|
|
Elenil | 2012, paź 24 11:45 | 2012, paź 24 11:47
|
|
|
|
| Brak postaci | |
|
2014, sie 19
Szczecin | |
@Mephisto, na początku chciałbym coś rozjaśnić, myślę, że po części w imieniu wszystkich graczy na forum. Fala złości została spowodowana raczej nie tym, że zmieniony został system koxania rzemiosła, ale raczej faktem, że gainy miały być przyspieszone, czego nie widać, że receptury często są losowane niepotrzebne, ich koszt jest kosmiczny i w efekcie jest dużo trudniej niż przed zmianami, a przecież miało być czynnie łatwiej i przyjemniej. Do tego zmniejszenie redukcji przez ar u wojaków... Zmiana niezwykle dziwna. Myślę, że powinna wejść już po dopracowanym systemie party, bo w tej chwili raczej nie ma racji bytu. Ogólnie rzecz biorąc ludzie denerwują się, że pytasz ich o zmiany, gdzie w odpowiedzi dostajesz setki propozycji, z czego dużą część naprawdę fajnych, a na końcu wprowadzasz własną wizję, która kłóci się z propozycjami od graczy. Co gorsza gdy zakładane są tematy (niestety bardzo agresywne, ale cóż, emocje), w których ktoś próbuje wytykać błędy w przyjętej polityce zmian, nazywasz ich po części oszustami i ludźmi, którzy idą na łatwiznę. W ten sposób niestety tracisz szacunek w oczach graczy, który wszyscy z dłuższym stażem mieli dla Ciebie ogromny. Nie zrozum mnie źle, naprawdę cieszę się, że angażujesz się znowu w serwer. Takiego kopa jak przez ostatnie dwa miesiące ten shard nie widział przez cały rok. Zmiany z bojówkami, gainami skilli, rasy, klasy, to wszystko naprawdę super. Rzemiosło i kox niektórych skilli, jak magia i ukrywanie, wymagają błyskawicznej poprawy, co napisałem wyżej. Plus przydałoby się zmniejszyć koszt receptur lub zwiększyć dochód z zamówień, bo w tej chwili nie ma skąd brać złota, za to trzeba wydać go całe miliony... Podsumowując, nie załamuj się Meph. Fajnie, że Ci się chce coś robić, dzięki Tobie serwer się rozwija, ale mam jedną prośbę... Słuchaj graczy. Oni też chcą serwer rozwijać (przynajmniej niektórzy), a że ponoszą emocje, to chyba normalne. I jeszce prośba do graczy: Piszcie posty sensowne, bez nienawiści. Pozdrawiam, Elenil.
|
| We've been battered and left for dead We've been beaten and we have bled But we always made it through - Vs the world
|
azi | 2012, paź 24 12:44
|
|
|
|
|
| Postać ukryta | |
|
2009, lis 29 |
Pomysł na zmiany był dobry, ale za słabo podkręcono gain skili. W tej chwili są takie sytuacje że poświęcając tą samą ilość czasu na grę dostajemy dużo mniej skila niż na starym biernym a miało być 3x szybciej. To jest powodem tych wszystkich płaczów na forum a nie sam pomysł na zmiany. Zróbcie tydzień dobroci dla zwierząt i podkręćcie wszystkie gainy na skilach (prócz bojówek) x10 i zobaczymy jak to będzie wyglądać. Obniżyć zawsze można. Ponadto podkręcenia wymaga czynne gainowanie inta bo również jest dużo słabsze niż na starym bierniku (wis/medyt). |
|
growin | 2012, paź 24 12:54 | 2012, paź 24 12:54
|
|
|
|
| Postać ukryta | |
|
2006, gru 28
Elbląg | |
Brakuje mi opcji, 'część cofnąć, część zostawić' - nie zmieniałbym starego systemu gainów
|
| "I murzyn bywa oczerniony." Antoni Regulski
|
papke | 2012, paź 24 12:59
|
|
|
|
|
| Dagohill | |
|
2007, lis 4 |
odnosnie "niesluchania graczy" - na temat rzemiosla nie byl zakladany zaden temat? wiec ta zmiana nie stoi w "sprzecznosci" z propami graczy. czy sie myle? bo nie jest tajemnica, ze wlasnie zmiany rzemiosla wywolaly najwieksza fale negatywnych emocji.
