|
|
Qer | 2010, cze 22 15:48
|
|
|
|
|
| Brak postaci | |
|
2012, sie 5
Legnica/Wars... | |
300 statcapa to tylko ulatwienie gry w strone magow wojowi na nic sie nie przyda te 100 stata
|
| qer.cba.pl
|
zomg | 2010, cze 22 15:51
|
|
|
|
|
| Brak postaci | |
|
2015, lut 17 |
Mrocznemu rycerzowi i paladynowi również się dodatkowy statcap przydaje.
|
| http://signup.leagueoflegends.com/?ref=502842a915977193714355
|
Thor | 2010, cze 22 16:17
|
|
|
|
|
| Brak postaci | |
|
2014, kwi 25 |
niech co 36h odblokowywuje sie 0.1 stata
|
| [15:08] bo z toba rozmawia sie jak z kobieta [15:08] fakty przemawiaja przeciwko niej, ale i tak ma zawsze racje
-cala prawda
|
Cobolish | 2010, cze 22 17:23 | 2010, cze 22 17:38
|
|
|
|
| Brak postaci | |
|
2011, maj 22 |
Fajnie, że ktoś założył ten temat sam miałem poruszyć podobną kwestię już parę dni temu, ale jakoś nie mogłem się zebrać. Zacznę od serii absurdalnych faktów, do których porównania użyję Thevii (mam nadzieję, że zomg się nie obrazi, acz użyję tych informacji, które i tak udostępnił w profilu, więc na żadną prywatność mu nigdzie butami nie wejdę).
* Przykład 1.: Thevia - postać założona w roku 37., aktualnie ma 126 lat, a w Sosarii mamy rok 75. Według tej kalkulacji Thevia ma jednocześnie 126 lat i 38 lat no, nawet zakładając, że w 37. roku miała 20 lat, to teraz powinna mieć 58
* Przykład 2.: Moja pierwsza postać została założona w roku 4., aktualnie ma 90 lat. Postać zomga założona została w roku 37. i ma 126 lat. Czyli że moja postać jest młodsza od Thevii o 36 lat (różnica wieku) i jednocześnie starsza o 33 lata (różnica daty "narodzin")
Jak widać, mamy aż trzy różne rzeczywistości czasowe na MW - rzeczywistość "rzekomo bezwględna", czyli ta, według której oznaczamy wydarzenia w historii Sosarii, według której funkcjonuje kalendarz i pory roku. Rzeczywistość "względna na płaszczyźnie postać-świat", czyli że ktoś tworzy postać w roku X i w roku X+2 ma o 10 lat więcej niż 2 lata wcześniej. LOL i trzecia rzeczywistość, najbardziej moim zdaniem wywołująca minę "WTF?! OMG!", czyli rzeczywistość "względna na płaszczyźnie postać-postać". Idealne porównanie jest dla postaci mojej i Thevii, gdzie ja zakładając postać w w roku 2003 (ponieważ gram od początku istnienia MW), ale grając mało i nie włączając antymakra i bierniaka na noc dla koxu wieku, oraz Thevia, której postać została założona około 3-4 lata później niż moja (licząc według naszego realnego czasu), ma o 36 lat więcej od mojej pierwszej postaci. Czyli innymi słowy, panuje tutaj polityka "jedynie bierny kox i antymakro zapewnią Ci przyzwoity rozwój postaci". Za przeproszeniem, poroniona mechanika budowania postaci.
Oczywiście w żadnym miejscu nie chciałem jakkolwiek i gdziekolwiek obrazić ani o nic oskarżyć zomga, żeby mnie nikt źle nie zrozumiał
A teraz przejdźmy do konkretu. To, że system czasowy i nabijania wieku na MW jest niedoskonały, IMHO, przedstawiłem powyżej. Jakie widzę propozycje naprawienia tego stanu rzeczy? Rozwiązanie z DM (przynajmniej na pewno kiedyś coś takiego tam było, teraz nie wiem, czy nadal tak jest, ale pewnie tak), czyli że wiek postaci jest uzależniony od prawdziwego czasu na Sosarii. To jest - zakładając postać w roku 5., po 10 latach, czyli w roku 15. nasza postać ma 30 lat, niezależnie od tego, czy daną postacią byliśmy online zalogowani 5h, 15h czy 500h. Co da takie rozwiązanie? Na pewno ukłon w stronę starszych graczy (bo zresztą chyba to dla nich wprowadzono zwiększony statcap wraz ze wzrostem wieku, prawda?). Postać założona w 2004 roku będzie lepsza od tej założonej w późniejszych latach. Co więcej - jeżeli jakiś stary gracz zamrozi konto i wróci po kilku latach nieobecności na MW, ma postać starszą o kilkadziesiąt lat i ma ładny, wolny statcap do uzupełnienia. Sama radość z wracania do gry i koxania!
