|
|
Anthar | 2008, wrz 23 19:37
|
|
|
|
|
| Brak postaci | |
|
2011, cze 2 |
Nie chodzi o 70% umiejętności, bo każdy może sobie skoksać jedną umiejętność w dwa dni. Chodzi o długotrwały i "stały" koks i sposób na względne "wyrównanie" poziomu graczy.
Zresztą, niema co gadać, skoro dwie, trzy osoby co najwyżej rozumieją problem. Może wy macie jakieś propozycje, starsi i bardziej doświadczeni gracze, chcący zwiększyć online i zdobyć nowych graczy, pozostawiając przyjemność z gry.
|
| Pozdr, Anthar!
|
Anthar | 2008, wrz 23 17:53
|
|
|
|
|
| Brak postaci | |
|
2011, cze 2 |
Ja sprawę postrzegam tak- wbiłem magiem 45 int. i zastanawiam się czy dalej grać w UO. Powód- wszędzie biegają skoksane postacie, a te słabsze albo w domkach, albo w sklepikach na makro jadą. Oczywiście, biorąc pod uwagę postać która ma 35+ lat, cieszy się z gry, ponieważ zawsze ma z kim zawalczyć- ogólnie, ciekawy byt. Natomiast postacie słabsze, albo postanowią koksać i za rok, półtora spróbują zmierzyć się z lepszymi (w tym wypadku przybędzie może 5 osób skoksanych na stałe przez rok xP) albo, jak reszta, powoli zaczną się wykruszać. Problemu nie widzą starsi gracze, chyba że zechcą sobie zrobić nową postać, albo poczekają jeszcze troszkę, i zobaczą że coraz mniej graczy będzie na serwie. Ja, osobiście, poznałem na wyspie noobów ciekawych kompanów, lecz z biegiem czasu przestałem ich widywać. Gdy przypłynąłem na kontynent, z 20 znajomych postaci na wyspie, przez dwa miesiące gry spotkałem dwie z nich- teraz już gra tylko jedna. Oczywiście można rzec "Uninstal/Zmień serw"- ale chodzi o to, żeby MW stało się przyjemne dla każdego, dla każdego dostępne. Może gdybym pare lat temu zaczął grę, tak jak większość z was, kontynuował bym swoją przygodę z UO, ale biorąc pod uwagę że zewsząd otaczają mnie prawie perfekcyjne postacie, mówiące mi że czeka mnie półtora roku gry, zanim zechce się z nimi zmierzyć, sami rozumiecie? ; )
|
| Pozdr, Anthar!
|
Anthar | 2008, wrz 23 18:29
|
|
|
|
|
| Brak postaci | |
|
2011, cze 2 |
Niestety, wydaje się że starzy wyjadacze, póki co, zaślepieni są swoim uwielbionym PvP- i znając życie dostrzegął problem, ale wtedy już nie będzie dla kogo wprowadzać zmian...
|
| Pozdr, Anthar!
|
Anthar | 2008, wrz 23 18:43
|
|
|
|
|
| Brak postaci | |
|
2011, cze 2 |
Może zatem zrobimy jeden wielki restart serwa, skoro uważacie że to nie problem. Wszyscy gracze zaczną grę od początku- tak żeby było po równo: [czyt: serwer straci starych(czyli wszystkich) graczy]
Z Ciebie się śmiał Redrack i Neawin ("itp." czyli pewnie jeszcze z 10 postaci) a teraz, gdy stworzysz sobie nową postać, nikt nie będzie się śmiał, bo Ciebie nawet nie zauważą.- przebiegają obok nie zważając na to co masz do powiedzenia. Oczywiście szanuje, a nawet rozumiem twoje zdanie, choć myśle że powinniście czasem oderwać wzrok od PvP i dostrzec innych graczy...
|
| Pozdr, Anthar!
|
Anthar | 2008, wrz 23 20:40 | 2008, wrz 23 20:48
|
|
|
|
| Brak postaci | |
|
2011, cze 2 |
" No dobra - jest ten reset i wszyscy grają od nowa. Po kilku latach znów znajdzie się kilku młodych graczy, których męczy to, że inni są w lepszej sytuacji od nich - i znów zarządają reseta. Ciekawe, czy z taką chęcią dałbyś sobie wyzerować konto, na które poświęciłeś te 3 czy tam wiecej lat... No i sama gra nie polega na ciągłym koxaniu... " Czegoś takiego przy tak długim koksie zrobić poprostu nie można, napisałem, ale nie proponowałem, bo sam bym tego niechciał- a i GM'i by się pewnie nie zgodzili. Chodzi o to, żeby umożliwić młodym graczom szybszy rozwój- wtedy by nas przybyło, a i tzw. "starzy wyjadacze" by mieli więcej przeciwników- z wciąż o niebo gorszymi statystykami.
Kilkuletni koks w celu dogonienia 3/4 serwa nie zapowiada się zbyt pozytywnie, zarówno dla starych graczy (brak nowych przeciwników, malejące online i mniej pozytywnych zmian) jak i dla nowych- gdyż tych to wprost odstrasza.
