|
|
RespekT | 2008, wrz 24 00:22 | 2008, wrz 24 00:26
|
|
![](data/gifs/backgr/avatar_blank.gif) |
|
| Brak postaci | |
|
2009, kwi 2
Ziemia | |
gralem na takim serwerze, gdzie wszystkie (wszystkie!!) skille byly od razu. kox byl tylk pare % skilla, ktory dawal naprawde zauwazalne bonusy, ale % mozna bylo wygrac w turnieju, a kox byl przypadkowy (tzn mozna bylo oswoic pod radz dziesiec ptaszkow i zrobic 1%, a innym razem 100 bagiennych smokow i nie zrobic nawet 0,1). genialne pvm, genialne pvp.
nie. absolutnie nie chce, zeby MW wygladalo tak samo.
dowcip mial jedynie zobrazowac pewien niezrozumialy punkt widzenia. niezrozumialy dla mnie oczywiscie.
i nigdzie nie jest napisane, ze bedzie trzeba dlugie godziny(ba... tygodnie, miesiace) na kox poswiecic zanim sie cokolwiek osiagnie. to jest pierwszy temat tego typu jaki widze.
dokladnie tak, jak napisal Anthar. jakie sa wlasciwe zalozenia serwera MW?
|
| There is no spoon
|
Anthar | 2008, wrz 24 00:00 | 2008, wrz 24 00:03
|
|
![](data/gifs/backgr/avatar_blank.gif) |
|
| Brak postaci | |
|
2011, cze 2 |
Fable- nie o to chodzi aby ułatwić grę, ale o to by nadać nieco sensu w koksaniu postaci. Póki co jest to bierne makro dla osób które każdą wolną chwilę spędzają przed monitorem.
Postać na wyspie noobów nie przyswaja żadnych umiejętności, gdyż zwyczajnie niema jak- brak czarów, miktstur, dobrego handlu itd. Gdyby młody skoksał 70% umiejętności i jakimś cudem przedostał się na kontynent, to prawdopodobnie zaznając już normalnego koksu, darował by sobie grę. Tak na koniec dodam, Ultima Online to świetna, stara- ale za to bardzo rozbudowana gra. Przyjemnie jest sobie czasem pograć dobrą postacią. Ale makrowanie przez minimum rok celem zdobycia umiejętności pozwalających na dorównanie 80% graczy na starym, ale za to świetnym serwerze, sposobem biernego makra mija się z celem jakiejkolwiek gry. Widząc zachowanie starych graczy, kiedy to chce nawiązać klimatyczną rozmowę, a oni rzucają "Witaj" po czym teleportują się w inne miejsce - bardziej przypomina tibie. A sam system koksu umożliwia grę tylko tym ludziom, którzy siedzą całymi dniami przy komputerze i mogą sobie pozwolić żeby przy okazji wrzucić do paska ultime i easy uo.
Tak ma wyglądać najlepszy Polski serwer UO? 20 dobrych, stałych graczy a reszta niech się buja, albo poświęci 2 lata, dzień w dzień na zabawę polegającą na makrowaniu?
|
| Pozdr, Anthar!
|
RespekT | 2008, wrz 23 22:34 | 2008, wrz 23 22:40
|
|
![](data/gifs/backgr/avatar_blank.gif) |
|
| Brak postaci | |
|
2009, kwi 2
Ziemia | |
@Kedorekath,
jasne, trzeba poswiecic czas. logiczne, zrozumiale i niezaprzeczalne. jednak UO rozni sie od innych mmorpg. tutaj nie wystarczy wbijac coraz to wyzszych leveli. trzeba koxac poszczegolne umiejetnosci. ma to swoje zalety i niepowtazalny urok, ale ma tez swoje wady: kox. i kox nie powinien byc przegiety w zadna ze stron. ani za szybki, ani za wolny.
ja uwazam, ze obecnie jest za wolny na poczatkowym etapie (czyli do 70% skilla)
nie wydaje mi sie tez, zeby propozycja resetu konta byla na powaznie. to raczej taka luzna mysl... ale to juz Anathar niech sie wypowie.
"Nie poświęcasz czasu na grę, ale musisz to pół roku na skryptach po kilka godzin dziennie przejechać. " < i o to sie caly czas rozchodzi.
to jest zwyczajny nonsens.
@Fable, jak nic nie da? przeciez jest statcap i skillcap. w koncu dogonie. dalej bedzie to dlugi okres czasu, ale przynajmniej nie tak nuzacy i ... bezsensowny.
co to za gra, w ktorej gra bot, nie czlowiek?
w Oblivionie mialem takie spaczenie z UO potem... wciskalem przynisk skradania i ciaglego biegu, stawialem postac przy scianie, wylaczalem monitor i szedlem robic co innego.
ma to sens jakikolwiek?
a jesli nie szybszy gain, to wywalic makroczeki? szanuje prace GM, ale sytuacje, gdzie gracza wlasciwie zmusza sie do uzywania skryptow, jednoczesnie nakazujac siedzenie przy komputerze (albo w zasiegu) uwazam za nielogiczna.
