|
|
Wadim | 2012, sie 17 13:25
|
|
|
|
|
| Brak postaci | |
|
2015, mar 7 |
możemy dodac tak zwanego spoila Rzemiech ktory ma 4 skille rzemiechowe moze zaczarować potworka zwiekszajac jego dropa magoli/rudy/skor jakies inhch dziwnych rzeczy. Oprócz tego podczas spoilowania bedzie wypadało cos unikatowego dla rzemiecha jakies unikalne czesci schematy do jakichs przydatnych gadzetów np do stworzenia runicznego mlotka/narzedzi albo do stworzenia jakichs mechnaicnzych mobkow do wykoywania zadań. Moze jakis zwój portalu dla rzmeichow co by im ułatwil odkładanie rudy? Do tego uwazam ze fajnie by było dodać wiekszy drop rudy (rojala) w jaskiniach z silnymi potorwami np u wyrma czy exo Wtedy beda cale ekipy pilnowaly rzemiecha. Ba! nawetm ozemy poniesc sie fantazi i zrobic rifty w jaskini. Co 3 min bedzie wypadac jakas fala mobow a wtedy gornik musi zebrac najwiecej rudy dla siebi a ekipa go musi chronic |
|
Thing | 2012, sie 17 12:34
|
|
|
|
|
| Brak postaci | |
|
2014, kwi 25 |
Tak sobie was czytam i czytam...Temat jest urozmaicenie rzemiosła, a wy piszecie o ożywieniu handlu i zatrzymywaniu młodych. Jakkolwiek ważne to osobne tematy. Natomiast jeśli chodzi o rzemiosło... Rzemiosło jest z definicji monotonne i w większości to i tak skrypt wszystko robi.
Można dodać kilka nowych przedmiotów do stworzenia, ale nie przez bezpośrednie dodanie do listy, ale jako schematy do zdobycia z mobów/questów/bulk orderów. IMHO bulk ordery najbardziej pasują do rzemiosła.
Można też pomyśleć nad systemem ulepszania przedmiotów. Jednak są tu poważne schody. Po pierwsze "katana +1" w UO jakoś nie wygląda ładnie. Po drugie takie coś wpłynie poważnie na dotychczasowy system expów i wymaga sporej pracy nad balansowanie całości.
Idąc dalej można dodać unikatowe kolorystycznie skóry/rudy do zdobycia z questów. Ale tutaj pojawia się problem zbyt kolorowej gry, czego póki co skutecznie unikamy.
Osobiście nie pogardziłbym możliwością nazwania własnych narzędzi. W końcu dla prawdziwego rzemieślnika jego własne narzędzia to świętość.
|
| Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
|
Kosciany | 2012, sie 16 22:31
|
|
|
|
|
| Brak postaci | |
|
2014, kwi 25
Tarnów | |
Nie mówie, że MW jest słabe, bo IMHO jest lepsze od DM, więc nie rozumiem dlaczego miałbym się przenosić... Proponuję tylko pewną zmianę... Cytat z DM poddałem tylko jako przykład tego, co proponuję. Jeżeli nikt się ze mną nie zgadza nie trzeba się od razu spinać, odejdzie to gdzieś w zapomnienie i po sprawie.
Pozdrawiam Kosciany
|
| "Każdy powinien mieć kogoś, z kim mógłby szczerze pomówić, bo choćby człowiek był nie wiadomo jak dzielny, czasami czuje się bardzo samotny."
~Ernest Hemingway
|
Pigmej | 2012, sie 16 15:17
|
|
|
|
|
| Brak postaci | |
|
2014, kwi 25 |
To prosze sie przenoesc na dm jak nie pasuje |
|
Kosciany | 2012, sie 15 13:52
|
|
|
|
|
| Brak postaci | |
|
2014, kwi 25
Tarnów | |
Tylko z jedną rzeczą się nie zgadzam Blaugrana... Sprostuję: Nie miałem na myśli, że gra na MW jest za trudna, tylko że sama Ultima jest grą trudną przez to, że jest tak rozbudowana, ale jak już ją załapiesz to cię wynagradza... Ci koledzy, fani gier 3D nie cierpią 2D, wszyskich strategicznych itp. Ale mimo to jak im wysłumaczyłem Ultimę to grają i całkiem im się podoba... Chodzi tutaj o wprowadzenie ludzi w klimat tej gry, bo niektórzy jak już wspomniałem potrzebują motywacji do grania, a jeżeli nie wiesz w ogóle o co chodzi w grze, to zaraz ci sie nudzi. (Ale offtop ciągniemy )
Co do tematu: Jak się nad tym zastanowić, to masz rację. Na takie rzeczy cały czas jest rynek zbytu tak samo jak na Recalle itp. Ale chodzi mi tu bardziej o klimatyczną część świata MW, jak wytłumaczysz, że postacie, które nie mogą być razem online wysyłają sobie przedmioty, skoro się nie znają? Na innych shardach pilnują tego typu spraw. Cytat z regulaminu DM: "Zabronione jest łączenie życia posiadanych postaci w sposób ekonomiczny – zarabianie jedną postacią na drugą, zamieszkiwanie razem postaci jednego gracza, wspomaganie finansowe i materialne (również w formie przekazywanych przedmiotów)." Tylko ta rzecz mi się na MW nie podoba Reszta jest IMHO bardzo dopracowana. Dlatego pytam czy taki pomysł przyjął by się czy raczej nie.
