|
|
Kosciany | 2012, sie 14 14:29 | 2012, sie 14 14:39
|
|
![](data/gifs/backgr/avatar_blank.gif) |
|
| Brak postaci | |
|
2014, kwi 25
Tarnów | |
Jeżeli gracz doświadczy chamstwa w strefie powinien o tym napisać na forum, w stosownym dziale i wtedy administracja powinna interweniować. Nie mówię, że to źle, że pilnujecie, ale gracze powinni sami dbać o swoje interesy.
Co do tematu... Wiem, że nie jest możliwe całkowite zatrzymanie tzw. parobów, ale taka zmiana by na pewno nikogo nie skrzywdzila... A to co piszesz: "zbiera z magiem skórki i robi temu magowi rzeczy, zaś mag robi kowala i robi wojowi rzeczy" czy nie o to chodzi w gospodarce właśnie? Na pewno te dwie osoby nie zamkną się we własnym kręgu, tylko będą chciali sprzedać to co zrobią. Ja np. teraz zbieram skórki dla koleżanki, ona ma krawiectwo i sprzedaje swoje wyroby innym i mnie, a ja mam np. inskrypcje, a ona zielarstwo więc ona zbiera zioła, a ja tworze zwoje i sprzedaję... Czyż nie o to chodzi? Gracz który ma konto ze skoksanymi parobami wysyła sobie surowce i tworzy wszystko sam, więc jaką tu masz gospodarkę? Zawsze lepiej dwie osoby z różnymi rzeczami, zeby sobie pomagac nawzajem i zarabiać przy okazji, niż jedna osoba króra robi wszystko sama, a młodzi nie mają rynku zbytu.
Dlaczego młodzi nie zostają na serwerze? Bo nie wiedzą jak grać.
Zaprosiłem tutaj trzech kolegów i dwóch zostanie przy Ultimie na dłużej, bo dostali pomoc ode mnie, jakieś podstawowe przedmioty itp. Gdyby mieli zaczynać sami to prawdopodobnie siedzieliby już na LoLu, czy tam innej grze. Teraz wyobraź sobie moje początku tutaj... Nawet nie wiedziałem jak walczyć z potworami Gdybym wtedy nie znalazł na IRCu Wadima to pewnie już bym nie grał Grafika 2D jest fajna, jeżeli sama gra niesie ze sobą mądrą, urozmaiconą rozgrywkę. w UO masz dowolność w tym co chcesz robić. I dlatego ludzie przychodzą na MW. Ale odchodzą, bo gra okazuje się być zwyczajnie za trudna, a oni mają za mało motywacji, żeby wejść np. na IRC i zapytać o pomoc. Gdzieś na forum widziałem propozycję zrobienia samouczka, takiego krótkiego tutorialu z wprowadzeniem i jestem w pełni za A teraz koniec offtopicu.
Pozdrawiam Kosciany
|
| "Każdy powinien mieć kogoś, z kim mógłby szczerze pomówić, bo choćby człowiek był nie wiadomo jak dzielny, czasami czuje się bardzo samotny."
~Ernest Hemingway
|
Kosciany | 2012, sie 15 13:52
|
|
|
![](data/gifs/backgr/avatar_blank.gif) |
|
| Brak postaci | |
|
2014, kwi 25
Tarnów | |
Tylko z jedną rzeczą się nie zgadzam Blaugrana... Sprostuję: Nie miałem na myśli, że gra na MW jest za trudna, tylko że sama Ultima jest grą trudną przez to, że jest tak rozbudowana, ale jak już ją załapiesz to cię wynagradza... Ci koledzy, fani gier 3D nie cierpią 2D, wszyskich strategicznych itp. Ale mimo to jak im wysłumaczyłem Ultimę to grają i całkiem im się podoba... Chodzi tutaj o wprowadzenie ludzi w klimat tej gry, bo niektórzy jak już wspomniałem potrzebują motywacji do grania, a jeżeli nie wiesz w ogóle o co chodzi w grze, to zaraz ci sie nudzi. (Ale offtop ciągniemy )
Co do tematu: Jak się nad tym zastanowić, to masz rację. Na takie rzeczy cały czas jest rynek zbytu tak samo jak na Recalle itp. Ale chodzi mi tu bardziej o klimatyczną część świata MW, jak wytłumaczysz, że postacie, które nie mogą być razem online wysyłają sobie przedmioty, skoro się nie znają? Na innych shardach pilnują tego typu spraw. Cytat z regulaminu DM: "Zabronione jest łączenie życia posiadanych postaci w sposób ekonomiczny – zarabianie jedną postacią na drugą, zamieszkiwanie razem postaci jednego gracza, wspomaganie finansowe i materialne (również w formie przekazywanych przedmiotów)." Tylko ta rzecz mi się na MW nie podoba Reszta jest IMHO bardzo dopracowana. Dlatego pytam czy taki pomysł przyjął by się czy raczej nie.
