|
|
Nietypowy | 2019, lut 5 11:50 | 2019, lut 5 12:33
|
|
|
|
| Postać ukryta | |
|
2016, sty 9
Britain | |
Tekst wykasowany nie zwiazany z tematem. Chcialbym jednoczesnie przeprosic uzytkownika @Hudy za to , ze zle odebralem podbicia tematow , ktore maja byc ponownie na topie i omowione przez graczy.
Przepraszam
xthailen
Nie oznacza to ze wpisy nie na temat beda kasowane. |
|
Rahego | 2019, mar 3 13:07 | 2019, mar 3 13:13
|
|
|
|
| Rahego Nerth'Ell | |
|
2015, wrz 21
Piekło | |
Co prawda jestem na urlopie od MW, ale propozycja bardzo na "czasie". Jeśli udałoby się to oskryptować tak żeby to miało ręce i nogi. Mnie osobiście i kliku kolegów ściągnęłoby z powrotem aby wejść czasami na dwa-trzy pojedynki na arenie.
Przyciągnęłoby to sporo graczy którzy graja przede wszystkim casualowo - czyli tych w których celujemy (dorosli z nostalgią do UO).
Arena wyklucza wszystkie kroki które zniechęcają wieczorowego gracza - np: - zbieranie ekipy i bawienie się w "gildie". - zbieranie magików i kucie sprzętu na każdego ewentualnego pada - czajenie się na solo graczy - bo zaraz delikwent zawoła kumpla z mapy/discorda - wyklucza niesprawiedliwość i "skur***" graczy - np umawianie sie 1vs1 tylko po to aby przekonać się ze 2 kolegów czeka z precastem w łapie.
Kilka przemyśleń jak to powinno wyglądać:
1. sprzęt arenowy(mistyk+srebro+wspaniałe magiki wyłączając oczywiście UM) - czyli brak możliwości wniesienia własnego sprzętu - dlaczego? - Zaciera to jakąkolwiek nierówność która mogłaby wynikać z sprzętu - Za swoją przegraną nikt nie może zrzucić winy na sprzęt/brak ekipy do farmienia artefaktów itd - Osoby nawet z "ulicy" - czyli ktoś kto koksa ale nie ma legionu parobów do kucia mistyku może sobie wbić i powalczyć na arenie. Arena byłaby świetnym przerywnikiem w monotonnym i nudnym koksie + motywacja aby dalej koksać.
2. Ranking 1vs1, 2vs2 (pózniej moża wprowadzić inne kombinacje) - tutaj byłaby konieczność opracowania systemu który przyjąłby się na mw (z względu na niskie online) i był sprawiedliwy. Np punkty rankingowe = współczynnik statów pokonanego/wygranego+współczynnik skilli pokonanego/wygranego+ współczynnik wygranych pokonanego/wygranego
3. Randomowe przydzielanie do walki - brak ustawek w rankingowych grach (chociaz przy obecnym online i cwaniactwie na MW będzie to pewnie niemożliwe)
4. Sezony np 4 w roku po 3 miesiące. Nagrody za miejsca 1-5 - jakieś togi albo ubranka które sa blessed i sie nie niszczą z zaznaczeniem że też nic nie dają poza prestiżem. Plus ranking dostępny dla wszystkich do wglądu. Jakieś roczne archiwum sezonów.
5. Ograniczony czas walk - myślę ze max 5 min walka. Jeśli po 5 minutach nikt by nie padł - obliczanie wbitego DMG - osoba z większym wygrywa.
6. Walki casual/treningowe które nie liczą się do rankingu
7. Kamień aren w każdym mieście - ogólna dostępność.
8. Zautomatyzowany proces tak bardzo jak jest to możliwe, czyli: - Przy pierwszej interakcji z kamieniem arenowym ustawianie sprzetu+wierzchowca(ewentualnie jakaś opcja dla tamerów) (ustawienia można sobie zmienić) - Gdy znajdzie nam przeciwnika dostajemy gumpa na którego trzeba odpowiedzieć w 15 sekund aby wpuściło na arenę. - Gdy przeniesie na arenę - postać powinna być juz automatycznie ubrana w to co sobie wczesniej ustawiła - 30 sekund przed walką na buffy i przygotowanie się - Ograniczony czas pozostania w ukryciu - np 15 sekund i automatyczne odkrycie - Mechanizm przeciwko kombiantorom - np ktoś uderza 3-4 razy przeciwnika (wie ze zrobił wiecej dmg) i pózniej przez resztę walki chowa się i ucieka. Może strzałka wskazująca pozycje przeciwnika gdy od minuty nikt nikogo nie uderzył + więcej punktów za wygraną poprzez zabicie
9. Optymalna wielkość i teren mapy odzwierciedlający realne warunki. Na początek jedna + w przyszłości dodatkowe 3-4 które byłby przydzielane random.
10.Kontrola GMów nad cała sprawą i kary za ewentualne podkładanie się itd.
Kilka rzeczy do przemyślenia - truta na broniach/ noc dla wampirów i wilkołaków. Zwierzaki dla oswajaczy - jeśli tak to jakie itd. Czy złoto ma być pobierane za walki - jeśli tak to ile co miałby się z nim dziać (np 5k od osoby - cały gold na konto wygranego albo mechanizm odpływu). Kwota powinna być adekwatna dla wszystkich - tak aby ktoś kto koksa od dwóch tygodni mógł sobie powalczyć.
Mogłem coś pominąć ale generalnie systemy w takich grach jak WoW są bardzo dobrze dopracowane - wystarczy je tylko zaadaptować do ultimy.'
Generalnie dużo roboty ale też duża szansa dla serwera na jakąkolwiek poprawę online + eleganckie warunki do testowania balansu (jeśli 10 pierwszych miejsc w rankingu to wampiry - wtedy ewidentnie widać że coś jest nie tak)
Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji - NA TEMAT | | |
| | | |
|