|
|
Dante | 2014, lut 5 14:36 | 2014, lut 5 15:00
|
|
|
|
| Brak postaci | |
|
2015, maj 29
Kraków | |
Jako, ze prawdziwi rzemieslnicy juz wygineli i nie maja racji prawa bytu, chcialbym zaproponowac wywalenie przesycenia skillami rzemieslniczymi. Na prawde nie widze w tym wiekszego sensu, bo na obecnym przykladzie mojej postaci mam conajmniej -20% szansy na expa. Jesli ta zmiana miala zapobiec samowystarczalnosci to troche nietrafiony pomysl, zwlaszcza ze teraz majac 4 postacie i 9 skill mozna tez zrobic sie samowystarczalnym.
Juz nie proponuje, aby prawdziwy rzemieslnik mial bonusa +% do expa tylko, zeby kazdy mial rowne szanse. A obecnie to strasznie ciezko mi sie nawet rude kopie. I co mam robic kolejna postac na PVP przy okazji kasujac moja postac? Co z ludzmi ktorzy posiadaja rolnictwo, gotowanie lub rybactwo? Jakos nie chce mi sie wierzyc, ze ktos na postaci strikte PVP wbije sobie jeden z tych skilli.
Majac 4 postacie, wbijam gornictwo, kowalstwo, alchemia i krawiec, tez jestem juz samowystarczalny? i przy okazji mam postac gotowa na pvp/pvm. A jak po prostu ktos juz nie chce grac pvp?
http://www.img.pl/52f1621d4e507/ < tutaj screen jak to wyglada bedac rzemieslnikiem, przy przetapianiu rudy jest to samo. Boje sie tworzyc jakiekolwiek expy
PS: Przy kopaniu rudy mam przesycenie, nie udalo mi sie wykopac, potem z ta ruda ide do pieca, to samo tez przesycenie nie udalo mi sie jej przetopic. Tak powinno byc? PS2: Czemu skille wydobywcze typu: rolnictwo, gornictwo, drwalstwo, rybactwo, obozowanie wliczaja sie do skilli Rzemieslniczych? Przez co dostaje sie bonusa do przesycenia? |
|
Brealin | 2014, lut 5 15:27
|
|
|
|
|
| Brak postaci | |
|
2014, lis 13 |
Nie, za usuwaniem przesycenia. Pomysł następujący:
Wprowadzenie, poza podstawowymi(tj. Mag, Łucznik, Wojownik) nowej klasy jaką byłby Rzemieślnik(ograniczenie do 1 takiej na konto). Co za tym idzie usunąć każde ograniczenie związane z rzemiosłem + zakaz ćwiczenia jakiejkolwiek innej umiejętności NIE związanej z stricto wytwarzaniem/wydobywaniem/produkcja. Wprowadzenie zakazu mułowania z rzemieślnika na pozostałe postaci również było by dobrym pomysłem - Handel mógłby ruszyć.
Pozdrawiam.
|
| "Kiedy duch i serce jest silniejsze niż ciało, to ból wśród nieszczęść uczynił Cię skałą"
|
yankee | 2014, lut 5 16:36
|
|
|
|
|
| Uleannon | | |
|
2012, sie 22 |
Co do przesycenia to mhm, trzeba się zastanowić.
@Brealin taki zakaz już był i było to sztuczne utrudnienia bo wszelki handel polegał na wymianie z kolegą na takie same itemy ale stworzone przez innego paroba.
Dałbym tutaj trochę inne ograniczenia co do przesycenia. Zostawiłbym to tak jak jest ale żeby wyróżnić rzemiechów zniósłbym takowe ograniczenie dla osób które uczestniczyłyby w festynach ku czci Khardana czy jak mu tam było. Tutaj też jednak może być ciężko brak QMów.
Następna moja propozycja jest taka aby osoby które mają więcej niż jedną postać stricte PvP/PvM czyli wykoxaną do jakiegoś tam poziomu miały ograniczenie co do paroba zaś osoba która ma jedną postać do walki a drugą do parobkowania nie miałaby już takich ograniczeń, mało który rzemieślnik z krwi i kości robi sobie więcej niż jedną postać do połażenia na PvM/PvP ale tutaj też może być problem... Nie mamy twardego zakazu multiacc więc byłoby to z łatwością obchodzone zresztą tak jak jest teraz, nie ma większych problemów aby stać się samowystarczalnym. Sprawa jest ciężka do rozwiązania tak aby wszyscy byli zadowoleni i ożył handel na MW.
