|
|
Kosciany | 2012, sie 14 14:29 | 2012, sie 14 14:39
|
|
![](data/gifs/backgr/avatar_blank.gif) |
|
| Brak postaci | |
|
2014, kwi 25
Tarnów | |
Jeżeli gracz doświadczy chamstwa w strefie powinien o tym napisać na forum, w stosownym dziale i wtedy administracja powinna interweniować. Nie mówię, że to źle, że pilnujecie, ale gracze powinni sami dbać o swoje interesy.
Co do tematu... Wiem, że nie jest możliwe całkowite zatrzymanie tzw. parobów, ale taka zmiana by na pewno nikogo nie skrzywdzila... A to co piszesz: "zbiera z magiem skórki i robi temu magowi rzeczy, zaś mag robi kowala i robi wojowi rzeczy" czy nie o to chodzi w gospodarce właśnie? Na pewno te dwie osoby nie zamkną się we własnym kręgu, tylko będą chciali sprzedać to co zrobią. Ja np. teraz zbieram skórki dla koleżanki, ona ma krawiectwo i sprzedaje swoje wyroby innym i mnie, a ja mam np. inskrypcje, a ona zielarstwo więc ona zbiera zioła, a ja tworze zwoje i sprzedaję... Czyż nie o to chodzi? Gracz który ma konto ze skoksanymi parobami wysyła sobie surowce i tworzy wszystko sam, więc jaką tu masz gospodarkę? Zawsze lepiej dwie osoby z różnymi rzeczami, zeby sobie pomagac nawzajem i zarabiać przy okazji, niż jedna osoba króra robi wszystko sama, a młodzi nie mają rynku zbytu.
Dlaczego młodzi nie zostają na serwerze? Bo nie wiedzą jak grać.
Zaprosiłem tutaj trzech kolegów i dwóch zostanie przy Ultimie na dłużej, bo dostali pomoc ode mnie, jakieś podstawowe przedmioty itp. Gdyby mieli zaczynać sami to prawdopodobnie siedzieliby już na LoLu, czy tam innej grze. Teraz wyobraź sobie moje początku tutaj... Nawet nie wiedziałem jak walczyć z potworami Gdybym wtedy nie znalazł na IRCu Wadima to pewnie już bym nie grał Grafika 2D jest fajna, jeżeli sama gra niesie ze sobą mądrą, urozmaiconą rozgrywkę. w UO masz dowolność w tym co chcesz robić. I dlatego ludzie przychodzą na MW. Ale odchodzą, bo gra okazuje się być zwyczajnie za trudna, a oni mają za mało motywacji, żeby wejść np. na IRC i zapytać o pomoc. Gdzieś na forum widziałem propozycję zrobienia samouczka, takiego krótkiego tutorialu z wprowadzeniem i jestem w pełni za A teraz koniec offtopicu.
Pozdrawiam Kosciany
|
| "Każdy powinien mieć kogoś, z kim mógłby szczerze pomówić, bo choćby człowiek był nie wiadomo jak dzielny, czasami czuje się bardzo samotny."
~Ernest Hemingway
|
Adi001100 | 2012, sie 14 13:43 | 2012, sie 14 13:54
|
|
![](data/avatars/4132.jpg) |
|
| Maalus Lillith | |
|
2010, maj 3
Rybnik | |
Kosciany bez problemu da się to już obejść w 2 osoby. Po prostu ktoś wie, że będzie jakiś czas się zadawał z magami - zakłada parobka z krawiectwem i alchemią, zbiera z magiem skórki i robi temu magowi rzeczy, zaś mag robi kowala i robi wojowi rzeczy - są samowystarczalni, handel jest gorszy, niż teraz, bo młodzi nie będą mogli sobie przerzucić przedmiotów. Pozostaje jeszcze fakt nadzoru, którego tak fajnie się nie stosuje - będziemy uważać na przedmioty i nie będziemy w stanie wyłapywać chamstwa w strefie, z czym już teraz są problemy.