Jeśli już przytoczyłeś WoW'a- w nim da się skoksać postać w dwa miechy spokojnie. Natomiast u nas- całe dnie poświęcasz na skryptowanie w UO- rozumiem że koks jest długi, ale po co tak długi koks, skoro i tak wszyscy mają zminimalizowaną grę- to się kupy nie trzyma. Nie poświęcasz czasu na grę, ale musisz to pół roku na skryptach po kilka godzin dziennie przejechać. Bardziej mi się już podoba wizja zmniejszenia gainów, względem zakazania skryptów.
PS: Prosze nie wypisywać postów "Uninstal/Zmień serw"- gdyż nie szukam porady, a proponuje i próbuje przekonać w dążeniu do zmian.
|
| Pozdr, Anthar!
|
Anthar | 2008, wrz 23 20:53
|
|
|
|
|
| Brak postaci | |
|
2011, cze 2 |
Nie chodzi o to żeby dogonić ("by mieli więcej przeciwników- z wciąż o niebo gorszymi statystykami.") Chodzi o to żeby umożliwić młodym szybszy gain, aby nie zrażali się do gry, i żeby mieli jakieś odniesienie do postaci które grają na tym serwie kilka lat. Nie mówie tu oczywiście o 3X szybszym koksie itp. Mówie o lekkich, acz odczuwalnych zmianach. Co za sens posiadać jedną z najlepszych postaci na serwerze, skoro ma się 10 przeciwników w PvP? Niektórzy mają pracę związaną z komputerem, czy też zainteresowania, które umożliwiają im przesiadywanie całe dnie przed maszyną, ale co z tymi którzy też chcą coś znaczyć, nie poświęcając całych dni na siedzenie przed komputerem?- bo ja, osobiście nie mogę siedzieć 10h. dziennie przed komputerem, mimo iż bardzo wiele mnie z nim łączy.
|
| Pozdr, Anthar!
|
Anthar | 2008, wrz 23 23:02
|
|
|
|
|
| Brak postaci | |
|
2011, cze 2 |
Ja bym proponował przyspieszony gain- głównie skillów, bo nie można dopuścić do tego żeby postać w 2 miechy skoksała 7/6/7 na ten przykład. Koks, koks, koks i wyższa umiejętność- więcej możliwości, ale nadal słabsza postać ze względu na staty. GM'i wprowadzili możliwość używania skryptów ze względu na prędkość i wygode koksu, ale chyba żaden gracz nie siedzi całymi dniami gapiąc się w UO- tak więc to nie jest gra przy pomocy skryptów, a na skryptach- czy ktoś ma odmienne zdanie?
Gdyby to odemnie zależało, tak jak wyżej napisałem, przyspieszył bym gain skillów i do tego trochę statystyk. Takich zmian nie odczuli by drastycznie starsi gracze, gdyż mieliby oni nadal zapas dwuletni xP, a nowych by zachęciło i pobudziło do działania.
Jeśli moja propozycja wydaje się wam głupia, to czy większy sens ma UO włączone 24/7 w pasku? Rozumiem że może to denerwować- szczególnie starszych graczy, ale daje również wielkie plusy, plusy które są ważniejsze aniżeli "wymiatanie" na serwie i granie z małą grupką starych przyjaciół. Dla tych którzy uważają moje posty za bzdurne, polecam przeczytanie "Podróży po krainie" znajdującej się w każdym banku w UO- może to wam nieco rozjaśni umysł (Jednocześnie pozdrawiam Autora tego tekstu!)
|
| Pozdr, Anthar!
|
Anthar | 2008, wrz 24 00:00 | 2008, wrz 24 00:03
|
|
|
|
| Brak postaci | |
|
2011, cze 2 |
Fable- nie o to chodzi aby ułatwić grę, ale o to by nadać nieco sensu w koksaniu postaci. Póki co jest to bierne makro dla osób które każdą wolną chwilę spędzają przed monitorem.
Postać na wyspie noobów nie przyswaja żadnych umiejętności, gdyż zwyczajnie niema jak- brak czarów, miktstur, dobrego handlu itd. Gdyby młody skoksał 70% umiejętności i jakimś cudem przedostał się na kontynent, to prawdopodobnie zaznając już normalnego koksu, darował by sobie grę. Tak na koniec dodam, Ultima Online to świetna, stara- ale za to bardzo rozbudowana gra. Przyjemnie jest sobie czasem pograć dobrą postacią. Ale makrowanie przez minimum rok celem zdobycia umiejętności pozwalających na dorównanie 80% graczy na starym, ale za to świetnym serwerze, sposobem biernego makra mija się z celem jakiejkolwiek gry. Widząc zachowanie starych graczy, kiedy to chce nawiązać klimatyczną rozmowę, a oni rzucają "Witaj" po czym teleportują się w inne miejsce - bardziej przypomina tibie. A sam system koksu umożliwia grę tylko tym ludziom, którzy siedzą całymi dniami przy komputerze i mogą sobie pozwolić żeby przy okazji wrzucić do paska ultime i easy uo.
Tak ma wyglądać najlepszy Polski serwer UO? 20 dobrych, stałych graczy a reszta niech się buja, albo poświęci 2 lata, dzień w dzień na zabawę polegającą na makrowaniu?
|
| Pozdr, Anthar! | | | | | | | | | | | | | | | |
| | | |
|