|
|
jakaboro | 2010, sty 14 16:47 | 2010, sty 14 16:50
|
|
![](data/gifs/backgr/avatar_blank.gif) |
|
| Brak postaci | |
|
2014, kwi 25 |
To nie trzy postaci na koncie zabijają klimat. Pośpiech i zazdrość to główni winowajcy. Jak jeden z drugim zobaczy, że kolega/ sąsiad/inny gracz wbił o 5 str i 4 dexu więcej, że skile mu lecą jak głupie, to poddaje się temu wyścigowi. Odpala wszystkie potrzebne makra i KOKSA, KOKSA, KOKSA. Nie będzie taki jeden z drugim klimacił, bo albo nie ma go przy kompie, albo klimacenie to dla niego strata czasu. W tym właśnie czasie zabije ileś tam stworów i wskoczy mu trochę bojówki i 0,1 str, zgarnie ileś tam złoto, za które np. kupi regi i będzie miał na czym koksac kolejnego paroba. Tak dało się zwariować wielu graczy. Każdy chce być najlepszy i najsilniejszy więc koks i jeszcze raz koks. Nie szukajcie więc przyczyn upadku klimatu w organizacji serwera, w regulaminach, ilości postaci na koncie itd. Poszukajcie tych przyczyn w samych sobie. Chcecie klimatu to go do cholery róbcie i na narzekajcie na wszystko i wszystkich. Pokażcie innym, że można i wyrażajcie dezaprobatę tym, którzy są na granicy łamania regulaminu. Wsparcie ekipy jest też bardzo ważne, bo jeśli go zabraknie to cała para pójdzie w gwizdek. Ale nie można od ekipy oczekiwać, że to ona klimat "zarządzi", wprowadzi jakieś tam nakazy i zakazy i nagle klimat stanie się powszechny. Co do zmiany ilości postaci na koncie - już raz wprowadzono regulacje w tym temacie, polegające na tym, że first nie mógł użyć wyrobów robionych przez seconda. To nie było wg mnie dobre posunięcie. Sporo osób poczuło się oszukanych. Uwalcie jedna albo dwie postaci i będzie znowu to samo. Setki czy tysiące godzin gry/koksu/zaangażowania/nadziei wielu graczy zostanie wyrzucone na śmietnik. Tak nie można postępować, bo to po prostu nie jest uczciwe.
|
| navigare necesse est, vivere non est necesse
|
Foen | 2010, sty 16 22:27
|
|
|
![](data/gifs/backgr/avatar_blank.gif) |
|
| Brak postaci | |
|
2014, kwi 25
warszawa | |
To raczej nie strach, tylko przykre doswiadczenie. Jesli red nie atakuje mnie przez jakas sekunde od zobaczenia to zwykle klimace, bo znaczy ze z nim sie da. Co do blue juz mi sie zdarzylo mila wyprawa a w trakcie niej zamurowanie drogi ucieczki i wpad redow. Czy tez flam jak mialem mobka na klacie. Na takie straty sprzetu czlowiek sie wkurza. Zeby nie szukac daleko z redem rozmawialem sobie wczoraj i bylo sympatycznie (czlek mi nieznany z mapki). Szczerze mowiac na sprzecie mi tak nie zalezy, spacji nie uzywalem nigdy, ale jak zaczne nosic mistyk magiki itp. to bede je pewnie chcial oddac w jakiejs normalnej walce a nie 1 vs 5, i to jeszcze zalapujac anexa od bylego blue przyjaciela... |
|
jakaboro | 2010, sty 17 12:20 | 2010, sty 17 12:21
|
|
![](data/gifs/backgr/avatar_blank.gif) |
|
| Brak postaci | |
|
2014, kwi 25 |
Widzę, że trafiłem na porządnego reda, takiego z "dawnych czasów". Kiedy Ciebie spotkam, Kedo, w cztery oczy i zdążę sobie uzmysłowić, że to Ty, mój strach będzie zdecydowanie mniejszy ;-) . A gdyby coś poszło nie tak, lżej będzie umierać :-))
|
| navigare necesse est, vivere non est necesse
|
Skipperro | 2010, sty 13 16:01 | 2010, sty 13 16:02
|
|
![](data/gifs/backgr/avatar_blank.gif) |
|
| Brak postaci | |
|
2011, lip 23
Monachium | |
Witam
W Ultimę gram, prawie od początku jej istnienia, od 1999 roku. Sporo czasu spędziłem również na MW, jednak mniej więcej od półtora roku miałem przerwę w grach komputerowych w ogóle. Teraz znowu mam czas i zachciałem znów poczuć klimat UO, a że bardzo ceniłem sobie MW jako klimatyczny, dobrze oskryptowany, innowacyjny i sprawny technicznie Shard, złożyłem podanie o konto, od kilku dni kieruję losami swojej nowo stworzonej postaci i... mam wrażenie, że coś mi gdzieś umknęło...
Czy Mysterious World przestał być nagle po tym roku nastawiony na klimat fantasy? Czy regulamin już graczy nie obowiązuje? Gra tu w ogóle jeszcze ktoś nastawiony na miłe spędzanie czasu, zamiast na zawodowy kox?
Klimat? Widzę coś odwrotnego. Podchodzi do mojej postaci goły elf (obok drugi z toporem) i pyta "hej, ćwiczysz walkę?". Ja na to zagłębiam się w wywody, że kości mi chrupią, że noszę ten kij tylko do podtrzymywania starego ciała (gram magiem) i w moim wieku nie powinienem się tak przemęczać... wszystko ubrane w klimatyczne odniesienia, stylizowanym językiem, a odpowiedź? "mag też musi ćwiczyć bojówkę durniu". Ręce opadają. Owszem, moja postać ma umiejętność bojową, ale czy trzeba odzierać ją z romantyzmu?