Fresh:
Targ: 16k pawęż exp mytheril ohii 6 szybkostrzelnych kusz za 15k każda wyjatkowy miecz um. walka mieczami 28k, podobnie lucznictwo, obuchy i szpady boski ognisty mocy miecz 100k pika azuryt 50k samurajki kamienne po 60k nieutwardzane kamienne po 50k plyta bloodrock za 110k wszystkie możliwe narzędzia z mistyku exp - 50k za sztukę 10 dosk witali lub mądrych lub stabilnych - 40k za paczke
Powiedz mi, że z tych wyżej wymienionych młody nie mógłby się uzbroić. Usunięcie parobów nic nie da. I tak nikt nie wystawi mistyku za GP bo jest ono bezwartościowe.
Co do: "Piszesz, że masz włama... a to już chyb nie jest czysty parobek..."
Mam paroba + łucznika + maga i chce do tego likantropa. Jakbym miał go usunąć chciałbym mieć złodzieja + łucznika + maga + wilkołaka. Zawszę będę chciał mieć coś więcej...
Starzy gracze wspomagają najczęściej kamionkami - mogą młodzi takie kamionki sobie kupić JEŚLI sobie na nie zarobią. Nie robią tego, bo wolą pożebrać w banku i dostać za darmo, razem z darmowymi trójkątnymi tarczami z mistyku.
Sprzęt nie zawsze musi być z royala. Da się znaleźć czy to magiczny, czy to z gorszych rud i młodemu różnicy to nie zrobi. Ja jak zaczynałem grę nie miałem NIKOGO, jednak zarobiłem sobie na wakizashi z verytu, parę pomniejszych umów, sety samurajskie kamień i ogień (WYHANDLOWANE), po czym z tym sprzętem zarobiłem sobie na skoksanie maga - nekromanty na w miarę podstawowy stat (taki, jaki teraz kończą młodzi, było to rok czy dwa temu więc gainów szybszych jeszcze nie było). Ćwiczyłem jak mi się podobało, nie koksałem przesadnie non stop wybijając 3 czy 4 koks-miejsca. Ale to już było za drugim razem jak startowałem z grą, za pierwszym razem zdobyłem sobie sam skóre czarną na pancerz i oddałem do krawca, którego spotkałem koksając u krawca w Britain. Straciłem ją potem gdy zaufałem starszemu graczowi blue, który chciał iść bić mobki. Był w srebrze, więc myślałem, że też nie jest zbytnio zaawansowany. Jest wiele rzemieślników, którzy grają postaciami właśnie tak for fun. Jestem prawie 100% pewny, że jakby jakiś młody zagadał do mnie i poprosił, żebym mu przeszył skórę to nie tylko ja bym się zgodził, ale jeszcze 3 inne osoby, ba nawet sam czasami proponuję młodym deal za darmo za robienie mikstur (regi sobie muszą znaleść, robocizna jest darmowa
Dlaczego młodzi nie zostają na serwerze? A czemu mieliby zostać jak już taki WoW daje im lepszą grafikę i fakt, że są zbawcami ludzkości od samego początku? Nie każdy czuje magie UO, nie każdemu podoba się grafika 2d i nie każdego rajcuje bycie zwyczajnym człowiekiem pośród innych ludzi. Nie każdego interesuje taki system PvP czy PvM, gdzie trzeba najpierw wymanować potworka, a nie ciukać go toporkiem non stop przez godzinę.
|
| http://i.imgur.com/xN2Ud.gif
"Parafrazując klasyka "this aren't the druids you're looking for"(...)" - Thing
|
Adi001100 | 2012, sie 14 00:32 | 2012, sie 14 00:33
|
|
![](data/avatars/4132.jpg) |
|
| Maalus Lillith | |
|
2010, maj 3
Rybnik | |
Hmm a powiedzcie mi, bo dalej tego nie rozumiem - czemu te złoto ma być takie ważne i cenne, jak się je wyciąga po 2000 z byle potwora? Dyskusji o 4 slocie by to nie zakończyło - po prostu nagle chciałbym mieć oprócz mojego maga i łucznika, złodzieja i wilkołaka. W większości MMO istnieje problem ze złotem i jego wartością - mało jest osób zadłużonych. Żeby młodzi nie musieli wbijać skilli trzebaby zmienić całkowicie mentalność graczy, wielkie gildie musiałyby wychodzić poza krąg gildii i pomagać innym, na co jak dobrze wiadomo od dawna nie ma sensu liczyć.
