|
|
PeterGriffin | 2017, lis 9 19:18 | 2017, lis 9 19:20
|
|
|
|
| Kornelius | |
|
2015, wrz 17 |
Chcę poruszyć kierunek w jakim idzie ekipa, który osiągnął już kilka razy poziom skrajności, według mnie nie do pokonania - a jednak kolejne zmiany potrafiły zaskoczyć jeszcze bardziej. Jeszcze kilka lat temu takie zmiany jak zwiększenie limitu HP do 170hp, czy też hity za 6x z broni wyjątkowej jakości były nie do pomyślenia... i moim zdaniem słusznie.
Według mnie największym problemem jest brak rozumienia konsekwencji we wprowadzanych zmianach. Najlepszym tego przykładem są niesamowicie przekoxane podklasy, których runa można nakładać na broń z trucizną i uderzać hity większe niż artefaktami. Jakie są tego konsekwencje? - Jest już mnóstwo artefaktów (broni) do PVP i leżą w skrzyniach nieużywane, ponieważ nie mają żadnej przewagi nad zwykłą bronią wykonaną przez rzemieślnika - Zwiększony DMG poprzez runa generuje taki DMG, że ekipa podniosła limit HP, a zwiększony limit HP w połączeniu z bazowym 100 DEX, sprawia że walki PVP są zero jedynkowe - albo giniesz na combo albo jesteś nieśmiertelny.
Kolejną sprawą są wszelkiego rodzaju ograniczenia dotyczące podklas. Walki w Ultimie od zawsze ciągnęły się godzinami i w tym jest cała frajda aby trochę pobiegać i wykorzystywać różne skille. Teraz nie ma nic takiego, ze strony ekipy każda zmiana dąży do skrócenia czasu działania run, a ze strony graczy dążenie do uzyskania możliwie największego DMG. Wynikiem tego powstało kilka jedynych słusznych buildów na PVP, które mają miażdżącą przewagę nad pozostałymi.
Łącząc powyższe i inne mniej istotne fakty, można zauważyć że zmiany zataczają błędne koło, które za każdym zatoczeniem generuje coraz więcej problemów. Ekipa tworzy przekoxane podklasy >- Gracza osiągają potężny DMG, połowa skilli zostaje zapomniana, a artefakty wrzucone do najgłębszych skrzyń w domach >- Ekipa podnosi limit HP >- System walk PVP przechodzi w zero jedynkowy >- (Teraźniejszość i przyszłość) >- Gracze domagają się poprawy artefaktów i wyrównania podklas typu kensai, barbarzyńca >- Wypadałoby żeby jednak artefakty były silniejsze niż zwykła broń z runą od podklasy, więc wiązałoby się to z kolejnym zwiększeniem DMG, a to z kolei znowu będzie powodować padanie na combo, to z kolei następne zwiększenie limitu HP i chyba każdy już teraz widzi analogię z zataczaniem koła.
Mój wniosek jest taki, że należy częściowo wrócić do sprawdzonych rozwiązań sprzed lat, a część lekko zmodyfikować, co będzie rozwiązaniem szybkim do wprowadzenia i uniwersalnym, rozwiązującym wiele problemów na raz, a mianowicie:
- przywrócić czas trwania run oraz buffów podklas - usunąć kamienie mocy - przywrócić limit HP do 150 - przywrócić paladynowi chmurkę zamiast DMG od piorunów - dodać blokadę wrzucania run zwiększających DMG na zatrutą broń - zmniejszyć nekromancie DMG z ciosu wyverna do 80HP (tak aby to był podstawowy DMG 68 + 12 trucizny przed którą można ochronić się tylko exp odtrutką + dojrzała krwista - o ile nekromanta ma zatruwanie) - zmienić działanie Flam Sancta aby działało tylko na potwory - zmienić działanie przenikliwości żeby zastępowało taktykę
Wprowadzając powyższe zmiany wracamy do sprawdzonego systemu w którym gracze mają 150hp, a ograniczenie wrzucania run na zatrutą broń sprawi że zatruwanie nie będzie koniecznością w przypadku wbicia podklasy. Doprowadzi to do różnorodności buildów, część wbije ukrywanie, część tropienie, a część wykrywanie itd.
Zmniejszenie nakładanego DMG poprawi atrakcyjność artefaktów, które będą już miały względnie dobry DMG oraz podklas, takich jak barbarzyńca, kensai, które również w porównaniu z innymi będą oferowały równomierne plusy.
Cios wyverna ma obecnie przesadzony DMG, a powyższa zmiana sprawi, że DMG będzie porównywalny do flama, a z zatruwaniem większy i jednocześnie wydłużający czas leczenia.
Zdecydowanie powinna się też poprawić sytuacja czarodzieja, który w tym momencie wyciąga na PVP tyle ar co woj w płycie royal, a dodatkowo ma 25% redukcji obrażeń od Flam Sancta. W tym przypadku wszelkie zmiany w czarach nie mają prawa bytu (nie rusza się czegoś co działa 1x lat). Problematyczna zawsze będzie zmiana ilość odzyskiwanego HP przez maga - ze względu na naruszenie PVM, więc zwiększenie zadawanych mu obrażeń przez graczy jest logicznym rozwiązaniem sytuacji.
Zmiana z przenikliwością jest oczywista, łowca straci jedyny plus na PVP - ogromny DMG, więc musi mieć coś w zamian.
Koniec końców mamy mniej więcej wyrównane podklasy, DMG pozwalający na normalną walką i różnorodność w skillach. Zapraszam wszystkich do dyskusji, która będzie oparta na argumentach i bez zbędnych przepychanek. |
|
Dante | 2017, lis 9 19:34
|
|
|
|
|
| Dante | |
|
2016, cze 5 |
Ja tam sie juz poddaje z tymi zmianami. I tak w kolko walowana straz i multi, w koncu to nasza wina, ze naginamy mechanike.