Regulamin? Chyba przy zakładaniu konta dostałem starą wersję. Bo jak inaczej wyjaśnić fakt, że jedna postać otwarcie daje mi księgę ze swoim numerem GG, potem otwarcie proponuje, bym robił za pośrednika przy przekazywaniu tysięcy składników do mikstur, między dwoma postaciami z jej konta, a na koniec, gdy trafia za to do więzienia po prostu... loguje się na drugie konto!?
Liczy się coś poza koxem? Przez te parę dni jak tutaj gram widziałem wiele rozmów graczy... z reguły wyglądają tak: Spotyka się dwóch w banku i bez przywitania - bankier - balans - azuryt? - 3? - ta - a sniezne? - tez - balans - bankier - hej i idą w dwie różne strony. Wszystko załatwiane na GG lub IRCu, a w grze tylko kox. Jest to już do tego stopnia tragiczne, że prawie każdy spotkany przeze mnie gracz wydaje się ekspertem od tego co robić od jakiego poziomu umiejętności, jak się odżywiać i jak stosować sprytne sztuczki, żeby tylko skill szybciej się wbił, a nikt z nich nie wiedział nawet, że na MW istnieje, notabene świetny moim zdaniem, system zamówień u rzemieślników. Ani, że jak NPC mówi nagle "proszę pomóż mi", to jest to okazja do wykonania ciekawego questa.
Szczerze mówiąc - nie tego się spodziewałem wracają do Ultimy Online, prekursora MMORPG i ostoi fantasy, która w czasach rządzonych przez World of Warcraft zdaje się być tytułem dla prawdziwych pasjonatów. Mam głęboką nadzieję, że po prostu miałem pecha i trafiałem póki co na takich, a nie innych graczy, którzy po dogłębnym poznaniu mechanizmów UO zapomnieli o jej duchu.
Byłbym wdzięczny, gdybyście mnie uświadomili, co się stało. |
|
thorrief | 2010, sty 13 20:09
|
|
|
![](data/gifs/backgr/avatar_blank.gif) |
|
| Brak postaci | |
|
2011, kwi 16 |
Wróciłem na ten serwer po chyba 4 czy 5 latach nieobecności kierowany tymi samymi pobudkami. Niestety, to co zobaczyłem, mocno mnie zasmuciło. Jeszcze bardziej smuci mnie to, co czytam na forum, o totalnym braku klimatu poza wyspą początkujących, z której jeszcze nie wyszedłem. Przykre to, ale co zrobić? Rada jest tylko jedna - dawać przykład. Edukować. Choć czasem i to nie pomaga.
Wczoraj na wyspie początkujących odbył się mini-quest z udziałem GM-a. Najpierw dobrą godzinę trwała rozmowa w banku Nujelm, gdzie klimat się oknami wylewał, co i tak nie przeszkadzało jednemu 20-letniemu krasnoludowi w rzucaniu kretyńskich uwag do GM-a (który oczy aż raził żółtym kolorem przecież!).
Jeśli chcesz zaznać "klimatu" - sam go rozsiewaj. Kiedyś to wróci do Ciebie. A w międzyczasie zawitaj na wyspę początkujących, tutaj jest całkiem obiecująco.
Jeśli ktoś by mnie pytał co zabiło klimat na MW, to odpowiadam: 3 postacie na jednym koncie. Gdyby były dwie, lub najlepiej jedna na konto, wróciłby handel, który stymulowałby powstawanie kontaktów między"ludzkich", a to z kolei mogłoby przywrócić klimat na shardzie. Ale znając ludzkie lenistwo, to nawet w takim przypadku handel odbywałby się tak samo jak teraz, na GG czy UOAM.
Jak mówiłem, chcesz znaleźć klimat, wpierw sam go zasiej. A na robotów mszczących się na pikselach za życiowe porażki dnia nie zwracaj uwagi po prostu. Szkoda byłoby tracić gracza, który nastawiony jest na klimatyczne rozwiązania, prawda?
Już jakiś czas temu proponowałem - może GM zaczęliby nagradzać, choćby symbolicznie, za trzymanie klimatu? :-) |
|
Rez | 2010, sty 14 07:45
|
|
|
![](data/gifs/backgr/avatar_blank.gif) |
|
| Brak postaci | |
|
2014, kwi 25 |
Zgadzam sie z poprzednikiem , poza tym jest jeszcze jedna kwestia MW zawsze bylo servem pvp , i tu nigdy tak naprawde nie bylo klimatu z prawdziwego zdarzenia |
|
dev | 2010, sty 13 20:47
|
|
|
![](data/avatars/1443.jpg) |
|
| Tyriana | |
|
2007, cze 5 |
Masz w 100% racje, ale to nie powinno po calosci zabic klimacenia. Wg. mnie (jesli tego nie ma) powinni byc GMi od klimatu ktorzy wzieliby sie za nadzor graczy i ich zachowan. Klimacacych moznaby nagrodzic dodatkowymi questami itp.
|
| GROWIN KROL PK!
|
dev | 2010, sty 16 21:32
|
|
|
![](data/avatars/1443.jpg) |
|
| Tyriana | |
|
2007, cze 5 |
i bardzo dobrze.
Ja dostalem jaila na 6h parobkiem i krzyczac na pol wiezienia wezwalem straznika, ktory postanowil zmniejszyc kare
|
| GROWIN KROL PK! | | | | | | | | | | | |
| | | |
|