Mam czystego parobka, dobrze mi się nim gra i nie oddałbym już konta za inne, pomimo, że go nie skoksałem.
Co do zadań gildijnych - całkiem fajna propozycja, jestem za.
Co do utrzymywania młodych i zakładania parobów - śmiem się nie zgodzić, problemem nie jest sam koks skilla zarobkowego a jego długość i nudność - trza to jakoś normalniej rozwiązać niż klepanie 30000 lanc żeby zdobyć upragnione 5% skilla. Jeśli młody gracz znudzi się na goleniu owiec i przerabianiu tego na tkaninę a tkaniny na bandany, znudzi się też klepiąc sobie jakieś sensowne statystyki; handel go nie zatrzyma.
|
| http://i.imgur.com/xN2Ud.gif
"Parafrazując klasyka "this aren't the druids you're looking for"(...)" - Thing
|
Mischa | 2012, sie 13 11:11 | 2012, sie 13 11:23
|
|
![](data/avatars/4950.jpg) |
|
| Incantari | |
|
2011, kwi 28
P-owo | |
Niestety, ale UO na MW w większości przypadkach, to gra solo w kontekście rzemiosła. Gracze są w zasadzie samowystarczalni Pojedyncze jednostki mają na koncie maga, woja i łuka.
Ja, widziałbym to tak...
Wprowadzamy system "zawodów", oparty o system gildii (rzemieślniczych). Czyli idziemy do takiej gildii, zapisujemy się, wykonujemy jakieś w miarę trudniejsze zadanie (4 lvl może), zostajemy przyjęci i wtedy wybieramy sobie rzemiosło. Odblokowuje się nam dodatkowy skillcap tylko i wyłącznie pod skille z tego "zawodu". Pula tych skilli, to rzecz prosta: wszystkie rzemiosła + przemysł + inskrypcja + umagicznianie + weterynaria + identyfikacja + zatruwanie + obozowanie (może coś jeszcze). Skilli z tej puli nie da się nauczyć i "wcisnąć" w standardowy skillcap, nie dają też żadnych bonusów PvP i PvM (żeby nie było, że wszyscy magowie to insa,a wojowie to nox).
Zawód możemy zmienić raz na 6 miesięcy (?), żeby uniknąć żonglowania zawodami.
Wykonywanie zadań w gildii powodowałoby wzrost umiejętności. I tak: - mając skill rzemieślniczy na poziomie poniżej 60% (w przypadku "zawodów" dwu skilowych bierzemy pod uwagę ten słabszy) wykonanie zadania daje nam +1 do skilla (lub skilli) i jest równoznaczne z dzisiejszym poziomem 1 - od 60% do 70% = poziom 2, wzrost skilla 0,5% - od 70% do 80% = poziom 3, wzrost skilla 0,33% - od 80% do 90% = poziom 4, wzrost skilla 0,25% - od 90% do 100% = poziom 5, wzrost skilla 0,1% (do 105 w przypadku skilli rasowych)
Oczywiście, standardowy kox nadal możliwy i bez zmian. Dodatkowo, przy wykonywaniu zadań poziomu 5, można by dołożyć jakieś recepty wg. tego jak pisze Thuban. Poziom trudności zadań rzemieślniczych musiałby być zrównany z zadaniami standardowymi.
Przykład: wojownik wybiera sobie kowalstwo, dostaje + 200 skillcapa tylko i wyłącznie pod kowalstwo i wiedzę o broni. Przykład 2: łucznik, wybiera drwalstwo, +100 skillcapa tylko i wyłącznie na drwalstwo.
O ile dobrze pamiętam, stolarstwo można łączyć z krawcem. Takiego typu połączenia bym usunął, żeby nie komplikować sprawy.