pomijam fakt, ze wiekszosc z tych "fajnych" propozycji jest nierealna do wprowadzenia, co nie znaczy ze na forum gm sa te propy omawiane - ale tego gracz nie widzi, wiec pisza "gmi olewaja graczy" nie wiedzac nawet jak bardzo sie myla
jak dla mnie najwiekszym problemem tutaj nie jest zmiana z rzemioslem, tylko przywyczajenie wiekszosci graczy, ze parobka posiadac to swiety obowiazek, inaczej zginiesz. zamiast nastawic sie na wiekszy handel, sprobowac powymieniac cos za cos, zeby zdobyc to COS co potrzebujemy, to wielki placz. i najgorsze jest, ze ciagle slyszy sie te same argumenty "za gp nic nie kupisz" a nikt nie pomysli, ze biegac w mistyku wcale nie jest obowiazkiem. na dodatek sytuacja z gp zaczyna sie powoli stablilizowac i mysle, ze powinnismy do tego dazyc, zeby glowna waluta byly wlasnie monety a nie magiki / royal.
moim zdaniem koks rzemniosla powinien byc jeszcze wolniejszy, tak, zeby tylko ten, kto chce byc rzemieslnikiem mial na tyle samozaparcia, zeby to wykoksac. wtedy trzeba ale rozwiazac problem nowych graczy - dzis kazdy poleca "zrob najpierw parobka" i to jest zalosne, ze w takim wyborze gier online nowemu graczu kaze sie (wg starego systemu) spedzic setki godzin na bierniaku, zeby mogl wyposazyc swoja druga postac. mysle, ze tutaj powinno sie pojsc w druga strone i dopasowac system tak, zeby nowa postac mogla od razu sama na siebie zapracowac - niech nowy gracz od razu wskoczy w dobra zabawe a nie monotonne koksanie parobka.
|
| Albo ludzie staja sie coraz glupsi, albo ja coraz madrzejszy
|
Jam Lasica | 2012, paź 24 13:14 | 2012, paź 24 13:39
|
|
|
|
| Athelas | | |
|
2007, sie 18
Wrocław | |
@Elenil Twój post opiera się na błędnych hipotezach, dlatego do błędnych wniosków dochodzisz.
Nikt nie powiedział, że czynnie ma być łatwiej - ma być czynniej, aktywniej, niebiernie. To nie była zmiana: przyśpieszamy gain, tylko zmieniamy sposób gry graczy. Aby grało im się fajniej, aby grali, a nie byli tylko w online.
Nie ma systemu party, w zasadzie party zrobiło się dziwną rzeczą. Powinna być to czysto mechaniczna rzecz (czyli zmienia się sposób wyświetlania statusu, pozwala na komunikowanie się, pozwala tworzyć tymczasową listę przyjaciół), ale z jakiegoś powodu pojawił się dodatkowy gain za koksanie w party. Mała niekonsekwencja.
Dobre propozycje są realizowane - nie dlatego, że pochodzą od gmów - tylko dlatego, że w naszej ocenie są dobre. Dobre propozycje od graczy też są realizowane, ale po prostu są rzadko dobre. Jeżeli Ty twierdzisz, że było ich wiele dobrych, to niestety śmiem twierdzić, że tak nie było. Raczej kojarze Cię z kiepskimi, nieakceptowlanymi rzeczami.
@papke Niestety, nie mogę się z tym zgodzić. Problemem handlu jest głównie to, że nie ma po co być rzemieślnikiem. Jaki jest cel takiej gry? Jaka jest przyjemność z takiej gry?