Jedynym ratunkiem dla ożywienia handlu na MW jest psucie się leżących itemów gdzieś w skrzyniach po za np. targiem/kupcem, tak aby nie robić zapasów i kupować na bieżąco, mało któremu będzie się chciało co chwile robić a rzemieślnik zajmuje się tylko czymś takim więc śmiało by wystawiał na targ. Tylko żeby nie było płaczu to liczba elementów zbroi w skrzyni nie mogłaby przekroczyć np. 20, każda większa ilość spowodowałaby psucie się wszystkich ale wprowadzając coś takiego trzeba by wcześniej poinformować wszystkich o takim ruchu żeby nie było że kogoś nie ma i się loguje nie mając nic.
Można też zmniejszyć pojemność skrzyni o ile się nie mylę a mogę się mylić. Ludzie nie mieliby gdzie upychać itemów więc przestaliby chomikować co po pewnym czasie ożywiłoby wymiane/handel na MW. |
|
Brealin | 2014, lut 5 17:16 | 2014, lut 5 17:48
|
|
|
|
| Brak postaci | |
|
2014, lis 13 |
Temat wart zastanowienia,
Istnieją gildie rzemieślnicze - gdyby połączyć przystąpienie do jednej z nich - wraz z bonusem takim aby w wybranej dziedzinie nie występował nasz kochany komunikat o przesyceniu. Mielibyśmy rzemieślników z prawdziwego zdarzenia, jednak w jednej tylko dziedzinie. Jak to bywa - mistrzem pozostać można tylko w tej gdzie naprawdę się poświecimy (tu np mając postać pvp taki wybór byłby znaczący).
Aporopo postu @yankee:
Na taka propozycje potrzeba dobrze opracowanego pomysłu, by nie było to przegięte w jedna lub drugą stronę, czy też przekombinowane. Zbroje sprzęt, skóry, podlegają zniszczeniu przez rdze, zwietrzenie, mole. Jednak można zabezpieczyć przedmioty impregnatem(siła impregnatu jaki należy użyć była by adekwatna do jakości przedmiotu) na 2 tygodnie(przykład), to samo dla wyrobów skórzanych czy tez odzieży materiałowej. Bez jakiś limitów na ilość w skrzyni - jeśli coś ma działać niech działa globalnie. Sprzedawca na targu oczywiście sam potrafi zadbać o to by przedmioty błyszczały się jak należy - w końcu chce je sprzedać.
Dla graczy z zamrożonymi kontami - tutaj pole dla skrypterów. By nie wyszło jak wyżej napisano, że ktoś wraca po x latach z pustą skrzynią bankową. Chomikowanie w skrzyniach kończyło by się znacznym spadkiem sumy zgromadzonych milionów. Handel suma sumarum musiałby ruszyć.
|
| "Kiedy duch i serce jest silniejsze niż ciało, to ból wśród nieszczęść uczynił Cię skałą"
|
Mischa | 2014, lut 5 18:01
|
|
|
|
|
| Incantari | |
|
2011, kwi 28
P-owo | |
@Dante nie patrzysz na całość systemu i jego problemów. Patrzysz na te zmiany tylko przez pryzmat swojego konta i strat których doznałeś. Jesteś ofiarą tych rozwiązań, ale inaczej się już nie da. Każdy byłby conajmniej zirytowany na Twoim miejscu.
Dziś trzeba szukać pomysłów jak przywrócić do łask rzemieślnika, ale to jest bardzo trudne, m.in. przez multiacc i skillcap rzemiślniczy.
