|
|
| Athelas | | |
|
2007, sie 18
Wrocław | |
Nie wiem skąd ta zmiana w sposobie wypowiadania się, ale niech skisne, i wszystkie wartości poza statami i skillami są w grze niewiadomymi. To, że powyższe są znane jest raczej związane z ograniczeniami, na które tworzący serwer nie mają wpływu. Oczywiście można budować tak serwer, aby ani staty, ani skille nie były wartościami znanymi dla graczy, ale spowodowałoby to duży nakład i spowodowałoby, że wiele rzeczy trzeba by było nadpisać względem mechanizmów dostarczanych przez klienta oraz przez POLa.
Nie jest też prawdą, że gracze, czy osoby płacące na utrzymanie serwera to wyrocznia. Ci drudzy względem zasad nie mogą oczekiwać żadnego lepszego traktowania, jeżeli takowego oczekują to nie rozumieją dotacji. Ci pierwsi jako ogół nie są również bezwzględnym wyznacznikiem gdzie serwer ma iść, wiadomo, że jako gracze myślą o krótkotrwałym zysku, a ekipa musi myśleć o długotrwałym zysku, tak jak w demokracji tak tutaj gracze dążą do tyrani, z którą trzeba walczyć. Aby zmniejszyć trochę abstrakcyjność tego wywodu, gracze będą zawsze dążyć do tego, aby z mobów wypadało jak najwięcej magików, a w interesie serwera jest, aby ich liczbę zmniejszyć, ponieważ zysk z ograniczenia zasobów ma pozytywne cechy w długim terminie, w przeciwieństwie do krótkiego terminu proponowanego na ogół przez graczy.
Serwerem rządzą pewne górnolotne zasady, którenie nie zawsze zostały nawet sformułowane, ale jeżeli ktoś proponuje zmiany, to tak naprawdę próbuje zmienić te zasady. Jeżeli zasadą jest unikanie wartości liczbowych, to powyższe w tą zmianę uderza. Jeżeli zgodzimy się na to, że wytrzymałość, czy żywotność przedmiotu zostanie uwydatniona za pomocą liczb, to znaczy, że to samo powinno zostać zastosowane również do mocy magicznej, jeżeli to będzie miało miejsce, to również będzie wszystkich interesowało tak naprawde ile DMGu ma każda z broni, jaki wpływ na DMG ma ruda, jaki wpływ ma nasz poziom najedzenia, nasza siła oraz pora dnia, analogicznie to samo będzie wymagało upublicznienia szansy na expa oraz wiele innych.
Pojawia się pytanie, czy fakt istnienia wartości liczbowych w statach i skillach nie łamie powyższych założeń? Nie, ale otwiera otwartą drogę do tego, aby uczynić niewidocznym. Dlaczego nie łamie - ponieważ jest to element mechaniki gry, który istniał przed pojawieniem się tych "słabych zasad", co najwyżej możemy oczekiwać, że wdrażając zasady doprowadzimy do tego, że również wartości skilli i statów zostaną usunięte. Ale warto mieć na uwadzę, że koszt wprowadzenia tych zmian, może być zbyt duży dlatego możemy pozostać w status quo i nic nie zmieniać, a stosować jedynie półśrodki - np. informacje o naszych statach i skillach są wartościami jawnymi dla nas, ale niejawnymi dla tych, którzy nie są właścicielami tych danych, tak jak mógłby stolarz czy kowal być świadom jaki jest procent zużycia jego produkut, ale zwykły użytkownik wyprodukonych przez nich rzeczy mógłby nigdy nie nabyć tej wiedzy i funkcjonować w ramach wartości zaokrąglonych jak "bardzo silny" albo "nowy".
|
| "Wielu spośród żyjących zasługuje na śmierć. A niejeden z tych, którzy umierają, zasługuje na życie. Czy możesz ich nim obdarzyć? Nie bądz tak pochopny w ferowaniu wyroków śmierci."
|
pershing861 | 2019, sie 30 21:10
|
|
|
|
|
| Iselor | |
|
2014, kwi 26 |
Na MW niestety jest inaczej, zmiany są robione pod grupe osób którym się wydaje , a nie Graczy. | | |