Podsumowując Plusy: - koniec samowystarczalności jednostek (maksymalnie 3 "zawody" na konto) - zachowanie samowystarczalności gildii (ale raczej tych dużych) - zmuszenia graczy do większej interakcji z innymi graczami - nadzieja na przywrócenie normalności w handlu i wartości złota - uzupełniłoby się to, z proponowanym kierunkiem specjalizacji klas (tank, support, dps) - ograniczenie koxu biernego tych skilli - koniec dyskusji o 4 slocie
Minusy: - brak możliwości grania "stylem rzemieślniczym" - ponoć są tacy - ew. może znaleźć jakieś rozwiązanie dla takiego stylu gry - usunięcie skili rzemieślniczych z parobów - wiem, że dla wielu byłoby to bolesne, jednak długo falowo to dobry ruch. Jako rekompensatę (małą, ale jednak) proponowałbym, żeby skasowane skille lądowały w specjalnych kamieniach dusz, które w ramach jednego konta mogłyby być przekazane na inną postać.
Czemu uważam, to za ważną zmianę? Bo wg mnie brak handlu, brak wartości gp w handlu między graczami oraz niejako zmuszanie nowych graczy do zakładania parobów, to jeden z głównych powodów trudności w utrzymaniu nowych graczy na serwerze. A coś w końcu trzeba z tym zrobić, a niestety im później tym bardziej bolesne to będzie
|
| S*T*O*P parobom!
|
Pigmej | 2012, sie 16 15:17
|
|
|
![](data/gifs/backgr/avatar_blank.gif) |
|
| Brak postaci | |
|
2014, kwi 25 |
To prosze sie przenoesc na dm jak nie pasuje |
|
Mephisto | 2012, sie 13 08:57
|
|
|
![](data/avatars/1.jpg) |
|
| Mephisto | | |
|
2003, sie 9
Piekło | |
Jak wiecie, rzemiosło na MW jest dość rozbudowane, można sporo rzeczy samemu wytworzyć, jednakże z założeń MW nic łatwo nie przychodzi Rzemiosła ćwiczy się długo i zazwyczaj żmudnie odpalając makro w domu czy też u vendora, pilnując ekranu. Jak dla mnie przydałoby się to jakoś urozmaicić, aby koks nie był nudny i wymagał więcej interakcji - w końcu na tym polega granie
Mam swoje drobne pomysły, ale chciałbym się Was spytać, jak urozmaicilibyście tą sferę na MW ? Czy są jeszcze czyści rzemieślnicy? Czy wykonujecie zamówienia od vendorów? Co byście zmienili, dodali ?
Proszę o wypowiedzi |
|
Hudy | 2012, sie 13 10:06
|
|
|
![](data/avatars/79.jpg) |
|
| Maiev Altavari | |
|
2006, lut 28
Piekło | |
Jak dla mnie najlepszym rozwiazaniem dla rzemieslnikow bylyby recepty ktore zdobywaloby sie za zamowienia/questy od vendorow - np. takie 5-9 etapowe zadanie ma 50% szansy wyrzucic nam recepte do zrobienia np elfiego krzesla czy jakiegos tam itemu.
Nie wiem czy dla krawca jest co dolozyc, ale fajnie by bylo gdyby wypadala np. Tkanina Znakomitosci - dawalaby ona ar w rzeczach zakladanych - drop 2-10 tkaniny - unikalny kolor.
Kowal - to samo co stolarz zadanie daje nam szanse na drop recepty na smocza zbroje
do innych rzemieslniczych skilli nie mam za bardzo pomyslow |
|
xthailen | 2012, sie 13 14:52
|
|
|
![](data/avatars/6655.jpg) |
|
| Dariss | |
|
2012, lut 24
Europa | |
Ja proponowalbym aby np bowcraft,alchemik,kowal i inni np po wykonaniu 10 exp mieli mozliwosc stworzenia wlasnego poblogoslawionego expa i mozliwosci nazwania go. Np. kowal przy 100% umiejetnosci i wykuciu 10exp (lub wiecej) katan nastepna tworzy exp poblogoslawiona ma mozliwosc nazwania itd alchemik przy 100% ma mozliwosc stworzenia butli exp poblogoslawionej i np ta butla ma 10 porcji lub wiecej(potem znika cos jak motylek) i tak dla kazdego zawodu.
|
| Jeśli chcesz mieć szczęśliwe życie, skup się na swoich celach, a nie na tym, czego oczekują od ciebie ludzie. --- Albert Einstein ----------------------------------- https://discord.com/invite/wkbYm8qQMP | | | | | | | | | | | | |
| | | |
|