Podsumowując:
+ koniec z istnieniem trzech rzeczywistości czasowych (wspomnianych wcześniej), a istnienie jednej, uniwersalnej, globalnej i bezwględnej + zmiana związana ze wzrostem statcapu uzależnionego od wieku stanie się faktycznie ukłonem w stronę starszych graczy, a nie w stronę tych, którzy mają lepsze skrypty na antymakro albo lepiej kombinują, żeby być około 20h na dobę zalogowanym postacią + postacie przestaną bezsensu stać w domkach i nic nie robić, co by tylko wiek wbić - zwiększy się szansa na powrót graczy do miast oraz grania dla przyjemności, a nie włączanie euo i bierniakowanie wieku + duża reklama zachęcająca starych graczy do odmrożenia konta + aktualni gracze, którzy zaczynają się nudzić już grą na MW/w UO, mają perspektywę zamrożenia konta i wrócenia tutaj za parę lat, zamiast sprzedawania konta i zaczynania gry od nowa za jakiś czas, kiedy im wróci ochota
- trudność w przejściu na nowy system czasowy oraz przerobienie mechaniki przyrostu statcapu/skillcapu na nowy system wiekowy (co będzie jedynie jednorazową trudnością, która testerom zajmie dzień czy dwa obliczeń i szacowań; sam mogę się chętnie zgłosić do opracowania tego)
|
| Lock the door, kill the light No one's coming home tonight
|
papke | 2010, cze 22 17:43 | 2010, cze 22 18:43
|
|
|
|
| Dagohill | |
|
2007, lis 4 |
swietny pomysl cobolish - jak tylko to wejdzie, to od razu mroze konto do czasu az bede miec pelny skillcap, bo wiadomo, koks skilli nie jest taki trudny. tym bardziej ze idzie lato to przy uo sie nie siedzi tyle co na jesien / zima.
ps. czy mi sie wydaje czy owe "trzy różne rzeczywistości czasowe na MW" nie wynikaja wlasnie z systemu wieku? czyli kazdy sobie rzepke skrobie (grasz to masz wiek)? wiec porownywanie postaci zomoga do twojej i jeszcze parobka nie ma totalnie sensu.
dokladnie... :/ tu jest najwieksza dyskryminacja pomiedzy klasa magiczna a cala reszta, ale rozumiem - przeciez to jest Mag Word. moblinosc maga to nie jest wystarczajace. on musi byc jeszcze chodzacym czolgiem.
i tu jest problem. dlaczego rzeczywistosc MW zmusza do wybrania podklasy? ja chce byc strikte wojem - bez podklasy, wspomagaczy, czy innych ulepszen. po prostu wojownik. i jak dla mnie 300 statcapa to tylko i wylacznie ulatwienie w strone maga... ach te mw, gdzie jak nie masz maga to od razu mniejsze szanse... (od razu zaznacze, ze mniejsze nie jest rowne zerowe, zeby mi sie tu pretensje nie wysunely, ze woj 100/100 ma dosc duze szanse z magiem)
co do reszty to mam podobne zdanie jak RP i Futix howgh!
|
| Albo ludzie staja sie coraz glupsi, albo ja coraz madrzejszy
|
Saremus | 2010, cze 22 18:26
|
|
|
|
|
| Brak postaci | |
|
2011, kwi 16 |
Wam sie juz całkiem w głowach wy przewracało. Dac dłoń to zaraz cała rękę biorą Jestem na NIE. |
|
Jam Lasica | 2010, cze 22 18:34 | 2010, cze 22 18:36
|
|
|
|
| Athelas | | |
|
2007, sie 18
Wrocław | |
Wszystko pieknie i ladnie, ale na DM tak nie ma i nie bylo (sic!). Wiek postaci jest faktycznie uzalezniony od czasu realnego: 1 miesiac realny - 1 rok w uo. Jednak statcap i skillcap rosnie zgodnie z czasem online, a nie wiekiem, aby nie dopuszczac do absurdu jaki ty proponujesz: ktos zaklada 3 postacie na poczatku swojej gry, loguje sie tylko na jedna postac i po 2 latach okazuje sie, ze na kazdej ma max statcap i skillcap. Warto zwrocic uwage, ze na DM juz dawno przyspieszyli gainy stat i skill capu.
|
| "Wielu spośród żyjących zasługuje na śmierć. A niejeden z tych, którzy umierają, zasługuje na życie. Czy możesz ich nim obdarzyć? Nie bądz tak pochopny w ferowaniu wyroków śmierci."
|
Futix | 2010, cze 22 18:34
|
|
|
|
|
| Brak postaci | |
|
2013, paź 12
Bytom | |
O tak to cala prawda. A patrzac na ten text ze mrowi i palowi tez sie przyda statcap powyzej 200 z perspektywy maga z takowym statcapem jest naprawde nie teges. Cos co zostalo dane jako nagroda za DLUGA gre zaczynacie traktowac jak cos oczywistego co chcielibyscie miec JUZ SZYBKO ZARAZ NATYCHMIAST. Przyspieszanie tego jest dla mnie totalnym nieporozumieniem ze o samym pojawieniu sie statcapa 200+ nie wspomne.
|
| -=FaCh W rEkU=- | | | | | | | | | | | | | | |
| | | |
|