Ludzie mają parobów z 2 powodów: (I) bo nie mogą dostać rzeczy, których potrzebują i (II) nie chcą za te rzeczy płacić. Poniższe linie trzeba czytać mając na uwadzę: Rozwiązanie problemu I to zwiększenie atrakcyjności bycia rzemieślnikiem, nadanie mu sensu gry itd. Rozwiązanie problemu II to zwiększenie trudności rzemieślnictwa, aby tylko ci, którzy są rzemieślnikami tworzyli przedmioty. (czyli analogiczne do realnego problemu: wyeliminowanie małych i średnich przedsiebiorstw na rzecz dużych zagranicznych korporacji - każdy jednak wie, że to ci mali tworzą dobrobyt, a ci duzi nie - tylko, że z tymi dużymi łatwiej się rozmawia (bo jest ich mniej) i łatwiej jest uzyskać łapówki no i pozornie są lepsi). Może istnieć system, w którym nieistnieje problem I i istnieje problem II. Nie może istnieć świat, w którym istnieje problem I i nieistnieje problem II. Jeżeli walczy się z problemem II to powiększa się istotnie problem I, walcząc z problemem I powiększa się w nieznacznym stopniu problem II, ale tylko w zakresie, który jest akceptowalny: nagle dużo ludzi chce craftować, bo jest to fajna rzecz.
|
| "Wielu spośród żyjących zasługuje na śmierć. A niejeden z tych, którzy umierają, zasługuje na życie. Czy możesz ich nim obdarzyć? Nie bądz tak pochopny w ferowaniu wyroków śmierci."
|
Wojczi | 2012, paź 24 13:26
|
|
|
|
|
| Brak postaci | |
|
2014, gru 31
dom | |
To nie jest tak Mephisto, ze wszyscy hate'ujemy wszystkie zmiany. Bardzo fajnie, ze cos sie zmienilo, ogolnie nigdy nie lubilem makrowac i tez jestem zwolennikiem koxu czynnego. Natomiast tak jak koledzy sie wypowiedzieli kox czynny danej umiejetnosci jest dluzszy niz na starym biernym, dlatego jestesmy tym podirytowani. Jezeli to zostanie poprawione to wszystko bedzie fajnie.
Kolejna rzecz to pvm. Osobiscie tez zawsze bylem przeciwnikiem samotnego pvm, bo nie ma dreszczyku emocji, a mobki zadawaly mizerny dmg i kazdy woj tamer/paladyn/mrok mogli sobie bic wiekszosc mocnych mobow solo. Co mnie jednak irytuje, ze teraz byle jaki mobek na ktorym sie koxa, a nie chodzi pvm, zadaje jakis dziwny dmg. Glupi zywiolak kwasu bije mojego lucznika po 50 na 76ar. Takich mobkow nie bije sie z magiem i nie chodzi sie na niego zeby zdobyc jakies profity bo w ciele ma raptem z 400gp. O co mi dokladnie chodzi to moim zdaniem mocne moby typu SBP, Balrony, Exodusy, Wo i wszystkie inne tego typu powinny stanowic wyzwanie, a cala reszta koxiarskich mobow powinna wrocic do wczesniejszej formy. W gruncie rzeczy to sam nie wiem czy obecne efekty sa efektem ingerencji w ar czy tez w same moby...
Bardzo podoba mi sie system rozwoju podklas bojowych, kox czynny, wzglednie szybki no i co najwazniejsze AKTYWNY i o wiele tanszy niz wczesniej. Tak wlasnie powinien koxac wojownik.
Jednak nadal niektore zmiany sa niedopracowane. Podam swoj przyklad. Gram Kensai, nie mam leczenia, chce koxac anatomie i co sie dzieje? Glowny gain jest od uzdrawiania, wbilem 1% powyzej 100 ale mi sie odechcialo bo na starych gainach podczas makra czas byl o wiele krotszy. I co mnie najbardziej denerwuje to to, ze gdy zglaszam cos takiego to temat jest zazwyczaj olewany, a nawet udalo mi sie od ekipanta uslyszec abym wbil najpierw uzdrawianie... Uznaje to wiec albo za prowokacje albo za brak wiedzy ekipanta (Ken nie moze sie leczyc bandazami) i wtedy zaczyna sie hate... Rozumiem ze popyt na podklasy barb/kensai nie jest duzy, no ale nie jest to jakas wymagajaca wiekszej dyskusji zmiana i warto tez sie nia zajac.
Na koniec, z tego miejsca chcialbym Cie Mephisto przeprosic bo sam bralem udzial w przepychankach slownych w niektorych tematach, a nie o to tu chodzi. Poprostu bylem podirytowany ignorancja na moje zgloszenia niektorych niedopracowan do poprawy.