Pozdrawiam Kosciany
|
| "Każdy powinien mieć kogoś, z kim mógłby szczerze pomówić, bo choćby człowiek był nie wiadomo jak dzielny, czasami czuje się bardzo samotny."
~Ernest Hemingway
|
Kosciany | 2012, sie 16 22:31
|
|
|
![](data/gifs/backgr/avatar_blank.gif) |
|
| Brak postaci | |
|
2014, kwi 25
Tarnów | |
Nie mówie, że MW jest słabe, bo IMHO jest lepsze od DM, więc nie rozumiem dlaczego miałbym się przenosić... Proponuję tylko pewną zmianę... Cytat z DM poddałem tylko jako przykład tego, co proponuję. Jeżeli nikt się ze mną nie zgadza nie trzeba się od razu spinać, odejdzie to gdzieś w zapomnienie i po sprawie.
Pozdrawiam Kosciany
|
| "Każdy powinien mieć kogoś, z kim mógłby szczerze pomówić, bo choćby człowiek był nie wiadomo jak dzielny, czasami czuje się bardzo samotny."
~Ernest Hemingway
|
Krzys | 2012, sie 13 19:27
|
|
|
![](data/gifs/backgr/avatar_blank.gif) |
|
| Brak postaci | |
|
2014, kwi 25
Ostrołęka | |
Tak jak napisal Fresh. Rozumiem ze niektorzy mogli by sie wkurzyc ze potracili rzemiechow ( ja tez troche bym poswiecil ) ale jesli powaznie podchodzimy do rozwiazania tego problemu to jest to jedyna opcja uratowania gospodarki na tym serwerze. Kazdy zaczalby utrzymywac sie ze swojego zawodu i inwestowac te pieniadze w celu dalszego rozwiniecia swojej postaci a starsi gracze majac gildie i multum znajomosci craftowali by kolegom jedne rzeczy w zamian za inne uslugi. Ruszylo by to serwer, online by wzroslo bo mlodzi nareszcie odnalezli by sie w naszym swiecie. |
|
Mephisto | 2012, sie 13 08:57
|
|
|
![](data/avatars/1.jpg) |
|
| Mephisto | | |
|
2003, sie 9
Piekło | |
Jak wiecie, rzemiosło na MW jest dość rozbudowane, można sporo rzeczy samemu wytworzyć, jednakże z założeń MW nic łatwo nie przychodzi Rzemiosła ćwiczy się długo i zazwyczaj żmudnie odpalając makro w domu czy też u vendora, pilnując ekranu. Jak dla mnie przydałoby się to jakoś urozmaicić, aby koks nie był nudny i wymagał więcej interakcji - w końcu na tym polega granie
Mam swoje drobne pomysły, ale chciałbym się Was spytać, jak urozmaicilibyście tą sferę na MW ? Czy są jeszcze czyści rzemieślnicy? Czy wykonujecie zamówienia od vendorów? Co byście zmienili, dodali ?
Proszę o wypowiedzi |
|
Mischa | 2012, sie 13 11:11 | 2012, sie 13 11:23
|
|
![](data/avatars/4950.jpg) |
|
| Incantari | |
|
2011, kwi 28
P-owo | |
Niestety, ale UO na MW w większości przypadkach, to gra solo w kontekście rzemiosła. Gracze są w zasadzie samowystarczalni Pojedyncze jednostki mają na koncie maga, woja i łuka.