Tylko do cholery, czemu jak pytam skrypterow odnosnie skilla Uspokajanie i Oczarowanie to dostaje odpowiedz, ze ludzie robili solo mapki. Blagam litosci, powtarzam poraz kolejny, do robienia mapek solo wystarczylo tylko muzykalnosc i prowokacja, tak bylo zawsze od powstania mw. Wiec czemu skill Uspokajanie zostal uwalony gain? Czemu w oczarowaniu (skill nieprzydatny, nudny w koxie) jest gain 14 sekund? |
|
Lucaveli | 2017, lis 9 21:32 | 2017, lis 9 21:34
|
|
|
|
| Brak postaci | |
|
2008, mar 3
Ostrołęka | |
Cios wyverna - jest niezmieniony od czasu powstania tego czaru - 4, 5, 6 lat temu miałem nekro na Aborecylya (również 90 inta) - wtedy nie był przesadzony? (działanie czaru się nie zmieniło). Pokaż mi nekromantę, który pozostanie przy umiejętności zatruwanie, aby walić ciosa za 3 hp większego od flama. Bajka o wydłużonym czasie leczenia to bzdura, bo każdy od razu się odtruwa.
Temat maga bez FS ciężko jest mi skomentować - zabieramy dodatkowy dmg w zamian będzie bić maga jeszcze 2x mocniej niż dodatkowy dmg?
|
| Dzień dobry.
|
Puah | 2017, lis 9 22:24
|
|
|
|
|
| Postać ukryta | |
|
2005, lut 23
Łódz | |
proponujesz powrot do starego systemu a wymyslasz jakies nowe zmiany
|
| Masz staty jak herklues i jestes mega szybki, ale padasz jak komunizm i ogolnie jestes brzydki :/
|
PeterGriffin | 2017, lis 9 22:46
|
|
|
|
|
| Kornelius | |
|
2015, wrz 17 |
3hp więcej, za łyknięciem jednej pomarańczowej zostaje Ci truta zabierająca 3hp, która uderza jeszcze 4 razy, co daje kolejne 12hp - łącznie 15hp, a dodatkowo: jeśli wybrałeś częściowe odtrucie się, to masz delay 6-7 sekund na żółtą miksturę.
Jeśli weźmiesz pod uwagę że wszystkie powyższe zmiany wejdą jednocześnie, a run podklasy nie będzie dało się zakładać na trute bronie, to zatruwanie na nekro dalej będzie bardzo dużym plusem.
A odnośnie czarodzieja... Ekipa wprowadziła dwukrotnie wydłużony czas castu in vas mani, naruszając tym samym w mocnym stopniu PVM. Ja proponuje zwiększenie obrażeń o 25% w maga podczas gdy jednocześnie wszystkie podklasy są uwalone ograniczeniem wrzucania run na zatrutą broń. Nie wiem skąd wziąłeś DMG 2x większy niż obecnie dodatkowy ale na pewno tak nie wyjdzie |
|
Lucaveli | 2017, lis 9 23:27
|
|
|
|
|
| Brak postaci | |
|
2008, mar 3
Ostrołęka | |
Masz maga w ekipie, nie wrzucaj dodatkowego dmg i stestuj jakie zadajesz obrażenia, powinieneś sobie sam odpowiedzieć. Co do nekro, może czas i uwalić trutkę u woja/luka? W końcu nie zadaje 12hp, tylko jakieś tam Twoje kombinacje.
|
| Dzień dobry.
|
PeterGriffin | 2017, lis 10 00:20
|
|
|
|
|
| Kornelius | |
|
2015, wrz 17 |
Kornelius 76 ar, hity z jednej kratki, na koniu, kusza mistyk 23-31, krytyk 38. Przeliczając że: 75%dmg=38, 100%dmg=50hp, krytyk wszedł po 6 zwykłych uderzeniach, jako 7 uderzenie 75%dmg=31, 100%dmg=41hp 75%dmg=23, 100%dmg=30hp
50hp z krytyka + 12 truta = 62hp 38hp z krytyka + 12 truta +12 lodowe = 62hp
Jak widać po wprowadzeniu tego o czym piszę CO NAJWYŻEJ dostaniesz hita RÓWNEGO z tymi, które są obecnie. Zwiększy się natomiast podstawowy DMG broni, dla każdego wojownika/łucznika który do tej pory determinował wybór podklasy do PVP jako build zatruwanie + podklasa z DMG. Do łask wróci ukrywanie i wykrywanie czy też tropienie.
Będąc jeszcze w ekipie pisałeś, że leczenie maga zostanie w jakiś sposób opracowane. Niestety mag ma mieć silne czary i w tym leczenie, a niedopuszczalne jest żeby dostawał mniejsze hity niż wojownik czy łucznik.
Za powyższą ideą przemawia dużo plusów, a z przeciwności to widzę tylko twój upór który zawsze towarzyszy moim tematom |
|
Puah | 2017, lis 10 07:51 | 2017, lis 10 07:52
|
|
|
|
| Postać ukryta | |
|
2005, lut 23
Łódz | |
ale po jaka cholere tego flan sancta chcesz wylaczac z rozgrywki pvp, przeciez to jest podstawowy czar maga od poczatku shardu, w dodatku mozna go wykorzystywac ofensywnie z czego widze juz wiekszosc magow sobie sprawy nie zdaje.
|
| Masz staty jak herklues i jestes mega szybki, ale padasz jak komunizm i ogolnie jestes brzydki :/ | | | | | | | | | | | |
| | | |
|