Próba ratowania handlu na MW dała efekt słaby. Polepszenie jest minimalne. Wg mnie, to lepsze niż nic. Widzę też łatwy sposób podrasowania tego, czyli jeszcze bardziej podkręcenia restrykcji. Wiem, że mnie zaraz zlinczujecie ale mnie nie bawi samowystarczalność. Część z Was pewnie powie, że kto mi broni. Cały problem w tym, że nawet jak kilka jednostek będzie indywidualnie się poświęcała, to to nie ma sensu. System musi być narzucony z góry. Ja bym poszedł w drugą skrajność, czyli skill rzemieślniczy/wydobywczy tylko w skillcapie rzemieślniczym + ZAKAZ mutliacc (w ogóle jakimś cichaczem to umożliwiono). Czyli 1 konto = max 4 umiejętności.
A jak ktoś chce być rzemieślnikiem, to ok, zastosujmy "lustrzane odbicie" - skillcp rzemieślniczy 800 + skillcap zwykły 100 + restrykcja ta na każdej postaci z konta + ZAKAZ multiacc.
|
| S*T*O*P parobom!
|
Dante | 2014, lut 5 18:10
|
|
|
|
|
| Brak postaci | |
|
2015, maj 29
Kraków | |
Ja po prostu twierdze, ze jak ktos ma checi i szczegolnie czas, bo teraz duzo ciezej sie koxa skille rzemieslnicze i nie da sie juz ich biernie wykoxac, wiec nie powinno mu sie to w jakikolwiek sposob blokowac, a takie przesycenie to wedlug mnie blokada.
Obecnie na 4 postaciach spokojnie mozna byc samowystarczalnym, ale co to da? Gdzie reszta skilli typu rolnictwo (kto by wbijal rolnika na postaciach strikte pvp). Zamiast cos ulepszyc co jest juz prawie martwe, to Wy dobiliscie juz na amen. To samo bylo w przypadku barda, teraz juz ich nie spotkacie, tak samo nie spotkacie juz rolnika Pozdrowo jesli tak ma byc. |
|
Loscan | 2014, lut 5 18:36
|
|
|
|
|
| Brak postaci | |
|
2022, lut 26
Łódź | |
Dlaczego wszyscy mówią o zaniku handlu na MW, kiedy ja widzę jak z targu odchodzą towary w tempie dość szybkim?
|
| - To nie wiec gromadzki, to wojsko, taka wasza mać! Rozkazu słuchać, bo inaczej na stryk! Rzekłem, nie mordować, nie palić, bab...
Zyvik przerwał, zamyślił się.
- Baby - dokończył po chwili - gwałcić po cichu i tak, coby nikt nie widział. â Czas pogardy
|
KFY | 2014, lut 5 19:29 | 2014, lut 5 20:02
|
|
|
|
| Brak postaci | |
|
2006, sty 27 |
Restrycje mozna bardzo latwo poswiecic przywracajac koniecznosc bazowego skilla powyzej 100 dla mistyku, mozna to tez wprowadzic dla innych topowych rzeczy autoamtycznie ograniczajac postac do 3 skilli uzytecznych. Mialoby to ta zalete, ze skille typu gotowanie, rolnictwo czy inny rybak mozna smialo miec na 100 bez obaw przesycenia, w koncu te skille pelnia role pomocnicza i sa latwe do zastapienia towarem npcow, jednak niektorzy je lubia i sobie cenia, z drugiej strony glowne skille typu kowal, platnerz, trzeba juz skoxac do 101 automatycznie ograniczajac parobka do 3 takowych
Pozostaje jedynie problem bonusu rzemieslniczego, juz teraz jest dosc ciezko majac tlyko 100% skilla, bo kto wrzuca 105 na rzemiecha w postaci pvp/pvm ? Zwiekszenie znaczenia procentow powyzej 100 jeszcze bardziej to utrudni. No ale cos za cos, mozna ewentualnie dac mozliwosc posiadania z 2 gildii miejskich skilla na 105, pod warunkiem, ze ta druga to gildia rzemieslnicza, no albo olac, bedzie wiecej restrykcji...
No i jest jeszcze problem multiacc, przy nich samowystarczalnosc jest prosta niezaleznie od restrykcji...
A co do handlu, glownym problemem jest to, ze go nie ma, nie ma handlu? nie dostane na JUZ moich mixow/broni itp, to co? to musze wykombinowac jakby tu byc samowystarczalnym, jak juz jestem...to handlel zanika, bledne kolo sie tworzy | | | | | | | | | | | | |
| | | |
|