Ja, widziałbym to tak...
Wprowadzamy system "zawodów", oparty o system gildii (rzemieślniczych). Czyli idziemy do takiej gildii, zapisujemy się, wykonujemy jakieś w miarę trudniejsze zadanie (4 lvl może), zostajemy przyjęci i wtedy wybieramy sobie rzemiosło. Odblokowuje się nam dodatkowy skillcap tylko i wyłącznie pod skille z tego "zawodu". Pula tych skilli, to rzecz prosta: wszystkie rzemiosła + przemysł + inskrypcja + umagicznianie + weterynaria + identyfikacja + zatruwanie + obozowanie (może coś jeszcze). Skilli z tej puli nie da się nauczyć i "wcisnąć" w standardowy skillcap, nie dają też żadnych bonusów PvP i PvM (żeby nie było, że wszyscy magowie to insa,a wojowie to nox).
Zawód możemy zmienić raz na 6 miesięcy (?), żeby uniknąć żonglowania zawodami.
Wykonywanie zadań w gildii powodowałoby wzrost umiejętności. I tak: - mając skill rzemieślniczy na poziomie poniżej 60% (w przypadku "zawodów" dwu skilowych bierzemy pod uwagę ten słabszy) wykonanie zadania daje nam +1 do skilla (lub skilli) i jest równoznaczne z dzisiejszym poziomem 1 - od 60% do 70% = poziom 2, wzrost skilla 0,5% - od 70% do 80% = poziom 3, wzrost skilla 0,33% - od 80% do 90% = poziom 4, wzrost skilla 0,25% - od 90% do 100% = poziom 5, wzrost skilla 0,1% (do 105 w przypadku skilli rasowych)
Oczywiście, standardowy kox nadal możliwy i bez zmian. Dodatkowo, przy wykonywaniu zadań poziomu 5, można by dołożyć jakieś recepty wg. tego jak pisze Thuban. Poziom trudności zadań rzemieślniczych musiałby być zrównany z zadaniami standardowymi.
Przykład: wojownik wybiera sobie kowalstwo, dostaje + 200 skillcapa tylko i wyłącznie pod kowalstwo i wiedzę o broni. Przykład 2: łucznik, wybiera drwalstwo, +100 skillcapa tylko i wyłącznie na drwalstwo.
O ile dobrze pamiętam, stolarstwo można łączyć z krawcem. Takiego typu połączenia bym usunął, żeby nie komplikować sprawy.
Podsumowując Plusy: - koniec samowystarczalności jednostek (maksymalnie 3 "zawody" na konto) - zachowanie samowystarczalności gildii (ale raczej tych dużych) - zmuszenia graczy do większej interakcji z innymi graczami - nadzieja na przywrócenie normalności w handlu i wartości złota - uzupełniłoby się to, z proponowanym kierunkiem specjalizacji klas (tank, support, dps) - ograniczenie koxu biernego tych skilli - koniec dyskusji o 4 slocie
Minusy: - brak możliwości grania "stylem rzemieślniczym" - ponoć są tacy - ew. może znaleźć jakieś rozwiązanie dla takiego stylu gry - usunięcie skili rzemieślniczych z parobów - wiem, że dla wielu byłoby to bolesne, jednak długo falowo to dobry ruch. Jako rekompensatę (małą, ale jednak) proponowałbym, żeby skasowane skille lądowały w specjalnych kamieniach dusz, które w ramach jednego konta mogłyby być przekazane na inną postać.
Czemu uważam, to za ważną zmianę? Bo wg mnie brak handlu, brak wartości gp w handlu między graczami oraz niejako zmuszanie nowych graczy do zakładania parobów, to jeden z głównych powodów trudności w utrzymaniu nowych graczy na serwerze. A coś w końcu trzeba z tym zrobić, a niestety im później tym bardziej bolesne to będzie
|
| S*T*O*P parobom!
|
Mischa | 2012, sie 14 09:26
|
|
|
![](data/avatars/4950.jpg) |
|
| Incantari | |
|
2011, kwi 28
P-owo | |
Adi wystarczy użyć troszkę wyobraźni i postawić się w roli nowego gracza... a tak Twój post to znowu woda na młyn dla mojego pomysłu...