|
| There is no spoon
|
Anthar | 2008, wrz 23 20:40 | 2008, wrz 23 20:48
|
|
![](data/gifs/backgr/avatar_blank.gif) |
|
| Brak postaci | |
|
2011, cze 2 |
" No dobra - jest ten reset i wszyscy grają od nowa. Po kilku latach znów znajdzie się kilku młodych graczy, których męczy to, że inni są w lepszej sytuacji od nich - i znów zarządają reseta. Ciekawe, czy z taką chęcią dałbyś sobie wyzerować konto, na które poświęciłeś te 3 czy tam wiecej lat... No i sama gra nie polega na ciągłym koxaniu... " Czegoś takiego przy tak długim koksie zrobić poprostu nie można, napisałem, ale nie proponowałem, bo sam bym tego niechciał- a i GM'i by się pewnie nie zgodzili. Chodzi o to, żeby umożliwić młodym graczom szybszy rozwój- wtedy by nas przybyło, a i tzw. "starzy wyjadacze" by mieli więcej przeciwników- z wciąż o niebo gorszymi statystykami.
Kilkuletni koks w celu dogonienia 3/4 serwa nie zapowiada się zbyt pozytywnie, zarówno dla starych graczy (brak nowych przeciwników, malejące online i mniej pozytywnych zmian) jak i dla nowych- gdyż tych to wprost odstrasza.
Jeśli już przytoczyłeś WoW'a- w nim da się skoksać postać w dwa miechy spokojnie. Natomiast u nas- całe dnie poświęcasz na skryptowanie w UO- rozumiem że koks jest długi, ale po co tak długi koks, skoro i tak wszyscy mają zminimalizowaną grę- to się kupy nie trzyma. Nie poświęcasz czasu na grę, ale musisz to pół roku na skryptach po kilka godzin dziennie przejechać. Bardziej mi się już podoba wizja zmniejszenia gainów, względem zakazania skryptów.
PS: Prosze nie wypisywać postów "Uninstal/Zmień serw"- gdyż nie szukam porady, a proponuje i próbuje przekonać w dążeniu do zmian.
|
| Pozdr, Anthar!
|
lary | 2008, wrz 23 20:21 | 2008, wrz 23 20:26
|
|
![](data/gifs/backgr/avatar_blank.gif) |
|
| Postać ukryta | |
|
2006, lis 13
Odległe | |
RespecT, Anathar - narzekacie, że młodzi mają się gorzej. W jakiej grze jest inaczej ? Kupisz WOW'a, zagrasz na orginalnym, płatnym serwerze i zarządasz od Blizzarda resetu kont, bo ty masz 1 lvl, a inni mają większy? ;O Jeżeli chcesz do czegoś dojść - musisz poświęcić na to czas. Tak jest chyba w każdej MMORPG. A Ci 'starzy wyjadacze', o których tyle mówicie, nie założyli sobie kont z pełnym skillcapem/statcapem. Musieli sami to wykoxać.
Odkąd stoi serwer, w życie weszło wiele zmian udogadniających młodym graczom, starsi gracze tego nie mieli. Zaproponowaliście reset kont. No dobra - jest ten reset i wszyscy grają od nowa. Po kilku latach znów znajdzie się kilku młodych graczy, których męczy to, że inni są w lepszej sytuacji od nich - i znów zarządają reseta. Ciekawe, czy z taką chęcią dałbyś sobie wyzerować konto, na które poświęciłeś te 3 czy tam wiecej lat... No i sama gra nie polega na ciągłym koxaniu...
Piszecie, że nie rozumiemy Waszego problemu - ależ rozumiemy. Postaw się też w sytuacji starszego gracza. Jeżeli przerażają Cię gainy, możesz zabawić na innym serwerze. A co do Waszego wytrenowania umiejętności do 70% - spokojnie wbijecie tą wartość w 3 dni. I wcale nie trzeba koxać 8h dziennie.
Tyle.
@Re up: Często lubię pochodzić po miastach i poklimacić troszkę z młodszymi graczami. Poznałem sporo nowych osób, być może ty źle szukasz? I pamiętaj - każdy zaczynał od zera, a bynajmniej od 200 gp (aktualnie dostaje się na start 2,5k, czyli 12,5 razy więcej)... a dobór znajomych etc. to tylko kwestia czasu.
|
| Per aspera ad astra...
|
Fable | 2008, wrz 23 19:52 | 2008, wrz 23 19:52
|
|
![](data/gifs/backgr/avatar_blank.gif) |
|
| Brak postaci | |
|
2014, kwi 25
Brit | |
To czy sie ma przyjemnosc z gry zalezy tylko od siebie samego. Majac nie skoxana postac tez mozna fajnie i przyjemnie grac, a to, ze akurat ktos sobie chce porobic pvp bo tylko w tym widzi przyjemnosc i chce szybszych gainow to juz jego problem. Pisze tak dlatego, ze mimo tego, ze gram tu juz dosc dlugo to nadal nie mam tak skoxanej postaci jak bym tego chcial, tez ze wzgledu na to, ze nie chce sie siedziec non stop w miejscu i koxac. A przyjemnosc jednak czerpie z gry - i nie chodze na pvp/pvm.
|
| "My best excuse is that I'm drained From everything that keeps me sane My sickness keeps me in control From everything you'll never know"
|
RespekT | 2008, wrz 23 19:08 | 2008, wrz 23 19:11
|
|
![](data/gifs/backgr/avatar_blank.gif) |
|
| Brak postaci | |
|
2009, kwi 2
Ziemia | |
@Kedorekath, kiedy mnie interesuje ten jeden okreslony model. i chetnie poczekam az stanie sie nieco tanszy.