Pozdrawiam Kosciany
|
| "Każdy powinien mieć kogoś, z kim mógłby szczerze pomówić, bo choćby człowiek był nie wiadomo jak dzielny, czasami czuje się bardzo samotny."
~Ernest Hemingway
|
Wojczi | 2012, sie 14 17:02
|
|
|
|
|
| Brak postaci | |
|
2014, gru 31
dom | |
Zgadzam sie z adim. Niewielu jest nowych graczy, ktorzy w ogole chca wyjsc z jakas inicjatywa dorobienia sie czegos samemu, chociaz ostatnio spotkalem 2 mlodych ktorzy odmowili materialnej pomocy a prosili bardziej o wiedze, to sie chwali. Sam kiedys wspomagalem mlodych ale juz tego nie robie? Dlaczego? Bo taki mlody zazwyczaj padnie 2 czy 3 razy i konczy przygode z uo, bo nie jest tutaj latwo sie na poczatku czegos dorobic. Nie ma najmniejszego sensu zatrzymywac takich graczy na sile bo, niestety uo nie jest dla nich Uo jest dla wytrwalych koxow, ktorzy potrafia sie zmobilizowac i spedzic kilkaset godzin aby samemu do czegos dojsc. Takich wlasnie graczy nam potrzeba, a nie takich co padna raz czy dwa i mowia "EEe, glupia ta gra"; krzyz na droge;] Nie zgadzam sie z Koscianym, ktory twierdzi ze gra na mw jest za trudna. Co takiego jest trudne? Kox zostal przyspieszony, sa gracze i Gmi ktorzy sluza swoim doswiadczeniem czy pomoca. Zeby sie szybko dorobic jako mlody wystarczy wbic alchemie czy gornictwo i NIE WIERZE ze nie bedzie zbytu na royal czy czerwone mikstury. Sam mam alchemika i wole takie rzeczy kupic, niz samemu krecic bo raz, ze oszczedzam czas a dwa moge wspomoc mlodego dajac mu zamowienie. Nie rozumiem tych wszystkich nowych pokolen graczy UO. Ja jak zaczynalem, nie mialem nikogo, a jak sam cos osiagnalem czy zdobylem to cieszylem sie jak dziecko i wolalem sam do tego dojsc niz zebrac w banku jak to wszyscy teraz robia.
|
| Stój z czarem w łapie po 10 minut - mów, że umiesz grać.
|
Kosciany | 2012, sie 14 14:29 | 2012, sie 14 14:39
|
|
|
|
| Brak postaci | |
|
2014, kwi 25
Tarnów | |
Jeżeli gracz doświadczy chamstwa w strefie powinien o tym napisać na forum, w stosownym dziale i wtedy administracja powinna interweniować. Nie mówię, że to źle, że pilnujecie, ale gracze powinni sami dbać o swoje interesy.
Co do tematu... Wiem, że nie jest możliwe całkowite zatrzymanie tzw. parobów, ale taka zmiana by na pewno nikogo nie skrzywdzila... A to co piszesz: "zbiera z magiem skórki i robi temu magowi rzeczy, zaś mag robi kowala i robi wojowi rzeczy" czy nie o to chodzi w gospodarce właśnie? Na pewno te dwie osoby nie zamkną się we własnym kręgu, tylko będą chciali sprzedać to co zrobią. Ja np. teraz zbieram skórki dla koleżanki, ona ma krawiectwo i sprzedaje swoje wyroby innym i mnie, a ja mam np. inskrypcje, a ona zielarstwo więc ona zbiera zioła, a ja tworze zwoje i sprzedaję... Czyż nie o to chodzi? Gracz który ma konto ze skoksanymi parobami wysyła sobie surowce i tworzy wszystko sam, więc jaką tu masz gospodarkę? Zawsze lepiej dwie osoby z różnymi rzeczami, zeby sobie pomagac nawzajem i zarabiać przy okazji, niż jedna osoba króra robi wszystko sama, a młodzi nie mają rynku zbytu.
Dlaczego młodzi nie zostają na serwerze? Bo nie wiedzą jak grać.
Zaprosiłem tutaj trzech kolegów i dwóch zostanie przy Ultimie na dłużej, bo dostali pomoc ode mnie, jakieś podstawowe przedmioty itp. Gdyby mieli zaczynać sami to prawdopodobnie siedzieliby już na LoLu, czy tam innej grze. Teraz wyobraź sobie moje początku tutaj... Nawet nie wiedziałem jak walczyć z potworami Gdybym wtedy nie znalazł na IRCu Wadima to pewnie już bym nie grał Grafika 2D jest fajna, jeżeli sama gra niesie ze sobą mądrą, urozmaiconą rozgrywkę. w UO masz dowolność w tym co chcesz robić. I dlatego ludzie przychodzą na MW. Ale odchodzą, bo gra okazuje się być zwyczajnie za trudna, a oni mają za mało motywacji, żeby wejść np. na IRC i zapytać o pomoc. Gdzieś na forum widziałem propozycję zrobienia samouczka, takiego krótkiego tutorialu z wprowadzeniem i jestem w pełni za A teraz koniec offtopicu.