Papke nie rozumiem Twojego toku rozumowania, komu sie bedzie chcialo, czy tez w ogole ma czas koxac w nieskonczonosc skille rzemieslnicze? Aby byc pelnym rzemieslnikiem potrzeba 8 skilli wiec ten JESZCZE WOLNIEJSZY KOX pomnozyc nalezy razy 8... No prosze Cie, uo to ma byc rozrywka i przyjemnosc, odskocznia od roznych rzeczy w zyciu a nie praca w kamieniolomach.
|
| Stój z czarem w łapie po 10 minut - mów, że umiesz grać.
|
papke | 2012, paź 24 13:43 | 2012, paź 24 13:46
|
|
|
|
| Dagohill | |
|
2007, lis 4 |
nie rozumiem wojczi twojego toku myslenia: z jednej strony gra ma byc rozrywka i przyjemnoscia a z drugiej bys chcial odpalic makro na parobka i skoksac 8 skilli (setki godzin). gdzie ty w tym widzisz przyjemnosc? nie lepiej darowac sobie w ogole parobka i czerpac garsciami z uo robiac pvm, bawiac sie w pvp? zaprzeczasz sam sobie i tu sie chyba zgodzisz? twoim wielkim bledem jest to, ze jestes swiecie przekonany, ze KAZDY musi miec parobka. zmien te myslenie i spojrz wtedy na to z tej innej perspektywy. nie obejdzie sie pewnie bez paru zmian (np kwestia braku zaufania przy zleceniu "przeszyj moje skory / przekuj moja rude").
parobek nie powinien byc obowiazkowym charem dla kazdego gracza a doszlo do tego, ze kazdy poleca nowemu graczu "zrob parobka". to system trzeba zmienic tak, zeby nowy gracz mogl tez od razu startowac swoja glowna postacia.
a koks rzemieslnika jak napisalem powinien byc dluzszy - posiadanie parobka to najwiekszy profit w ultimie, wiec nie rozumie, dlaczego powinno sie go wg niektorych koksac jeszcze szybciej. najszybciej bedzie udac sie do innego gracza i cos kupic, ale sytuacja a raczej rozumowanie "kazdy musi miec rzemieslnika" doprowadzila do tego, ze handel jest znikomy i tylko pewna mala grupa przedmiotow. gdyby rzemieslnikiem zostaly tylko te osoby, co by na prawde chcialy, to by sytuacja wygladala inaczej.
osobnym tematem jest sprawa z urozmaiceniem pvp oraz pvm - bo wiadomo, ze dzisiejsze pvp i pvm sie w koncu znudza, ale gdyby gracze dostali nowe wyzwania, nowe formy zabawy, to gra nabrala by nowego wymiaru na dluzsza przyszlosc.
|
| Albo ludzie staja sie coraz glupsi, albo ja coraz madrzejszy
|
Asael | 2012, paź 24 13:52
|
|
|
|
|
| Brak postaci | |
|
2014, kwi 25
Gdańsk | |
ale jak nie biegasz w mistyku, to masz gorsze gainy i dłużej ćwiczysz postać, szybciej uszkadzasz bron/zbroje - kto napędził tak na prawdę "przymus" biegania w najlepszym stuffie? WY bo uzależniliście przyrost skill/stat od rodzaju broni - im lepsza tym szybciej.. i podniesienie siły mobów = wymóg lepszej zbroi, żeby nie paść od tyrana
przy średnim online 17-18 to rewelacyjny pomysł.. szukaj tego wielkiego rzemieślnika po całej sosarii
nikt nikomu nie każe - przecież może zacząć jak mu się podoba.. jak chce to niech robi paroba
a dzisiejszy system rozwoju postaci jest zabawny i niemonotonny? w każdym kolejnym zdaniu zaprzeczasz wprowadzonym zmianom..
tak na prawdę to próbujecie wywrócić grę do góry nogami wmawiając nam że tak jest lepiej, przyjemniej i zabawniej.. tylko to za cholere nie wychodzi | | | | | | | | | | | | | | |
| | | |
|