@E][_ve$, nie mowie o statach, a o skillach.
@Draq, dzieki. genialna rada. taka pelna argumentow, merytoryki, logiki, przesiaknieta doswiadczeniem i az bije wielopokoleniowa madroscia
@growin, nie. to nie jest problem. wlaczasz 3 skrypty i w 3 dni on-line nawet z 5-6 skilli mozna rozwinac na 70%.
tylko jaki jest tego sens? po co wydluzac sztucznie gre?
Ultima to, jak nazwa wskazuje, gra komputerowa. ta z definicji wymaga udzialu gracza. kox udzialu gracza nie wymaga. tzn ten udzial jest wymuszany, co jest tylko brakiem konsekwencji.
co to boli starych graczy, ze mlody wbije szybko 70 skilla, co da mu mozliwosc zaistnienia w pvm i jako takiego pvp z innymi mlodymi, ktorzy rozwina sie do tego poziomu dobrze.
nie jest to poziom, ktory by nie respektowal prawa starszych graczy do bycia lepszymi, nie jest to poziom, ktory pozwoli komukolwiek szalec po wszystkich lochach w grze i zdobywac artefakty.
to jest poziom wystarczajacy, zeby po 3 dniach nudnego bicia na zmiane las-cmentarz, jakis slabszy loch wyjsc czasem na cos wiekszego. to jest wystarczajacy poziom, zeby nie siedziec miesiacami w domku z makrem.
bo komp 8h dziennie wlaczony tylko po to, zeby lecialo makro to nonsens.
nie chce blyskawicznego tworzenia herosow. chce zachecic mlodych... nie... nowych graczy do gry. byc moze starsi gracze nie dostrzegaja problemu... maja swoje druzyny, znajomych, z ktorymi wyjda na pvm/pvp nawet na nowych postaciach. a nowi co maja zrobic, skoro sytuacja wyglada DOKLADNIE tak, jak napisal Anthar.
gralem na MW jak jeszcze zbierano dobrowolne oplaty na serwer, jednak z przyczyn roznych musialem zrezygnowac. ludzi, z ktorymi wtedy gralem, juz nie ma, a nowych nie spotykam.
a jak spotykam, to nie ma jak zagadac, bo siedza na makrze.
zniechecic do gry mowiac 'tak jest i juz' zadna sztuka nie jest. sztuka jest nowych ludzi do gry zachecic, czego raczej nei robicie.
chyba, ze serwer zmierza do jakiejs elitarnej liczby graczy. np 10 starych wyjadaczy i czesc.
@sory123,
niczego nie zabiora szybsze gainy do 70, bo dalej trzeba bedzie skoksac do mistrzostwa, co takie latwe wcale nie jest.
Ultima to GRA. chcesz czerpac przyjemnosc z GRY. nie z tego, ze godzinami moja postac bedzie walic siekeira w drzewa, po to, zeby nastepne godziny walic w drzewa innego koloru... po to, zeby nastepne godziny...
|
| There is no spoon
|
RespekT | 2008, wrz 23 14:33 | 2008, wrz 23 14:34
|
|
![](data/gifs/backgr/avatar_blank.gif) |
|
| Brak postaci | |
|
2009, kwi 2
Ziemia | |
HaMinus - kupujesz samochod za 50tys zl, a 3 pozniej ten sam model kosztuje 40tys zl. to jest nie fair wzgledem Ciebie?
czas graczy ze stazem jest rekompensowany zwiekszonym skillcapem >- mozliwy do wbicia dodatkowy skill
Raist Telnise - prawda? nikt za nami plakac nie bedzie przeciez. przy online 10 sie komus o mlodych przypomni byc moze :-)
zreszta... nie chodzilo mnie o to, zeby kazdy po 3h gry mial skoksana do granic postac, ale po 3 dniach online mial przygotowane podstawy do wlasciwej gry. 70 skilla to wlasnie taki poziom. zadne mistrzostwo, ale juz mozna zrobic cokolwiek z tym. tym bardziej jak sie szuka zadowalajacych zestawien skilli.
jasne, ze mozna wlaczyc skrypcik i tak przez miesiac skoxac 2-3 skille... ale jaki jest tego sens?
Fable -pozdrawiam. miesiac Ci komp bezsensownie hulal, raz nie zdazyles z toalety i bedzie hulal kolejny miesiac.
|
| There is no spoon | | | | | | | | | | | | | | | |
| | | |
|