Pozdrawiam Kosciany
|
| "Każdy powinien mieć kogoś, z kim mógłby szczerze pomówić, bo choćby człowiek był nie wiadomo jak dzielny, czasami czuje się bardzo samotny."
~Ernest Hemingway
|
Adi001100 | 2012, sie 14 13:43 | 2012, sie 14 13:54
|
|
|
|
| Maalus Lillith | |
|
2010, maj 3
Rybnik | |
Kosciany bez problemu da się to już obejść w 2 osoby. Po prostu ktoś wie, że będzie jakiś czas się zadawał z magami - zakłada parobka z krawiectwem i alchemią, zbiera z magiem skórki i robi temu magowi rzeczy, zaś mag robi kowala i robi wojowi rzeczy - są samowystarczalni, handel jest gorszy, niż teraz, bo młodzi nie będą mogli sobie przerzucić przedmiotów. Pozostaje jeszcze fakt nadzoru, którego tak fajnie się nie stosuje - będziemy uważać na przedmioty i nie będziemy w stanie wyłapywać chamstwa w strefie, z czym już teraz są problemy.
Fresh:
Targ: 16k pawęż exp mytheril ohii 6 szybkostrzelnych kusz za 15k każda wyjatkowy miecz um. walka mieczami 28k, podobnie lucznictwo, obuchy i szpady boski ognisty mocy miecz 100k pika azuryt 50k samurajki kamienne po 60k nieutwardzane kamienne po 50k plyta bloodrock za 110k wszystkie możliwe narzędzia z mistyku exp - 50k za sztukę 10 dosk witali lub mądrych lub stabilnych - 40k za paczke
Powiedz mi, że z tych wyżej wymienionych młody nie mógłby się uzbroić. Usunięcie parobów nic nie da. I tak nikt nie wystawi mistyku za GP bo jest ono bezwartościowe.
Co do: "Piszesz, że masz włama... a to już chyb nie jest czysty parobek..."
Mam paroba + łucznika + maga i chce do tego likantropa. Jakbym miał go usunąć chciałbym mieć złodzieja + łucznika + maga + wilkołaka. Zawszę będę chciał mieć coś więcej...
Starzy gracze wspomagają najczęściej kamionkami - mogą młodzi takie kamionki sobie kupić JEŚLI sobie na nie zarobią. Nie robią tego, bo wolą pożebrać w banku i dostać za darmo, razem z darmowymi trójkątnymi tarczami z mistyku.
Sprzęt nie zawsze musi być z royala. Da się znaleźć czy to magiczny, czy to z gorszych rud i młodemu różnicy to nie zrobi. Ja jak zaczynałem grę nie miałem NIKOGO, jednak zarobiłem sobie na wakizashi z verytu, parę pomniejszych umów, sety samurajskie kamień i ogień (WYHANDLOWANE), po czym z tym sprzętem zarobiłem sobie na skoksanie maga - nekromanty na w miarę podstawowy stat (taki, jaki teraz kończą młodzi, było to rok czy dwa temu więc gainów szybszych jeszcze nie było). Ćwiczyłem jak mi się podobało, nie koksałem przesadnie non stop wybijając 3 czy 4 koks-miejsca. Ale to już było za drugim razem jak startowałem z grą, za pierwszym razem zdobyłem sobie sam skóre czarną na pancerz i oddałem do krawca, którego spotkałem koksając u krawca w Britain. Straciłem ją potem gdy zaufałem starszemu graczowi blue, który chciał iść bić mobki. Był w srebrze, więc myślałem, że też nie jest zbytnio zaawansowany. Jest wiele rzemieślników, którzy grają postaciami właśnie tak for fun. Jestem prawie 100% pewny, że jakby jakiś młody zagadał do mnie i poprosił, żebym mu przeszył skórę to nie tylko ja bym się zgodził, ale jeszcze 3 inne osoby, ba nawet sam czasami proponuję młodym deal za darmo za robienie mikstur (regi sobie muszą znaleść, robocizna jest darmowa
Dlaczego młodzi nie zostają na serwerze? A czemu mieliby zostać jak już taki WoW daje im lepszą grafikę i fakt, że są zbawcami ludzkości od samego początku? Nie każdy czuje magie UO, nie każdemu podoba się grafika 2d i nie każdego rajcuje bycie zwyczajnym człowiekiem pośród innych ludzi. Nie każdego interesuje taki system PvP czy PvM, gdzie trzeba najpierw wymanować potworka, a nie ciukać go toporkiem non stop przez godzinę.
|
| http://i.imgur.com/xN2Ud.gif
"Parafrazując klasyka "this aren't the druids you're looking for"(...)" - Thing | | | | | | | | | | | | | |
| | | |
|