i klasy pojawia sie bardzo szybko przed jego oczami. Czyta. Czas na wojne z imieniem postaci, co wybrac by pasowalo do klimatu fantasy? Wszystko zajete lub imiona bardzo podobne do innych.
Pierwsza reakcja po wyladowaniu w realnej grze: "Jak tu ciemno, gdzie jest moja postac?" Gracz proboje wejsc do banku. Drzwi otwiera inny gracz, wchodzi. Inny gracz zagaduje do bankiera o kufer. Nasz gracz nasladuje go i rozmawia z bankierem. Chowa niepotrzebna czesc rzeczy, zloto zostawia przy sobie. Nie spodziewa sie ze w tej grze przy smierci wszystko przepada, idac za doswiadczeniem z innych gier. Wychodzi z banku, bładzi w ciemnosciach miasta. Gra jest tak ciemna ze nie widzi ani przeciwnikow, ani samego siebie. Proboje zabic jakies zwierzeta, ale wszystkie znikaja gdzies w ciemnosci. Wyjscie z miasta sprawilo mu wielki trud. Za miastem spotyka pierwszego konkretnego wroga, zombie. Za pomoca luku dosc latwo go eliminuje, nie ma w tym jednak ani troche jego zaslugi. Podejrzewam ze nawet nie wie ze go zabil, bo nawet nie widzial gdzie on jest. Gracz stwierdza ze poczeka az bedzie jasniej. Wertuje w ustawieniach szukajac opcji rozjasniania. Kolejne załamanie, gra nie ma regulacji jasnosci ekranu. Gracz jednak jest sprytny, podkreca jasnosc na monitorze. Pasek zadań razi niczym nagie ciało siedemdziesięciolatki, ale gra staje sie lekko widoczna. Gracz po zaznajomieniu sie z "jak zacząc" na stronie wchodzi w dzial komendy. Lapie sie za głowe. Gracz proboje wszelkimi metodami naklonic npc do handlu. Korzystajac z poprzednich doswiadczen w banku pisze "Łuczniku chciałbym kupic strzały". Pokazuje sie menu sprzedaży i nauki. Gracz nie wie o co chodzi. Zaczyna sie robic jasno, czas na łowy. Gracz odkrywa opcje włączania mapy. Chwila polowania i wniosek, gra nie najgorsza. Problemy z interface, z ogarnieciem gdzie co i jak. Brak opisów gry w samej grze, nie wiadomo do czego jaki item służy. Grafika mimo iż przedepokowa to jest dosc przyjemna dla oka. Pierwsze skojarzenia z tibia okazały sie mało trafne, gra jest od niej duzo lepsza.
Gra jest dobrze przystosowana dla nowych graczy, prócz paru kosmetycznych poprawek. Moje propozycje które wysnułem z powyższego wywodu są następujące:
1. Stworzyc biblioteke wewnatrz pomieszczenia tworzenia postaci, gdzie bedzie mozna nabyc podstawowych informacji o swiecie gry, o tym jakie umiejetnosci oplaca sie wybierac itd. Rozumiem ze wiele rzeczy jest na stronie, lecz w grze nie powinno również tego zabraknąc.
2. Stworzenie szeregu videoporadników do gry, a linki do nich umiescic w "jak zaczac".
3. Dac postaci pare pochodni na start, albo sprawic że w miescie poczatkowym nie zapada noc. W przypadku opcji numer jeden, stworzyc porade opisujaca jak korzystac z pochodni.
4. Młody gracz, mimo iż interesuje się tematem mmo nigdy o uo nie słyszał, lub nie pamieta aby taka sytuacja miala miejsce. Aktywna promocja uo na portalach typu Facebook czy Youtube mogla by przyczynic sie do zwiekszenia liczby graczy.
5. Gracz z samego poczatku jest pozostawiony samemu sobie. Dobrze bylo by stworzyc quest wprowadzajacy go w swiat gry. Miejsce startu powinno zostac lekko zmodyfikowane (pobliski budynek w mistias) a gracz od razu po wejsciu do gry powinien zostac "Zagadany" przez npc z questem. Wyswietlic sie powinna rownież wskazówka jak korzystać z dziennika (alt+j) oraz co zrobic aby wziac tego questa od npc. Sam opis na quest zamieszcze poniżej.
6. Aukcje są chwilowo martwe, można by więc je zastąpić "zadaniami od graczy". Gracz np. umieszczał by na takiej tablicy zlecenie na zdobycie np. 1k skór i od razu dawał by na tablice pieniedze na to. Młody gracz mogłby brac takie zlecenia i za ich wykonanie otrzymywać zapłatę, wraz z małą ilościa sławy i karmy. (zaleznie od rodzaju zlecenia, potwór/gracz/przedmiot). Dało by to nowym graczom możliwość odnalezienia się w świecie.
7. Wsparcie graczy, to najważniejszy punkt. W interesie każdego z nas jest zwiększanie online. Widząc więc młodego gracza pomóżcie mu, wskażcie mu drogę czy zabierzcie na jakąs mała wyprawę. Twórzcie gildie wspierajace młodych graczy i nie pekujcie ich. Od nich zależy dalszy los tego serwera.