Bo młody jak uzbiera 200k GP (w pocie czoła - nie ważne jak) to sobie może kupić "namiot" u vendora, a NIE np. katane z roya od innego gracza i TAK jest. Byłbym gotów stwierdzić, że GP nowy może wywalać w kosz - wyolbrzymiając problem, ale byś to zaraz wyśmiał. 2000 GP z byle potwora? I tu właśnie widać, że nie potrafisz się wczuć w nowego gracza Dla nowego taki "byle" potwór z 2k GP jest nie osiągalny przez długi czas gry.
Tu masz rację, ale to jest dużo zdrowsza sytuacja, niż gadanie o 4 slocie, bo nie chce się skasować paroba.
hmm w jakich? Ja znam dobrze WoWa i D3 i jakoś nowi nie mają tam problemu z kupowaniem dobrego sprzętu za GP które gromadzą i to na żadnym poziomie rozwoju ich postaci... O jakim zadłużeniu myślisz? To można się jakoś zadłużyć?
A to dziwne... bo według mnie (zaobserwowane w banku mistas - wielokrotnie) to starzy gracze służą pomocą. Ok, nie każdy nowy taką pomoc ma, nie dostają też topowego sprzętu, ale i tak dużo lepszy, niż byliby w stanie kupić (bo kupić nie mogą!).
Piszesz, że masz włama... a to już chyb nie jest czysty parobek...
Rozumiem, że mówisz o mojej. To jeśli, to miałoby wejść "solo", bez reszty, tego co proponuję, to jestem PRZECIW. Tylko ułatwiłoby to koksanie kolejnych parobów, a to kierunek w dół
Nie ma czegoś takiego jak kox skilla zarobkowego! Jeśli nowy za taki się zabiera, to jak się połapie, że za zarobione GP może sobie kupić jedynie przydatne regi, to mówi PAPA (oczywiście w tym przykładzie, start maga wydaje się prostszy, ale ja mówię ogólnie). Jak ktoś ukierunkuje młodego (lub sam się połapie) to, zaczyna koxać PAROBA ze skillami przydatnymi jego postaci! Nie po to żeby mieć GP, tylko po to żeby mieć zaplecze do sprzętu. I to jest CHORE! Niestety problem Ciebie nie dotyczy i nie potrafisz się wczuć w taką sytuację Żeby było jasne, mnie też nie dotyczy i niedotyczył jak zacząłem od zera 1,5 roku temu, po prostu mam dystans, wyobraźnię i widzę jak jest! Pomagałem też młodym, ale mi się odechciało... z 7-8 których wspierałem został 1 grający aktywnie - typ gracza, zwany przez Ciebie "hardcorem" Na takich "hardcorów" było można liczyć 9 lat temu, jak startował serwer. Przesiew ludzi był dużo większy niż teraz, a mimo to miasta były pełne.
Adi (((((( brak słów desperacko bronisz tych parobów, a zero argumentów Młody właśnie chciałby ruszyć w świat, bawić się tą grą, ale nie może bo najpierw musi mieć własne zaplecze! A sensowne staty, można teraz wbić szybko, tylko trzeba mieć sprzęt, ale jeśli za GP go nie kupie... to faktycznie wieje tylko NUDĄ...
Jeśli uważasz, ciągle, że się mylę, to napisz mi dlaczego nowi nie zostają na serwie? Pojawiają się i znikają... dlaczego tak jest?
|
| S*T*O*P parobom!
|
Pigmej | 2012, sie 16 15:17
|
|
|
![](data/gifs/backgr/avatar_blank.gif) |
|
| Brak postaci | |
|
2014, kwi 25 |
To prosze sie przenoesc na dm jak nie pasuje | | | | | | | | | | | | | |
| | | |
|