Ktoś chce coś dorzucic do propozycji? |
|
fuuu | 2013, lip 26 17:13
|
|
|
|
|
| Brak postaci | |
|
2014, cze 2
Wrocław | |
Nie bede powtarzal z tymi ciemnosciami ktore gracz moze napotkac akurat gdy noc zapadnie... Pochodnia badz miejsce startowe gdzie nie bedzie nocy + tak czy siak jakies pochodnie a nawet jakis jasny item na start moglby sie znalezc w plecaku...
Kazdy punkt jest trafny mi szczegolnie podoba sie punkt 6. Tablice aukcyjne mozna zamienic badz dodac jeszcze nowe z mozliwoscia wlasnie zlecen ! Gracz moglby zlecic zdobycia roznej ilosci surowcow badz nawet zarzadac glowe danego gracza (Imie danego playera) w przypadku zlecenia zabicia kogos strefa non pvp nie powinna obowiazywac... Jest to oczywiscie do skonfigurowania. |
|
Xinder | 2013, lip 26 18:06
|
|
|
|
|
| Seth Varkas | |
|
2011, lip 12
Bytom | |
wszystko. ok ja propouje abu mlody gracz mial na pierwsze pare h grania bufa w postaci in lora i blesa( oczywiscie zostalby o tym poinformowany ze jest wzmocniony i ze to mi zniknie po XX czasie co moze sledzic na pasku bufow)
dlaczego?
poznajac swiat moze nie wiedziec ze niedzwiedz czy wilk ktory stoi zaraz kolo bramy moze go zabic wiec na starcie niech stoi z bufami. in lor po to zeby na starcie gry nie wylaczyl bo nic nie widzi i wogole nie wie co z tym zrobic. informacja o tym co ma zbufowane powinna byc aby wiedzial ze po jakims czasie straci to i bedzie slabszy. ale za to juz bedzie wiedzial ze niedzwiedzia wilka czy konia nie atakowac.... dzieki in lorowi pozna miasto startowe i moze zdary zrobic juz jakies q startowe jak mowili przedmowcy blesy nie powinny znikac mimo smierci
pomysł z zmiana funkji aukcji jest dobra. lecz to glebszy temat. trza tu zrobic jakis konkretny obszerny opis tego. |
|
Incognito | 2013, lip 26 18:11
|
|
|
|
|
| Brak postaci | |
|
2020, mar 6
lost in spac... | |
Ehh wedlug mnie to noc jest po prostu zbyt ciemna, a pochodnie i butle to jakies myki, ktore powinny sluzyc bardziej do ciemnosci w lochach lub an lorach a nie nocy .
Co do problemow z poznaniem swiata, to tutaj wystapil jakis blad. Powinien dostawac dalej na start kolejne wskazowki, cos musialo sie zawiesic tam mialby wszystko opisane na temat mapy paperdollu skilli i tak dalej.
Ospawn juz zostal poprawiony, dlatego tez nie wpadl na jakies super mocne mobki
|
| www cHs.neostrada.pl www RlsWeb.org< szybkie info na temat nowych filmów, w najlepszej jakości i nie tylko.
"Zawsze piękniejszą odpowiedź dostanie, kto zada piękniejsze pytanie." E.E. Cummings
"błąd jest przywilejem filozofów.Tylko glupcy nie mylą sie nigdy" Sokrates
"matek: Na MW nie ma czegoś takiego jak umiejętnie bieganie, znajdź mi osła, który się pod tym podpisze." - :D
|
KFY | 2013, lip 26 19:47
|
|
|
|
|
| Brak postaci | |
|
2006, sty 27 |
Oczywiscie jestem za, jak za kazda praktycznie propozycja ulatwiajaca start,
W szczegolnosci, jak fuuu, rowniez mi bardzo podoba sie punkt 6
Mam tez koncepcje na interaktywna encyklopedie do pomocy noobom ale to musze jeszcze lepiej troszke to dopracowac, bo poki co to tylko wizja w mojej glowie i wtedy sie z wami podziele
pozdrawiam |
|
Nar | 2013, lip 26 21:10
|
|
|
|
|
| Sergio | |
|
2010, lip 24
Legnica | |
Spotkałem się z dość ciekawym rozwiązaniem gdzie w każdym mieści przy banku stoi "adept magi" (czy jakoś tak) który za drobną opłatą (100 gp chyba) wrzuca nam in lora i blessa. Pomocne dla każdego lecz głównie dla młodych, stary gracz nie będzie ich tak bardzo potrzebował (potrzeba powrotu do miasta co 15 min, blessy powinny być delikatnie mniejsze od magowych czy z dużej butli) |
|
Mephisto | 2013, lip 26 21:53
|
|
|
|
|
| Mephisto | | |
|
2003, sie 9
Piekło | |
Dzięki za ten test, takich uwag nigdy za mało. Na start dodałem pochodnie do początkowego lootu oraz porozstawiałem juz z tysiąc pochodni i latarni po Mistas. Nie wiem czemu tak ciemno tutaj było, coś @papke zaniedbał ten aspekt! Mimo to juz jest mysle dosc jasno w Mistas, takze pojawienie się w nocy doda dodatkowego klimatu. Jakby nie patrzec, noc w UO jest calkiem przyjemna dla oka Ten tips z Warmode to niewypał.. ale go juz zmienilem, by pojawiał się w innym czasie.
Inne rzeczy wymagają większego zastanowienia i rzezby, takze moze z czasem. Mimo to dzięki za ten test, na pewno przydatne info i rzuciłeś troche swiatla na to co boli. | | | | | | | | |
| |